hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Årets valg falt på...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Årets valg falt på...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

bettnibble

» VIP

Skrevet - 13/06/2007 :  09:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og så gjorde jeg selv feilen at jeg blandet Paint og Pinto.

Paint er en rase og tillater kun hester registrert som Paint, Quarter eller Fullblods.

Pinto er hester med flekker av en hvilken som helst varmblodsrase -untatt travere.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 13/06/2007 :  15:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gamblers Blackmail er kåret for vbl travere. Og han er den eneste i landet. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2007 :  16:59:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
bettnibble: Jo det er faktisk LOV å bruke Blackmale på Varmblodstravere Jeg ville ikke gjort det hvis ikke, og jeg ville da heller ikke brukt 12.000,- på bedekning hvis jeg fikk et ulovlig avlet avkom!
Det er så utrolig mange som nekter for dette, og jeg ler hver gang For jeg veit med 100% sikkerhet at dette er lov.
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2007 :  23:30:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Det er vel nå jeg virkelig lurer på hva avkommet mellom painten og traveren registreres som, hvem utsteder pass og hvem har godkjent avlen?????????? Hvis du kan svare på det så skal vi vel gi oss med å si at det ikke er lovlig- men jeg skjønner ikke helt hva dette blir- ikke paint og ikke traver?
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  13:36:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er vel nå jeg virkelig lurer på hva avkommet mellom painten og traveren registreres som, hvem utsteder pass og hvem har godkjent avlen?????????? Hvis du kan svare på det så skal vi vel gi oss med å si at det ikke er lovlig- men jeg skjønner ikke helt hva dette blir- ikke paint og ikke traver?

Opprinnelig postet av ida+ponniene

Avkommet blir registrert i Pinto Horse Association Of Amerika, Inc, altså i USA, som Amerikansk Pinto. De papirene man får derfra sender man inn til Norsk Hestesenter, så får man rødt pass og microcip fra de.
Jeg har vært igjennom dette med min forrige hest, så jeg veit åssen det foregår.
Hun som eier denne Painthingsten følger det Amerikanske systemet når det gjelder blanding mellom Blackmale og Varmblodstraver. Men hingsten er også kåret her i Norge.
Hun er nok flinkere til å forklare dette enn meg men.
Om dere fortsatt står på at det er ulovlig er jo det samme for meg, jeg veit at det ikke er det
Gå til toppen av siden

Solvei-og-Beauty

Skrevet - 18/06/2007 :  23:38:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har valgt Solli Gråen til fjordhoppa vår som skal bedekkes og Jestis Larno til fullblodsen... Noen som har erfaring med Jestis Larno forresten? Avkom osv...

Opprinnelig postet av Bitten&Betty

vi skall bruke Jettis Larno på Varmblods hoppa vår. Hun står nede på Ålgård nå og skal insimineres.
har hørt at Jettis Larno får veldig gode avkom, de blir sterke og flotte, kanskje litt kraftige også viss du har en kraftig hoppe.
Larno har jo en fantastisk god stamme også.

men på den andre hoppa vår som er en liten sportsponni hoppe skal vi bruke Ramah som står nede hos Helle på stall Molina. den brukte me i fjord også og vi fikk et nydelig lite føll!
Gå til toppen av siden

FrenchImage

» VIP

Skrevet - 24/06/2007 :  22:06:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
har bedekt ei blodshoppe i år etter at jeg hadde grublet lenge fallt valget på fast photo Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.