hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sprekk ved sømmen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 sprekk ved sømmen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

2run

Norway

Skrevet - 28/05/2007 :  12:53:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten har fått en sprekk ved sømmen, er det noe jeg burde gjøre? (han er ikke min så jeg vet ikke når han skal skos neste gang)

Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så!

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  01:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å hjelp, den hadde lange høver.....!
Der fines et middel som heter Tuff Stuff fra Mustad som låser slike sprekker. Du får kjøpt det overalt, hos skoies, min hestebutikk, hööks, FK osv....
http://www.skoies.no/shop.asp?p=1169244

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  16:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å hjelp, den hadde lange høver.....!

Opprinnelig postet av Harneshaug

Ja, det rare er at det bare er på den hoven (så ille ihvertfall), og også en hovsprekk foran. Det er som om de mørke høvene er sterkere enn de hvite takk for tipset ihvertfall

Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så! Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 29/05/2007 :  17:45:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Det der tror jeg er tull....!! Alle mine hester har hvite barfot hover, og de er KNALLharde. De kan ris på langtur i steinete område, og det vises ikke engang på hovene.
Ellen Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 29/05/2007 :  22:21:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff da..:( lite man kan gjør for å få det helt bra igjen på en-to-tre..d eneste e å forebygge for at det ikke bli verre. har den hesten sterke hover generelt? du kan smøre med litt sånn concessine (sånn i rød boks som man smøre på kronranda som ska fremme hov vekst osv) æ ville smurt litt på daglig en ca 1 uke for ¨å holde det mjukt sånn at det ikke sprekke enda mer. så finnes det en sånn "vidunder" spray for dårlige hover som man spraya på hovene..heter Save a hoof. man få kunn kjøpt den av hovslagere. den virker..!! :D
den spayen ska herder og gjør hovene mindre utsatt for sprekke og porøse hover som lett miste sko. kanske det har vært noe å prøvd..om hesten da HAR dårlige hover?
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/05/2007 :  22:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Få en smed ut, få av hesten skoen, skjær ned, og se hvordan det egentlig ser ut. Det er omtrent umulig og se noe ut fra bildet med så lang hov og sko på..... Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 30/05/2007 :  13:16:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten ser vel ikke ut til å ha dårlige høver... men kanskje veldig sjeldent skodd??? Jeg henger meg på summer sitt innlegg. :) Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  14:44:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Den "sprekken" er mest sannsynlig ikke noe problem. D er i allefall ikke noe du kan gjøre med den uten å få eieren til å sko hesten igjen, for den vil bli nesten borte neste gang hesten blir skodd, og d hjelper ikke å smøre på ting på den.
Nå kan d være bilde som lyver pga vinkelen, men d ser da ut til at denne hoven der er veldig steil og trang? blir den skodd ofte?

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 31/05/2007 :  14:22:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes også hoven er veldig.. eh.. svai? De andre ser helt greie ut (for meg ihvertfall;D). Hvor ofte han blir skodd vet jeg faktisk ikke..
Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.