hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder: TENNESSE WALKING-, SADDLEHORSE og HACKNEY
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Bilder: TENNESSE WALKING-, SADDLEHORSE og HACKNEY
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2007 :  08:16:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Har lest mye om disse rasene men aldri sett dem i virkeligheten. Vet det ikke finnes mange av dem i Norge, om det overhodet finnes noen her i det hele tatt. Er det noen som har bilder av disse staselige hesterasene eller som kan tipse meg om linker til nettsider med slike bilder?
Blir glad for svar

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Musken

» VIP

Skrevet - 25/05/2007 :  13:03:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Vet at det finnes både tennessee walker og saddlebred i norge.
Hackney er jeg litt mere usikker på. Kjente ei som eide en hackney ponni for rundt 10 år siden, mulig den fremdeles befinner seg i norge.

Kjenner også hun som, antagelig, eier norges eneste renrasede saddlebred; Brunsered´s Golden Ikaros. Eies av Jennifer Haagensen i Rena.

Bilde som føll i 2001.

Bilde som åring, har desverre ikke noe nyere bilde av han.

Det finnes masse saddlebred kryssninger i norga da.. Og ihvertfall en tennessee kryssning.

Kan jo nevne min egen, han er halvt morgan hest og 1/4 saddlebred.

Ellers vet jeg at det finnes to tennessee walkers i Buvika (i sør trøndelag). En hoppe og en hingst (livmors import).
Tror forøvrig hingsten er til salgs.

Hingsten som to åring.

Dessverre har ingen av disse rase forening i norge enda, men det kommer vel en gang i fremtiden.

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2007 :  18:15:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hei Musken.
Takk for flotte bilder og masse opplysninger. Moro å lese om. Kjenner faktisk Jeniffer, men visste ikke at hun hadde anskaffet seg Saddlebred. Moro. Takk igjen.

Flere som har slike bilder på lager ??

Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2007 :  23:33:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Den hingsten hennes er vel noen år? Mener jeg så den for 4 år siden, men husker ikke hvor gammel den var da. Om det ikke var en annen hest. Hadde samme farge :)
And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 13/06/2007 :  18:10:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Hvis det er Ikaros du tenker på, så er han født i 2001.

Har vært artig å sett han nå. Jeg har ikke sett han siden han var 9 måneder (annet enn bilde som åring).
Har lenge tenkt på å besøke Jennifer, men har aldri fått tid når vi kjører forbi. Kunne tenkt meg å se igjen både Ikaros og palomino hoppa hennes Stargolds Cequita ( som da er mamman til hesten min!).

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2007 :  19:29:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvis det er Ikaros du tenker på, så er han født i 2001.

Har vært artig å sett han nå. Jeg har ikke sett han siden han var 9 måneder (annet enn bilde som åring).
Har lenge tenkt på å besøke Jennifer, men har aldri fått tid når vi kjører forbi. Kunne tenkt meg å se igjen både Ikaros og palomino hoppa hennes Stargolds Cequita ( som da er mamman til hesten min!).

Opprinnelig postet av Musken

Jeg treffer på Jennifer på western stevner fra tid til annen. Sist var for noen uker siden på HeWR hælja og da hadde hun med både Chiquita og Panda. De så kjempe flotte ut begge to og struttet av velvære. Bilder av dem på VIP`en min om du ønsker å ta deg en titt der Chequita er nydelig

Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 15/06/2007 :  10:05:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg treffer på Jennifer på western stevner fra tid til annen. Sist var for noen uker siden på HeWR hælja og da hadde hun med både Chiquita og Panda. De så kjempe flotte ut begge to og struttet av velvære. Bilder av dem på VIP`en min om du ønsker å ta deg en titt der Chequita er nydelig

Opprinnelig postet av *Skogli_Western_Riders*

Ja, jeg var innom og tittet på bildene før en dag. Masse nydelige bilder der. Både av Cequita og masse andre hester
Cequita er virkelig nydelig, men så har hun litt av en stamtavle også (kommer fra Danmarks mest ettertraktede linjer i palomino avl).
Jeg er godt fornøyd med avkommet mitt etter henne, ihvertfall med tanke på at jeg kjøpte han så og si usett

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.