hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Halsmusklene er borte
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Halsmusklene er borte
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  18:39:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
Musklene i halsen på hesten min er BORTE ;S Hjelp meg. Nakken begynner å henge :S Har ikke vært så mye ridning på han i det siste ( hele vinter ) For han har vært uuutrolig tynn, noe som han var forje vinter og.

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan trene de opp? Hjelper det med hjelpetøyler? Longering? PLiiiiis hjelp for han forsvinner helt.

<333

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  21:36:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hadde nok hivd meg med på et dressur på lange tøyler kurs! Da slipper han vekten av rytter om han er tynn og dårlig muskulert.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  21:43:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde nok hivd meg med på et dressur på lange tøyler kurs! Da slipper han vekten av rytter om han er tynn og dårlig muskulert.

Opprinnelig postet av Roxira

ÅÅå, problemet mitt er jo at jeg faktisk bor i Steigen ( Bondeplass ) det vil si INGEN mulighet hor noe slags hjelp :S Har jo tatt noen dressurkurs, og kan det grunnleggende.
Men er det noen spessiell "ridestil" jeg kan ri for å bygge opp halsmusklene hans igjen?

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 14/04/2007 :  09:10:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten er veldig tynn må du først få vekt på den. Evt kontakt veterinær for å undersøke tenner m.m.
Så er det fint med klatring og trening der hesten strekker hodet ned og frem.
Men, det er ikke bra å prøve å sette muskler og trene styrke på en for tynn hest.
Når vekten kommer opp på normalt nivå bør det jo fordeles litt over halsen også. Variert trening og en avspent hest som ønsker å jobbe er et godt utgangspunkt. Innspenningstøyler skaper ofte mye motstand når hesten ikke er sterk nok til å jobbe riktig. Da gjør det bare vondt verre. Når du ikke har mulighet til å få hjelp av mer erfarne ville jeg ikke brukt innspenningstøyler. Første bud må være å ikke gjøre noe galt og da skal du ikke ta i bruk metoder som krever kunnskap og erfaring for at de ikke skal være skadelige for hesten.
Når en hest har vært veldig tynn tar det tid å få opp vekt og normalt utseende igjen. Hesten min var veldig tynn når jeg kjøpte henne og det tok nesten et år med god foring og normal variert trening (turer og klatring mest) før hun så bra ut igjen.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.