hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Farger på stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 13/05/2007 :  12:19:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal nå begynne med dressurstevner. Skal starte mange D stevner i år visst alt går som planlakt. Jeg samler på lyseblått utstyr og skal til og kjøpe meg mye nytt utstyr nå (ny hest).
Det jeg lurer på da er om hvilke farger som er "lov".
Jeg har tenkt og bruke lyseblå sjabrak og lyseblåebeinbeskytterer, lyseblå pologenser, lyseblåe hansker, f.eks blått fortøy. Liksom lyseblåeting.
Men beinbeskytterene - skal de matche fargen på salen og hodelaget eller fargen på annet diverse utstyr som sjabrak og pologenser?

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  14:00:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Vel.
PÅ D-stevner trenger man ikke ridejakke tom. LA, men tror sort genser er anbefalt. Lyseblå shabrak er lov, men hvit er da mer klassisk og stilrent. Beinbeskyttere er ikke lov annet enn på oppvarminga. Tror ikke du kan ha fortøy i ren dressur, men i feltritt er det lov (ikke sikker på dressur).
Ingenting MÅ matche.
Hvis du planlegger å starte på større D-stevner og ønsker å bli tatt litt "seriøst", anbefaler jeg heller å holde seg til hvitt og en mørk genser/jakke.
Og heller bruke det lyseblå til trening ;)

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  14:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hei...

Det er ingen regel som sier at benbeskyttere etc skal matche andre ting, men det ser penere ut så klart.

Når det gjelder hva som er lov og ikke bør du lese reglementet fra NRYF, under utstyr og påkledning.

Nu kan ikke jeg så meget om springning når det gjleder konkurranser, men efter hva jeg har sett så rider de med alt mulig forskjellige farger, noen har mørke shabracker noen har hvite osv.. Hvite ridebukser og ridejakke i enten svart, grå, rød, grønn, marine

I dressur SKAL man ride med lyse farger. De fleste bruker hvitt, men der finnes også de som rider med creme...Man får ikke ha benbeskyttere/bandasjer annet enn på oppvarmingen i dressur. Og rytteren skal være kledd med lyse ridebukser og mørk ridejakke, hvor sort og marine er mest brukt.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  16:10:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal nå begynne med dressurstevner. Skal starte mange D stevner i år visst alt går som planlakt. Jeg samler på lyseblått utstyr og skal til og kjøpe meg mye nytt utstyr nå (ny hest).
Det jeg lurer på da er om hvilke farger som er "lov".
Jeg har tenkt og bruke lyseblå sjabrak og lyseblåebeinbeskytterer, lyseblå pologenser, lyseblåe hansker, f.eks blått fortøy. Liksom lyseblåeting.
Men beinbeskytterene - skal de matche fargen på salen og hodelaget eller fargen på annet diverse utstyr som sjabrak og pologenser?

Opprinnelig postet av Hunter_B

Hvis du skal starte D - stevner i dressur er det ganske "smalt" hva du har lov å ri med. Hansker / schabrak / ridebusker SKAL være lyse. Lyseblått er ikke vanlig. De fleste bruker hvit / creme. Husk at det også er påbudt med ridejakke. Er usikker på om fortøy er lov, men tror ikke det. Ville anbefale deg å lese KR grundig før du drar på stevne.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  19:01:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Klippet fra KR lVDistriktsstevner t.o.m. LA er det tillatt å ri uten ridejakke og med andre farger på hansker/vanter og ridebukser, men det skal benyttes pent antrekk.

Så det er ikke påbudt med ridejakke, men hvit/creme bukse og mørk genser er vanligst

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2007 :  12:08:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
fortøy er lov
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 14/05/2007 :  15:21:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men jeg kjenner noen som bruker Rosa...?
HAr lest og de sier at lyse farger er lov til og bruke- da må jo lyseblått være lovlig?
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 14/05/2007 :  16:08:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal du starte dressur må du legge fra deg fortøyet er jeg redd. Fortøy er fordbudt i dressur. Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 14/05/2007 :  19:54:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er grett. Fortøyet trenger jeg ikke på dressur.
Men altså, sier de noe på om jeg starter med lyseblåe farger? Eller om jeg begynner med lysegul, rosa eller noe sånt?
Har alltid ønsket rosa hest;)
Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 14/05/2007 :  20:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok du blir tatt mye mer seriøst hvis du rir med hvite/cremefarget utstyr + ridejakke. Du kan jo ri med det blåe utstyret på trening, og hvitt til stevner?? Jeg hadde ikke ridd med andre farger ihvertfall, men det er min mening:P Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2007 :  21:33:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal du starte dressur må du legge fra deg fortøyet er jeg redd. Fortøy er fordbudt i dressur.

Opprinnelig postet av LivM

hæ??leste i en dressurbok i går av ei louise tror jeg,(den røde dressurboka) å der står det at eneste som er lov er fortøy..men ok
hvorfor er ikke det lov egentlig,den skal vel bare hindre at salen sklir bakover??

Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 15/05/2007 :  12:49:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror fortøy er lovlig da... Mener jeg leste det i dressur KR ??? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2007 :  14:21:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Fortøy er ikke lov i dressur. Forgjord derimot er lov, og mange tror dette er det samme som fortøy. Forgjordt er ikke så mye brukt lengre. Var mer normalt før, hvor salene ikke alltid var like godt tilpasset. Er likevel fremdeles i bruk for hester som har lite markert manke, og som hindrer salen i å skli fremover.

Dette er en forgjord. Legges på under/forran salen, før du legger salen på. Bøylene hindrer salen i å skli fremover.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2007 :  18:53:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
kommer ikke inn på sida di jeg spoff...
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  10:13:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Ponnien min går med forgjord (stoppgjord) på dette bildet...

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 23/05/2007 :  20:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det lov å bruke hvite bandasjer i LD??
Redigert av - Linda-og-traverne den 23/05/2007 21:05:39 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.