hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2007 :  13:43:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hiver ut noen nye bilder fra stevnet sist helg.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 02/07/2007 :  17:23:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Et lite glipp av meg og Galie før jeg slapp han på beite

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  22:10:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding

Detter er en unghest (Araber) som jeg har for tilridning og salg.. Noen som har noen komantarer på form ol på hesten?

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  22:21:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ser ut som den går i nedover bakke eller tipper på forparten.. HVor gammel er den?? er det ikke en litt høy form for en unghest? Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 16/07/2007 :  00:24:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Lene: Jeg ville først og fremst lagt hesten i en mye dypere form. Den ser litt spent ut, og den ser ikke ut til å bære seg i den formen du ber den om der. Ville lagt hesten lang og dyp til den slapper av, og du kjenner at den jobber over ryggen, for deretter å plukke opp formen noe, kun noen minutter av gangen, før du legger den ned igjen. Dette er jo bare et øyeblikksbilde, men det ser ut for at hesten går imot hånden din.l Ville kortet opp tøylene noe, og satt meg litt mer frem, slik at skulderne kommer i lodd med hoftene dine:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2007 :  12:00:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ingen som vil kommentere de nye bildene mine, har lagt inn flere bilder her tidligere om man vil se sammenligning.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2007 :  15:41:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Dette er hans "naturlige" form under rytter jobber han både dypere (prøver) og ut av form for å få han til å ha litt bedre framdrift for så å samle han igjen.
Han er 5 år og ridd ca to ganger i uken fram til nå..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 17/07/2007 :  22:43:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lene:
jeg syns han ser veldig "trykkt sammen" ut, eller hva jeg skal si. han ser spent ut å går i en veldig høy form til alderen sin, i tilleg ser det ut som han er høyere bak en foran å det vil jo si at han fortsatt skal vokse litt til.
jeg syns du skulle ridd mer frem for sjenkel å slipt ut en god del på tøylene men alikevel holde jevn støtte i munnen hans. tren masse overganger, gjør holdt å frem igjen i skritt. prøv å få han til å slappe mer av å slippe i skuldre og nakke, det vil både du å hesten tjene på i lengden, hvis ikke kan du få en spent hest som går i en for høy form å ikke klarer å slappe av, dermed får den ikke den elastsiteten den skal ha, eller den friheten i skuldre å rygg som den må ha for å utvikle seg riktig.

Roxira:(?) ikke sikker på om jeg skrev navnet ditt rett. hehe..
syns camelot ser utrolig fin ut, du har kanskje LITT lange tøyler? eller ser han ut til å jobbe i en fin å riktig form, å ser MYE bedre ut på bildene hvor du fikk 60% en der hvor du fikk 50, så det er tydelig at du arbeider han veldig riktig.
han er en stor hest å det ser ut som han har en tendens til å legge seg litt på fremparten? viktig å ri disse hestene men 20 TONN i beina, altså med masse bein, og å ri overganger,tempo vekslinger å halvparader for å hele tiden få de med seg. Har samme type hest som deg selv ;)

mvh
meg
Gå til toppen av siden

MariellogPathfinder

Skrevet - 25/07/2007 :  21:08:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:) Jeg har nettopp kjøpt meg en varmblods x-traver, han er 10 år og har vært traver til han var ca 4 år eller, har bare hatt han i litt over 1 uke, og han kan ikke så mye, håpet på at noen kunne hjelpe meg litt, er så redd for at jeg rir han feil, og at han ikke samler bakparten sammen, sånn han går og bøyer nakken nå er det ikke jeg som har lært han så mye av, han kunne det så og si fra før, men vil ikke jobbe mere med han i denne formen før jeg eventuelt før svar om han samler seg med bakbeina. Har aldri hatt dressur timer, så vet ikke så mye om dressur og alt det der. Håper hvertfall på svar, tips og hint om hva jeg kan gjøre... :)

På disse bildene så går han litt høyt med hodet, noe han har begynte med i det siste, men vet ikke om det er riktig?
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 25/07/2007 :  23:51:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
marielle: Veldig søt hest :)
Samle hendene, de skal være en håndsbredde over manken, foran salen, og en håndsbredde fra hverandre. Er det hack du rir med? Ser ut som er litt hard på hånden, hesten knekker i nakken og går bak lodd. Tenk myyyk kontakt med hesten foran. Konsentrer deg om å ri med sete og sjenkel, og ri hesten frem til kontakten. Hesten viser dog en fin evne til å ville sette bena under seg, så ser ut som du har et godt utgangspunkt :) Ville fått en instruktør til å hjelpe deg litt. Lykke til med hesten!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

MariellogPathfinder

Skrevet - 26/07/2007 :  13:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for komentar:) rir med hack ja, og ser selv at jeg ser litt hard med tøylene på bilde, men er egentlig ikke det, siden jeg rir veldig forsiktig med hack, men føler at hack er det eneste han gidder og samle sammen bakbeina også, og må sitte å lirke litt i tøylene for at han skal samle seg, så mulig derfor de ser litt stramme ut, men tusen takk for svar:) Og et annet problem er også at hvis jeg rir han for mye fram, uten å holde han igjen, så slår han over i trav, og det vil da igjen ende med at jeg må få han ned i en kontrollert skritt:P Han er veldig var på sjenkel, så jeg kan ikke klemme for hardt med de.. men uansett det er koselig noen tar seg tid til å svare.. Trenger litt hjelp:) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 27/07/2007 :  11:49:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tusen takk for komentar:) rir med hack ja, og ser selv at jeg ser litt hard med tøylene på bilde, men er egentlig ikke det, siden jeg rir veldig forsiktig med hack, men føler at hack er det eneste han gidder og samle sammen bakbeina også, og må sitte å lirke litt i tøylene for at han skal samle seg, så mulig derfor de ser litt stramme ut, men tusen takk for svar:) Og et annet problem er også at hvis jeg rir han for mye fram, uten å holde han igjen, så slår han over i trav, og det vil da igjen ende med at jeg må få han ned i en kontrollert skritt:P Han er veldig var på sjenkel, så jeg kan ikke klemme for hardt med de.. men uansett det er koselig noen tar seg tid til å svare.. Trenger litt hjelp:)

Opprinnelig postet av MariellogPathfinder

Hvis hesten kun "gidder" å samle seg ved bruk av hack gjør du nok noe feil, eller det er noe galt med munnen til hesten. Hvordan reagerer den på vanlig bitt? Hacken vil tvinge hesten til å bøye hodet fordi den gir trykk på nese og nakke, uten at den nødvendigvis går til ettergift. Hvis du må sitte og lirke er dette også feil, da du bare vil presse hestens hode ned, uten at den bruker kroppen riktig. Prøv med et vanlig bitt, og forsøk å ri hesten mest mulig for setet. Hvis hesten løper fremover, brems med setet, og gi en kort forholdning på tøylen. Gjenta dette til hesten ikke løper frem, men svarer med å sette bakbena under seg. Kontakten med hestens munn skal være myk. Tenk at du holder to fugleunger i hånden:) Et siste tips, husk at du alltid skal bruke sjenkel når du gjør overgang, også fra trav. Og tar du i tøylen må du bruke like mye sjenkel.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

MariellogPathfinder

Skrevet - 27/07/2007 :  12:01:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg mente med å lirke me hacken er at jeg ikke bare strammen tøylene så han bøyer nakken, slik som du sier, at han da må bøye nakken, men istedet så lirker jeg litt med tøylene sånn at jeg slipper å tvinhe han til å gå med bøyd nakke uten at resten av kroppen er meg. Og grunnen til at jeg rir meg hack er at det er da han konsentrerer seg og det er da han virkerlig prøver. Har ridd masse med vanlig hodelag, har prøvd masse forskjellig bitt, som f. eks vanlig trinse, tredelt, stangbitt, med og uten sånn gummi rundt og sikkert noen flere som jeg ikke kommer på, men han har den uvanen og legger tunga over bittet, også slenger han tunge ut, så han går med den på utsiden av munnen. Dette er noe han alltid har gjort, og samme hvilket bitt det er. Har også sjekket tenner men tannlegen sa det bare var en uvane, og ikke noe galt med tennene. Så når jeg rir med vanlig bitt, så blir han veldig uoppmerksom på sjenkel og eventuelle tegn fra meg, for da går han bare og surrer med den tunga si. Det er jo litt søtt, men veldig irriterende når jeg skal prøve og gjøre noe som helst med han. I går så jeg også på når venninna mi rei han, og da virket det som om han satt beina godt innunder seg:) Gå til toppen av siden

wilas

Skrevet - 27/07/2007 :  13:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis den stikker tunga ut, må du kjøpe en nesereim som kan strammes ekstremt mye!! på en "riktig" måte! da får den ingen mulighet til å stikke den ut og kanskje den stopper helt etterhvert... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/07/2007 :  14:14:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
eller sjekke hvorfor den stikker ut tunga.. sjekk tenner, bitt, er man for hard i hånden osv..
Hjelper ikke alltid bare klemme munnen igjen.

Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.