hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trene opp halsen & Krybbebiterem :S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Trene opp halsen & Krybbebiterem :S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  18:12:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
Hei, jeg har en hest på fòr som luftsluker... Har netopp fått tak i krybbebitereim og lurte på om det hemmer spisingen?
Han er for tiden ekstremt tynn :S Rompa stikker ut og alle ribbeina vises. Han får Silo hele dagen og natten, betafòr, Bygg og vanlig kraftfòr ( komplett ) Han var slik sist vinter og, men om sommeren blir han SVÆR ;D Så jeg skjønner liksom ikke hva det er, han har ganske fine tenner og har netopp raspa de, følger godt med.

HALSEN... Halsen hannes er jo borte? :S Hva skal jeg gjøre? Den begynner å bli bøyd. Hvordan kan jeg trene opp halsen, han har jo nesten ikke hals igjen. Og jeg bor på en "bondeplass" så jeg har ikke tilgang til folk som kan hjelpe meg med dressur og slikt. Har jo selv gått noen kurs og kan litt da. Men er det noen ting jeg kan gjøre for å hjelpe han før han forsvinner helt? Hjelper hjelpetøyler kanskje? Gå på volter og slikt?

Håper jeg får mange gode råd<3 Klem fra Ingvild & Mio Golan<3

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€

Fairytale

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  00:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slukereimen hemmer ikke spsingen. har selv hatt en "luftsluker-hest".. (Halsen) Når du rir kan du ri mye på volter å bøye halsen LITT overdrevent innover. Samt på langsidene kan du bøye og tøye halsen.. Dette hjalp meg med en ponni jeg også hadde:p

Håper dette var til hjelp:P
Hilsen Cecilie å Lucky Girl
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 22/04/2007 :  11:42:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å kutte ut en del av siloen med tørt høy. Silo er godt egnet som hestefòr, men ikke som det eneste grovfòret. Gi halvparten silo og halvparten høy. Det er tydelig at tarmfloraen hans ikke tåler så mye silo, tarmene blir på en måte "såre" og "ødelagte" av tilsetningsstoffene i siloen ved stort inntak. Dermed klarer ikke tarmene å ta opp næringen som hesten trenger, og han blir tynn. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 22/04/2007 :  16:07:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med jalla, om han blir tykk på sommeren og tynn på vinteren, ville jeg droppet faktisk hele siloen og kun gitt godt høy. Alle hester fungerer ikke på silo.

Men det som slo meg først var : Luftlsuker-----veldig tynn. Har noen sjekket denne hesten for magesår ???

Hva sier eier av hesten om dette ?
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  16:17:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Dessutten skal du ikke blande komplett-kraftfôret med annet kraftfôr. Det skal brukes som eneste kraftfôr i tillegg til grovfôr. Erstatt det med noe annet, f.eks. mer betfôr.

Hvis du skriver ned alder, vekt, rase på hesten og hvor mye du bruker den og hvor ofte du bruker den og hvor ofte den får fôr og sånn ca. hvor mye den får av hva, så kan jeg lage en cirka-fôrplan til deg hvis du vil ^^

"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.