hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spillers, hva kan jeg blande med?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Spillers, hva kan jeg blande med?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

S.Rinaldo

» VIP

Skrevet - 20/04/2007 :  14:29:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..
Jeg har nå gått over til Spillers Cond Cubes, da hesten min er ganske tynn..

Hun får 5 dl om morran og dl om kvelden. Samtv multivitamin, hvitløk og raspolje. og brød og gullerøtter.

Lurer på hva jeg kan blande foret med for at hun skal få i seg litt mere, hun blir heit av for mye stivelse så Fk foret er nokså utelukket.

Noen som har noen råd på hva jeg kan gi ho i tilegg? Noe som hun ikke blir heit av. Har prøvd med Lucerne men hun er ikke noe glad i det.

Hun får ca 10 kg høy om dagen, så og si fri tilgang.

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  14:39:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Vil du ha noe å blande med for at hun skal legge på seg? Eller pga av noe annet?
Hvis det ikke er for at hun skal legge på seg, kan du jo prøve Betfor da. Fint å blande med det Eneste minuset er vel at noen hester blir heite av betfor, men min hets blir ikke det da!!

Eller var det en type kraftfor du tenkte på?

Beate & Alger Gå til toppen av siden

S.Rinaldo

» VIP

Skrevet - 20/04/2007 :  14:51:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er noe hun legger på seg av helst. Noe hun ikke blir heit av, da energi er noe ho har nok av, he he..
Fikk ho i spillers til å sette opp forplan men har desverre ikke råd til å gi ho så mye spillers hun satt opp..
Så bare å komme med noen tips:)
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  19:37:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Du har ikke råd - penger til å gi det for planen ¨sier¨?
Jeg ville spurt om hjelp fra forhandleren din eller Tonje fra Spillers, enn noen her - med mindre dem er i Spiller.. ettersom det er dem som vett best og har satt opp for planen til deg.

Forresten gikk jeg på det samme, bare musli - synes hestene liker denne best, er kjempe fornøyd! Noe du kan spørre om er den Body Builder, denne skal gis høyest 2 uker om jeg husker rett - finner den i tilskudd kategorien.

Min tidligere hest som fikk Cond. fikk halv liter til Morgen Og Middag, og 1 liter til Kvelds. Merket fort at föret hjalp noe sykt, ved siden av treningen, men foret gjorde vertfall sin jobb! Fikk en veldig fin overlinje på rygg. Byttet sen til Meadow Herb, anbefalt av forhandler.

Håper du og hesten blir fornøyde. Vi her er knall fornøyde vertfall! Råder å kontakte forhandleren din igjen istedet.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 20/04/2007 19:44:09 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  19:45:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
AK - skimmelen din var nydelig!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

S.Rinaldo

» VIP

Skrevet - 20/04/2007 :  20:11:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)

Skal høre med de i spillers igjen.. Noen i stallen snakka om betfiber. men har ikke så mye peiling på det.
Kjempe fine bilder du hadde på vipn din foresten..

Klem
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 20/04/2007 :  23:01:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
5 liter?! dæven du må være rik hvis du skal følge den! :) Er det fakta at spillers anbefaler deg å gå på SÅÅÅÅ mye? Det hørtes merkelig ut... Jeg gir hesten min 1 liter morgen og kveld av eggersmannforet og forhandleren sa det var mye... :) Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  23:53:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
5 DL - 1/2 L
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 20/04/2007 23:55:58 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 21/04/2007 :  08:54:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
aaah... :) Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2007 :  09:16:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utifra hva jeg husker skal vel ikke Cond. Cubsen blandes med så altfor mye annet.. Evt kun rene kornprodukter, dette fordi CC er et fullfor og inneholder "alt" hesten trenger, blanding med for mye annet vil da kunne gi "overdose" av visse ting.
Men er klart, betfiber/lucerne/betfor osv har vel ikke så mye innvirkning på forplanen i denforstand.

Hesten min gikk på CC lenge, fikk vel 4 L dagen, og dette gjorde underverker med henne, la godt på seg, og fungerte fint i full trening, konkurranse. Hun fikk da i tilegg 10-12 kg høy (ensilage)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 21/04/2007 :  18:34:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå står det liter vel? mye... Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  00:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
4L, mye til hest i hard trening - konkurranse?? Greit, spillers er jo kjent for at man fore i grasiøse mindre mengder en div. andre typer for - men 4L synes jeg ikke er fryktelig mye. Fordelt på 3 måltider så blir det bittebittelitt mer en 1L pr. måltid. Men jeg skal ikke si for mye da jeg ikke har peiling, husker heller ikke så mye fra da jeg foret med CC. Men vertfall med de andre typene (til konkurransehester - i hard trening) så forer vel flest i denne ca mengden. Nei, jeg må ta en titt rundt senteret, har unghest nå - så mase er annerledes. Her har vertfall alle fått tilsatt for plan, mesteparten av Tonje tror jeg, inkl meg.

Min tidligere hest fikk vertfall 2L i døgnet, og dette var ikke hest som gikk hard trening / konkurranse. Men det går fort unna med Spillers synes jeg, 3L er nok til at det forsvinner rimelig kjapt. Store knotter/musli og små sekker - håper dem i fremtiden vil selge svære sekker.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  14:45:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er egentlig glad for at sekkene er så små jeg.. hehe
Mine behøver ikke de store mengdene kraftfor (også fått forplan av Tonje M.Moe ja ;) ), og med lite holdbarhetstid blir det da til at en del bare går i søpla ved store sekker..
Spillers sekkene er akkurat passe :) (skjønner jo om man gir mer kraftfor da.. )
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  18:30:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg ville prøvd betfiber/betfor/lucerne jeg
Beate & Alger Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.