hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken hesterase liker du best og hvorfor? Topp 3
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilken hesterase liker du best og hvorfor? Topp 3
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 07/05/2007 :  00:22:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Jeg liker aller best N/L hesten!

Og deretter kommer varmblods ridehest!

Og så kommer nok P.R.E hesten...

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

Fairytale

» VIP

Skrevet - 07/05/2007 :  14:52:23  Vis profil  Svar med kopi av melding

D va så mang forskjellige meininga:P.. Åsså sååå fine bilda da:P
Takk for alj svaran så langt:P

Hilsen Cecilie og Lucky Girl<33
Gå til toppen av siden

Emili ruler

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  16:57:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmili ruler  Send %s1% en ICQ meldingEmili ruler  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmili ruler  Svar med kopi av melding
HEi=)
Mine topp tre er

1: Dansk sportsponni
2: fulblods ridehest
3: Shetlandponni

Å drive med hest kan ikke beskrives, det må oppleves=)
Gå til toppen av siden

xXxlittle_mexXx

Skrevet - 14/05/2007 :  20:52:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aisann.. xD

1. Engelsk fullblods<333 Fordi undlingshesten min er det. Verdens festligste fullblods altså :P
2. Fjording<33 De er bare søøte..
3. Dansk Varmblods<3 Ridelæreren har en dansk varmblods og den er rett og slett skjønn =D Skikkelig fin dressurhest xD

Mine topp 3.

+**+Every day create your history+**+og det er helt sant! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2007 :  08:06:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
1. Haflinger
2. Dansk varmblods ridehest
3. Paint hester

Etter min erfaring med haflingeren må jeg nok si at jeg virkelig liker denne rasen svært godt. Ærlig sagt og rett fra levra så er det den mest behageligste hesten jeg har ridd på noen sinne, og jeg har ridd veldig mange hester gjennom flere tiår. Nå gjelder ikke dette bare min lille Haffis, men flere haflinger eiere sier nettopp det samme, så det må jo være noe i det. De kan være litt strie men får du først til et godt samarbeide så har du en hengiven og trofast venn for livet. Haflingeren er kjent for å kunne bli svært svært gammel og det finnes flere eksempler der haflingeren har vært i arbeid til den har fylt 40 år. Her er bilder av Haflingeren min Hakim (Heffalompen).

Dansk varmblods ridehest liker jeg fordi det er en særdeles vakker, høyreist og vennligsinnet hest. En godt trent DV hest som strutter av sunnhet og velværet, hva er vel vakrere enn det? Herlige skapninger. Her er bilder av min første hest Robin

Paint hesten liker jeg fordi den er lettlært, passe størrelse, ofte en flott og muskuløs hest med flott lynne. Og sist men ikke minst for det utrolig varierende, unike og spesielle fargeutvalg man kan finne blandt disse hestene.

Her er paint hoppa Snowflake

Paint hingsten Tyzon med Roger Sundet i salen

Den lyse er en paint hoppe som til daglig kalles Pippi.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

DreamWorks

» VIP

Skrevet - 15/05/2007 :  10:47:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min favoritt er Fullblodsen Digger den rasen, den er skikkelig kul og ri og de er ofte veldig lærevillige Jeg liker kropsfasongen dems de er edle og finelang slank vakker hals For å si det sånn så elsker jeg looket demsMange sier at fullblodsen er en skikkelig pinglete hest... Jeg har selv en fullblods, en hoppe på 4 år og kjenner ikke igjen det i henne, hun er ikke noe pysete type men det er jo smak og behag Jeg bruker min i dressur og sprang, har jo ikke kommet så langt enda siden hun bare er 4, men det kommer seg da hun er veldig lærevillig som mange andre fullblodser Også liker jeg Danskene og hollenderene (frieserene) pga den elegante holdnigen Gå til toppen av siden

Fairytale

» VIP

Skrevet - 15/05/2007 :  12:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Mange fine bilda hær da Kjenne t derre m at folk si at fullblodsen e så stressa, å skvetten ol. Mn d står en engelsk fullblods på stallen vi står på no å. Denj e en ex.gallophest fra øvrevold. Denj e ikke sånn. Kanskje litt spretten på tur. Mn det kan jo alle hester være.:P

Cecilie å lucky:P
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 17/05/2007 :  23:56:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg liker Norsk Varmbl.ridehest, så holsteiner, Oldenburger, Trakhener og generellt alle de store ridehestene. Så Eng.fullblods, og en hel masse flotte hester! Det er nesten umulig å nummere favorittene;) Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 18/05/2007 :  11:39:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Vanskelig, vanskelig!!;)

1. Halvblodshester (ble utrolig forelsket da jeg jobbet i politistallen)
2. Tungdøl (fordi de er så utrolig nydelige, og jeg liker tyngden og stabiliteten)
3. Lipizzaner, Frieser, Araber osv. (pga utseende, har ingen erfaring med disse rasene^^,)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2007 :  13:45:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Varmblods. Kan lære dem det meste=) Høye & fine.
- Tinker & Shire. No a det skjønnaste som er. Liker kraftige hester=)
- Frieser. Svarte, store & nydelige;)

Kunne ha ramsa opp mange flere på hver men ;P

Budweiser-hesten min<3 Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 19/05/2007 :  10:50:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
1: Kaldblods fordi de er stabile og fine=)

2: Shetlandsponni fordi de er så små og søte

3: Tinker fordi de er lik kaldblodsen og er pintofargen<3
Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 26/05/2007 :  22:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine favorittraser kunne være sååå mange ettersom jeg har hatt forskjellige hester gjennom årene.. meeen

1 Oldenburger (utrolig rolig og behagelig lynne, samtidig som de er meget brukervenlige)

2 Haflinger (barnedrømmehesten , men også snill pålitelig og godt lynne, samt at den sterke ponnien kan brukes til d meste)

3 Andalusier ( bor nå i Spania og ser at denne flotte rasen ike bare har bevegelser og ekstreør som er flott, men også et godt lynne)

PS En ekstra hyllest til mine tidligere hester varmblodstraveren og araberen som oxo var helt fantastiske!

Mvh Ally-girl
Gå til toppen av siden

_-_Solana

Skrevet - 27/05/2007 :  21:55:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva mener du med Pinto? Det er jo ikke en rase, som så mange tror Men om man ser på pinto-foreningens side så finner man en del interessante ang. ja - pintoer/rase etc

Opprinnelig postet av Don-Pedro

Pinto er ingen rase, det er en farge!
Gå til toppen av siden

Hempstead Turnpike

» VIP

Skrevet - 31/05/2007 :  23:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må ha Fullblod som nr 1. Liker de så godt og min egen er selvsagt Fullblod.
Nr to må vel være Norsk Varmblodsridehest
nr 3 Frisere
Gå til toppen av siden

Skjotta

Skrevet - 09/06/2007 :  13:50:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
blandings hester som ikke kan registreres i raseregistere, registreres ofte i fargeregistere som f.eks. Pinto.

ordet Pinto beskriver hestens farge, ikke rase. jeg kan sende bilder av mine pinto fargede isiser og fa dem registrerte hos pintoforeningen.

ameiknerenes lösning pa problemet med lav verdi for papirlöse kryssninger........

min favoritt rase har man, hale og 4 bein......
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.