hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - EASY-WALKER
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 EASY-WALKER
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nano

» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  17:26:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har noen av dere hørt om denne skoen før? Kanskje er det også noen som har prøvd den. Jeg vil gjerne høre hva folk mener om denne skolen, som etter det jeg har hørt skal være hestens svar på joggesko=) Har veldig lyst til å prøve den, men hadde vært spennende å høre om andres meninger/erfaringer først. Prismessig er den ikke så langt fra jernskoen, det er vel snakk om 60-70 kr. per sko.

http://www.easywalker.at/

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  23:10:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Det eneste jeg vet om denne skoen er at min gamle hovslager bruker den, og hun var visst veldig fornøyd. Hadde tenkt å sko hesten min med den for et år siden, men så hadde hun ikke den rette størrelsen med seg. Har selv laget et emne om den skoen her på MIXen, men det var ingen som svarte. Kanskje noen svarer her? Jeg er fortsatt int. i å høre om andres erfaringer Dette er jo ikke akkurat en "normal" sko.
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ?
Redigert av - missixty den 21/03/2007 23:11:05 Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  23:38:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
denne skoen er jeg også intr i. Den blir jo brukt i DK og Sverige (har hvertfall forhandlere der), bør jo komme til Norge også. Hadde tenkt å bestille, men så må visst hovslager lære seg den riktige "teknikken" for å sko med disse skoene?
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  23:45:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Miriam; de er allerede i Norge Men det smarteste er å få en hovslager som kan dette til å sette dem på.

Som sagt, min forrige hovslager var veldig fornøyd, og hun hadde noen kunder som også skodde med denne skoen. De må visst bestilles og sånn, var visst litt vanskelig å få tak i fikk jeg høre.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

windus

Skrevet - 22/03/2007 :  21:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man bør tenke over den økte friksjonen disse skoen gir, i og med at det er gummi. Jeg vet at ølløv produserte gummisko for noen år siden, og hestene som brukte dem fikk skader i ledd og sener pga øket oppbremsing i steget..
Redigert av - windus den 22/03/2007 21:54:26 Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  22:53:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hovslageren min viste meg disse skoene for 1,5-2 år siden, og mener å huske at de var i plast eller et annet hardt materiale. Rett meg gjerne dersom jeg tar feil..
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  23:31:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man bør tenke over den økte friksjonen disse skoen gir, i og med at det er gummi. Jeg vet at ølløv produserte gummisko for noen år siden, og hestene som brukte dem fikk skader i ledd og sener pga øket oppbremsing i steget..

Opprinnelig postet av windus

Lese introen da i alle fall?
De er IKKE i gummi men i polymer dvs. plast. De har brukt år på å utvikle blandingen så jeg vil tro det mest åpenlyse som friksjon og belastningsskader var det første de undersøkte...
Disse er vel i samme gate som Hippoflex og Hippogrip?
De opprettholder den mekaniske hovfunksjonen, hoven låses ikke som med metalsko.
Imidlertid iom sin fleksibilitet må de skos ofte, hver 4 uke, slik at man får tatt evt. utglidninger osv.
Til gjengjeld varer skoen gjerne 3-4 skoinger.
Et bra alternativ til jernskoen synes jeg om man ikke vil/kan ha barfothest (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  10:39:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Harneshaug: Har du prøvd disse skoene på noen av hestene dine? Eller vet av noen som har prøvd i den senere tid?
Beate & Alger Gå til toppen av siden

windus

Skrevet - 23/03/2007 :  12:24:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Harneshaug.
Poenget mitt var forsåvidt at man skal være obs på friksjon. jernskoen har vist seg igjennom mange perioder, med nye produkter på markedet å være det som fungerer best. Hvis man sammenlingner med aluminiumsskoen, så har den mye mer friksjon og derav større draktslitasje. Jeg er ikke overbevist om at produsentene alltid selger det som er mest optimalt. De skal jo tross alt tjene penger. Ellers så synes jeg at debattene her inne er preget av å angripe alle andres utsagn... Man tar ikke poengene. og det er om å gjøre å rive i filler og hakke ned på andres argumenter. En del av innleggene her er faktisk skrevet for å belyse ulike sider av ting. Jeg mente bare å sette i gang noen tankeprosesser her jeg, kanskje til hjelp for urutinerte hesteiere som ikke har så mye å sammenligne med. Enkelte sluker alle nye produkter rått, også nye måter å holde hest på. Og det synes å være det eneste saliggjørende. Det finnes mange fallgruver å falle opp i for nye og ikke så erfarne hesteeiere. Det kan noen ganger være lurt å høre på fagfolk. Dette forumet kunne vert lærerikt hvis det hadde blitt brukt til noe annet enn å krangle.

Redigert av - windus den 23/03/2007 12:25:48 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  12:41:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sorry om jeg tråkket deg på tærne... Miss Sixty går vel ganske så langt fra å være urutinert hesteeier og når du ikke lager deg VIP så man vet hvem DU er, kan misforståelser fort oppstå.
For oss som har vært her inne en stund ble nemlig du seende ut som den urutinerte uten at jeg aner hvem du er ... Men velkommen og jeg ER normalt sett ikke hverken sint eller sur (bare kom rett fra Naturlig Hestehold tråden...)

Jeg bare blir irritert når folk kommer å presenterer feil "fakta" uten å gidde å undersøke først. Det gjelder både her og under "Foring" hvor folk bare kaster ut ting de har "hørt" og kan null nix om som fakta.

Du kan ikke skrive "i og med at skoen er i gummi" når den ikke ER i gummi, sant..
Da må du jo spørre med ????? slike tegn bakom (-:

Alger 97 :

Jeg kjenner bare til folk som har brukt Hippogrip og Hippofex, her er en link, men de har noe trøbbel med siden sin for tiden...
Ellers er der debatt med tilhørende for og mot-argumenter (-; på Bukefalos om du vil inn å lese der.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  15:17:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
interessant, fint at det kommer forskjellige meninger=) Jeg har hørt at det er en hovslager 'sørafor' som importerer denne skoen, og at det går an å kjøpe gjennom henne. Vi har en hovslager her som er villig til å lære sko med seg å sko med disse skoene, men det er ikke noe vits å sette igang om jeg ikke vet ca. hvordan det vil bli.

Grunnen til at jeg er skeptisk er at det stort sett er 'naturlig hestehold og barfot-folk' som sverger til slike ting som denne skoen, og, ikke for å tråkke noen på tærne, så synes jeg en stor gruppe av disse folkene rett og slett er idiotiske. Sier ikke at alle er det, men å si at å sko med jernsko er dyremishandling, mens de selv galopperer rundt på harde veier med sine barfot blodpumpende hester (sårbente off course), det blir bare for dumt. Og sånn oppfatter jeg veldig mange av dem!

Vil gjerne også ha innlegg av noen som har prøvd dem?:)
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  18:39:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Miriam; de er allerede i Norge Men det smarteste er å få en hovslager som kan dette til å sette dem på.

Som sagt, min forrige hovslager var veldig fornøyd, og hun hadde noen kunder som også skodde med denne skoen. De må visst bestilles og sånn, var visst litt vanskelig å få tak i fikk jeg høre.

Opprinnelig postet av missixty

oi, har du kontaktinformasjon til hovslageren som kan sko disse skoene? Hvor holder hun til?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2007 :  21:11:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Min tidligere hovslager var det som viste meg disse skoene. Desverre ble det for mye for henne å gjøre, så hun måtte si fra seg en del kunder, deriblant meg. Men hun bor i Langhus i Ski om du vet hvor det er?

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 16/05/2007 :  11:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min tidligere hovslager var det som viste meg disse skoene. Desverre ble det for mye for henne å gjøre, så hun måtte si fra seg en del kunder, deriblant meg. Men hun bor i Langhus i Ski om du vet hvor det er?

Opprinnelig postet av missixty

nei, jeg er ikke kjent der, jeg bor helt sør i landet =)
Men kanskje hun kunne ha lært opp min nåværende hovslager, så kan han sko hesten med easywalker for meg

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2007 :  12:53:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jeg tviler på at hun har tid til det. Vi holder til på østlandet, jeg bor i Oslo nå, og Ski er ca 30-40 min unna meg.
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.