hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Angre på salg av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Angre på salg av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

dragoline

» VIP

Skrevet - 23/05/2007 :  22:32:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mange som angre på å ha solgt en hest.

Eller føler dere at dere har gjort det rett og tenker ikke mer på det?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/05/2007 :  02:20:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man bør alltid ha avtale med selger om prøveperiode - ca. 4 uker er normalt - ved at da evt. depositum - eller salgssum - refunderes - med hest returnert - for "ikke-kjøpers" regning.

Hvis SELGER "ser" at hesten ikke får det bra, vl jeg tro at også dette kan "oppheves" - innen angrefristen - som bør være gjensidig, både for selger og kjøper.

LITT mer uvanlig at en selger angrer seg, som at en kjøper mener at hesten ikke passer....

I "generell salgsavtale" som man kan få skjema for ved å gå inn på NHS's sider for kjøp og salg, står det en passus om prøveperiode - og mye mer.

OG HUSK: Sørg for å ha alt skriftlig!! Muntlige avtaler i all vennlighet teller IKKE hvis noe "ikke stemmer".
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 24/05/2007 :  08:12:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har solgt en hest ... og har ikke angret ett sekund. Det var helt rett avgjørelse, da hun var helt feil kjøp i første omgang ... Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  12:15:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Søstra mi var første person til å selge hest her heime, og det var den første hesten me fekk på garden. Ho har angra veldig i ettertid.

Ho prøvde også å selge ein Halvblods, noko som ikkje gjekk så bra. Eine gongen han var på prøve kom dei tilbake med han, og på den andre plassen måtte søstra mi og far min reise midt på vinteren og hente han heim igjen (og huff kor han såg ut). Han endte opp med ei "eldre" dame kjøpte han. Ho avliva han, einaste grunnen me har høyrt er at han var "gal" og at han hadde "beinproblem" (noko ALLE hestane har på den stallen, og området rundt). Har angra frykteleg på det kjøpet, for han blei ikkje meir enn 7 år, og hadde eit flott potensiale.

I 2003 selgde eg ei fjordhoppe. Følte eg ikkje kom lengre med ho, + eg hadde dattera, samt ville ha ein konkurranse hest. Angra veldig, og i oktober i fjord kom ho endeleg heim. Eigaren ville eigentleg ikkje selge til nokon andre enn meg, og ho måtte selge pga skule.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  13:21:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja desverre har jeg angret på et salg.

Første hesten min solgte jeg etter syv år sammen.
Følte at vi ikke kom noe videre, og at han ville kunne bli en fin hest for en annen rytter.
Dette var for meg et bra salg, han kom til et godt hjem.
Angret jo på en måte, i og med at jeg savnet hesten, men det gikk jo ikke på at hesten hadde det dårlig.
Og jeg ble etter hvert rimelig godt kjent med kjøperen, og enda i dag, en del år etter at han måtte slakte hesten pga skade, har vi kontakt i ny og ne.

Andre hesten jeg solgte var en stoooor feil.
Jeg har angra enormt mye på salget, men der og da virket det både riktig og fornuftig.
Trodde seriøst at de nye eierne hadde både kunnskap og vett nok til å ta seg godt av hesten.
Vel og bra med prøvetid, det hadde vi også, men hva når prøvetiden er over?
For først da begynte de nye eierne å la hesten forfalle.
Alt for lite mat gjorde fort stor skade, og etter hvert så hesten ikke ut.
Når fettet forsvant, forsvant også muskelmassen.

Den nye eieren spurte om hvordan jeg syntes han så ut, men var ikke særlig lydhør for mine meninger.
Til slutt trakk jeg meg unna, var ikke stort jeg kunne gjøre med saken.
Tennene som jeg hadde måttet få raspet hver 6. mnd ble ikke stelt på 2 år, til slutt ble bare det å få på hodelag nesten umulig, og hesten ble vanskelig å ri.

Etter 2 år var det omsider en veterinær som tok tak i saken.
Da vedkommende så hesten første gang ga h*n klar beskjde om at ingen hest skulle se sånn ut...
Men det hjalp fint lite i grunnen.
Tennene ble raspa, men mer skjedde i grunnen ikke.

Dette var en hest som var solgt som turhest ( frysemerket og tatt ut på forsikringa grunnet skade ), veterinærattest med detaljert info om bruk av hesten fulgte med.
Disse papirene var plutselig ikke med da hesten ble solgt på nytt.
For å gjøre en lang historie kort, nå er hesten slakta, det er snart 4 år siden, og i dag skulle han vært 15 år.

I ettertid var det sånn at jeg nesten angra på at jeg ikke slakta hesten da den ble skadet.
Den kunne nok ha fått mange gode år med rett stell og bruk.
Men all den smerten og de plagene den gjennomgikk er ganske trist å tenke på.
Uheldig kan man være uansett hvor mye man sjekker på forhånd.
Og hva man skriver i kontrakten.
Desverre er det mange som kan gi inntrykk av både kunnskap og hestevett, som ikke burde hatt hest.
Så det vil alltid være risikabelt å selge hesten sin.

Anette Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 25/05/2007 :  08:49:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Jeg har angret på alle hestesalg jeg har gjort, uansett at jeg vet de har det godt dit de kommer. Men merker når det har godt et år så gir det seg litt. Men angrer fortsatt at jeg solgte min varmblodstraver for 6-7 år siden Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2007 :  18:20:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke si at jeg angrer på at jeg solgte den første hesten min når jeg ser hvor godt han har der han bor nå. Men selvfølgelig savner jeg han fortsatt veldig. I starten lurte jeg på om jeg hadde gjort det riktig i å selge han, men han strutter av velvære og livslyst i sitt nye hjem så NEI jeg angrer ikke på den avgjørelsen
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 01/06/2007 :  16:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
både og egentlig...

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.