hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - uff og uff, firkanta hovslagere....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 uff og uff, firkanta hovslagere....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Galie

Norway

Skrevet - 08/05/2007 :  22:56:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Etter å ha lært mye om hestens høver og hva som er det riktige osv med tanke på Forsnevringer, høye hæler osv en haug til . Hakke tid til å ramse opp.. (sjekk ut hjemmeside;)
Altså etter man har kunnskap for alt hva skoa gjør med hoven så synes jeg det er ille å ha måttet sko hesten min igjen. Jeg valgte å sko han i vinter , og pga utendørsstevner på grus så har jeg ikke villet ta de av han enda.

Jeg og Hovslageren min har heldigvis en nogenlunde lik mening om hvordan man bør sko med tanke på vinkler og sånn, men det å høre på de "sterke meningene" til andre, er jo helt håpløst.

Hovslagere som ikke kan forklare for seg anatomien i hoven og hva som skjer dersom hesten går med før høye hæler f.eks..
De sier: hovedproblemet til skodde hester er for lave hæler..( ifølge alt jeg har lært er høye hæler grobrunn til mye problemer i hoven) kan noen hovslagere forklare meg nærmere hva de mener?

neida!

Jeg er ikke firkanta i tankene mine, men jeg tar ikke ting for god fisk uten at jeg får skikkelig god forklaring!

Det siste jeg hørte av en hovslager nå, når eier klagde på høye drakter.. Jeg gjør det helt etter boka så det skal være riktig.... Han fortalte at det han skulle gjøre var å nesten ikke røre drakter/ hæl, men bare kappe i tåa.. Tør ikke tenke på hvordan hovbeinets plassering er i denne hoven...

Etter alt jeg har lært så blir jeg "svett" av nesten alt hovslagere sier.
Jeg mener ikke å gå ut mot hovslagerne, dere gjør en super jobb. Men det er så mange så ikke kan se "rundt grøten" og oppdatere seg litt.

Det komiske er at denne hesten som hovslageren eier har store sprekker i høvene, og kan ikke brukes til noen ting....

Flere som er frustrerte over slike ting?

www.gallemann.piczo.com

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2007 :  14:21:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De sier: hovedproblemet til skodde hester er for lave hæler..( ifølge alt jeg har lært er høye hæler grobrunn til mye problemer i hoven) kan noen hovslagere forklare meg nærmere hva de mener?

Med for lave drakter er det nok mest sansynlig underskutte drakter de mener. Dessverre er det en del hovslagere som tror løsningen på dette er å ikke røre drakta og bare ta tå, men da har de ikke mye kunnskap om hovmekanisme. For høye drakter er jo årsaken til at de blir underskutte i utgangspunktet.
En hest med underskutt drakt må tas ned så mye som mylig i drakta sånn at den får mulighet til å begynne å vokse normalt igjen. Deretter må den kortes inn i tåa så mye som mulig fra utsiden ( ikke fra undersiden). Samt at skoen med fordel kan legges tilbake på hoven for å lette overrulinga.

Hilsen Hovslager som er enig med du:)

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 09/05/2007 :  18:41:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Synes du burde bo nærmere meg og skodd hesten min.. hehe. For et flott motto dere har!:) Var innom sida de:)
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.