hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på fjording
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Farger på fjording
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Snøros

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  11:26:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke farger foretrekker/eller synest dere er finest på fjordinger? Fjordhoppa mi er lysbrunblakk, men rødblakker?? åhh! De er bare så fine!

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 02/05/2007 :  13:55:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Jeg likte veldig godt rødblakk før, men ikke nå lenger. Liker aller best grå, gulblakk og ulsblakk, selv om yndlingshesten min er gyllen brunblakk...
"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2007 :  19:44:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hva er forsjell på fx lysbrun blakk og rødblakk på fjording? Hadde vært så morro med bilder! :)

Har alltid hatt sansen for de grå jeg :)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:42:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, hoppa mi er lysere enn en vanlig brunblakk, veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det. En rødblakk er mer rødlig i hårlaget, og har ikke midtstol og ål, kun helt ensfarget. Hadde jeg visst hvordan jeg legger ut bilder kunne jeg ha gjort det, men har enda ikke satt meg inn i det.. Men har en link der det er bilder og beskrivelser: http://www.fjordhest.no/rasebeskrivelse.asp

Står ikke noe om lysbrunblakk. Er ikke en farge som "er" lysbrunblakk, men det er kun det at hesten er litt lysere.
Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, måtte bare vere sikker på det jeg hadde sagt. Men på den siden som jeg tipsa om øverst, står det at rødblakken har brun ål, og lys/mørkere midstol. Men de rødblakkene jeg har sett vises det nesten ikke. Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  08:56:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hmm.. Alle er fine på sin måte!:) Klarer ikke å bestemme meg, egentlig.
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 04/05/2007 :  02:27:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordinger kan være brune, røde, svarte, gule, borkete osv. - bare at det er UNDER det blakke genet, som er meget dominant.

Av og til skal det et meget øvet øye til for å fastslå hvilken FARGE en fjording har.
Gå til toppen av siden

(€"Kristine"€)

» VIP

Skrevet - 05/05/2007 :  13:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns gråblakk er en nydelig farge på fjordingen;) Gå til toppen av siden

Helaine

» VIP

Skrevet - 06/05/2007 :  21:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synest de hvite fjordingene er fine :D Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2007 :  22:31:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Brunblakk og raudblakk likar eg best

Har aldri hatt sansen for ulsblakke eller grå fjordhestar, då dei ser "skittne" og gjerne kraftige ut. Men der er no unntak.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Alekssandra
» VIP

Skrevet - 08/05/2007 :  18:08:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://fjordhest.no/fargekart.asp

Jeg synes at rødblakk &,, brunblakk er veldig fint..
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2007 :  19:50:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
(lys)Brunblakk og ulsblakk
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 16/05/2007 :  23:34:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Eg har ei lys brunblakk og ei ulsblakk hoppe. Liker ikkje så godt raudblakk og grå, synest den vanlige lys brunblakk er finast, gjerne ganske mørke i pelsen med krittkvit man og mykje kvitt i luggen. Bilde av mine to, mor 5 år og datter 1 år:

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2007 :  13:02:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Rødblakk

Grå

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  13:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Brunblakk og raudblakk likar eg best

Har aldri hatt sansen for ulsblakke eller grå fjordhestar, då dei ser "skittne" og gjerne kraftige ut. Men der er no unntak.

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Enig med deg

Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  21:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempe fine hester her! Er også enig i det at de grå kan se litt "skitne" ut, men alle er fine på sine måter:):) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.