hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Farger på stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lille_meij

Skrevet - 23/05/2007 :  21:37:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det er ikke lov å bruke bandasjer eller belegg. Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 23/05/2007 :  22:11:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, det er ikke lov å bruke bandasjer eller belegg.

Opprinnelig postet av lille_meij

hmm... når jeg ser på bilder og sånt fra folk på stevner ser jeg flere ganger noen som rir med bandasjer..
Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Skrevet - 23/05/2007 :  22:49:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er det nok fra oppvarmingen, du har ikke lov til å ri med bandasjer når du er inne å starter
In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2007 :  23:39:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er vitsen med bandasjer i 10-15 min for å så ta dem av?? Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2007 :  23:41:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er vitsen med bandasjer i 10-15 min for å så ta dem av??

Opprinnelig postet av Lopke

Fordi når du varmer opp rir man du kanskje på en annen måte enn når du er "i ringen". Mye sideveisbevegelser og tempovekslinger som gjør det mer sannsynlig at hesten stryker eller tråkker seg.

Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 24/05/2007 :  14:20:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
de jeg har sett er ikke fra varminga, men samma det hehe xD Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  20:12:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Er det ikke ny regel da? Eller ganske ny?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ravelus

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  20:50:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRavelus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRavelus  Svar med kopi av melding
jeg ble diskvalifisert på et d-stevne i lb for et år siden fordi jeg red med bandasjer! sååå strengt er det, og tror ikke det er noen ny regel.
Ser frisere og sånn har på seg bandasjer på show, men det er ihvertfall ikke tillatt under konkurranse

Dont Follow Me,
I`m Lost Tooo...
Gå til toppen av siden

Ravelus

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  20:52:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRavelus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRavelus  Svar med kopi av melding
Så det ble diskutert fortøy. Trodde løpende martingal var tillatt på d stevner jeg?
Dont Follow Me,
I`m Lost Tooo...
Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  22:15:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
enkelt og greit og internasjonale regler. Når man er inne på banen og rir programmet kan mna IKKE ha noen form for bandasjer/beskyttere, martingaler, fortøy osv. I feltritt er fortøy lov uten martingal på. På OPPVARMINGEN derimot kan man dytte på alskens beindilldall og løpende martingal. Hjelpetøyler er ikke lov
Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 25/05/2007 :  17:50:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du sa hjelpetøyler ikke var lov, var det ment i oppvarminga? EN annen ting jeg lurer på... er det noe krav på hva slaks bitt man kan og ikke kan bruke i et D stevne?? greit å vite;) Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 25/05/2007 :  19:17:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
rir du for noe instruksjon i dressur?
om du gjør det, bør en eventuell trener kunne gi deg gode svar på spørsmålene dine.
hvis ikke kan du også lese konkuranse regelemanget.
men for å gi deg korte greie svar:

Bitt t.o.m LA: vanlig trinse.(todelt eller tredelt,osv)
f.o.m MB skal det ris med kandar,du kan ri med "flosshatt" osv. i vanlige programmer opp til LA skal det kun benyttes vanlig trinse.

utstyr: sal og hodelag med valgfri neserem.

"ekstrautstyr": det er ikke lov med noe form for hjelpe tøyler,innspenning,martingaler, osv i dressur.

Belegg: hesten skal IKKE ha noe form for beskyttelse på beina under programmet,uansett hvilket program du rir. på oppvarmingen derimot kan du ha på det du vil.

Farger: det beste er nok å ri med hvit/beige sjabrakk. det ser mest "høytidelig" å onkelig ut, å gir nok best mulig førsteinntrykk.
rosa,baby blå osv, kan nok for noen virke noe useriøst selvom det jo har sin egen sjarm

Gå til toppen av siden

Campari.

Skrevet - 07/06/2007 :  02:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nei, det er ikke lov å bruke bandasjer eller belegg.

Opprinnelig postet av lille_meij

hmm... når jeg ser på bilder og sånt fra folk på stevner ser jeg flere ganger noen som rir med bandasjer..

Opprinnelig postet av Linda-og-traverne

Kanskje du har sett bilder fra Dk. Der har de lov til å ri med bandasjer innpå banen til og med LA.
Gå til toppen av siden

sivjune

» VIP

Skrevet - 18/06/2007 :  14:47:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarene på alle spørsmålene står i reglementet, enkleste plassen å finne det.:) Anbefaler alle å lese dressurreglementet før man skal starte dressur, står masse nyttige tips. Enkelt å greit skal man ha så lite "dilldall" som mulig i dressur.

Angående farger tror jeg det kommer litt ann på dommeren hva slags reaksjon du har.. Har selv startet dressur i lyseblått shabrak, da jeg ikke klarte finne mitt hvite, og fikk ingen kommentar fra dommeren.. Men i og med at jeg var den eneste på hele stevnet som ikke hadde hvit/creme shabark tror jeg nok det blir de fargene heretter ja.. :P
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  17:40:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Som Ad Libitum sa, det er mulig du har sett bilder fra Dk... Der er det stevnearrangøren selv som bestemmer om det er lov med bandasjer eller ikke opp til LA1 og LA2, derefter skal bandasjene være av..

I norge kan det godt være du har sett bilder av klubbstevne eller noe sånt, fra D-stevne og oppover SKAL bandasjene være av...

Les reglementet!!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.