hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uttynning av man & hale + fletting... TIPS?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Uttynning av man & hale + fletting... TIPS?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Queen of the damned

Skrevet - 02/01/2004 :  19:08:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei.
Jeg lurer på om noen av dere som er her inne har mye erfaring rundt det å tynne ut manen til hesten deres?

Hva slags utstyr trenger man og hvordan gjør man det..?
Jeg har en hest selv, og vil gjerne gjøre dette ettersom han har begynt å få tykkere man...
Fint hvis noen av dere kan forklare utfyllende og vise gjerne v.h.a. bilder hvordan man tynner den ut.

Vil også vite hvordan man fletter hesten med sånne knotter...:)

Hilsen Anja

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2004 :  20:41:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Landbruksforlaget har en hestehåndbokserie hvor de blandt annet har en håndbok som heter "Man og hale" (tror jeg). Der får du en intro i hvordan man fletter. Der er det flotte bilder, så anbefaler deg det heftet. Koster under 100-lappen også..

Til tynning er det best å bruke kun fingre og mankam, men har hesten tykk man og du ikke har til til å bruke all evighet (og unngå veldig såre fingre), så gjør ofte en mankniv jobben litt raskere. Men fingre og kam er vel det som er "best".

"Hestehold i praksis" av Mats Mellberg gir også noen tips angående fletting, og annet stell (som f.eks. tynning) av man og hale.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 02/01/2004 20:42:14 Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  13:13:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Når jeg fletter manen til hesten min, bruker jeg gjerne litt hår-voks... Da sitter de litt bedre, og det stikker litt mindre "hår-fliser" ut!
Skal flettene sitte over natten (på f.eks et helgestevne) holder de ekstra godt med litt vanlig hår-spray!!! (Pass på så hesten ikke flyr i taket av lyden da!)

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.