hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lureri ved nett-salg - jeg blir dårlig!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Lureri ved nett-salg - jeg blir dårlig!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  22:44:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Altså - hva ER dette med disse desperate menneskene som selger hva det skal være for å tjene noen lusne kroner? Eller heller - slippe å kaste f. eks salene sine - og heller prakker de på godtroende kjøpere....

Selv har jeg kommet til å kjøpe 2 saler med knekt bom - forholdsvis billige i innkjøp - men allikevel. Heldig for meg, så vet jeg hvordan en knekt bom kjennes ut - ellers kunne det tenkes jeg hadde BRUKT den også. Hvilket forsåvidt er hovedårsaken til at man kjøper spetakkelet i første rekke....Tenk det.

Var og så på en westernsal i helga - og den var kjøpt på nettet for 3500. Selgeren ville ha igjen sine tapte penger, og salgssummen var nettopp 3500. Vel, salen er klin lik den på Bole - koster 2000 NY - og dessuten var den full av løse nagler/stifter som ville stukket NED I HESTEN under bruk.

Hva TENKER folk med??? Er da ingen som tenker på den stakkars hesten som kanskje ville ha BRUKT det her?????

Nå har jeg ikke super-peiling når det gjelder saler - og kommer det til stopping/omstopping melder jeg pass - her har jeg ingen erfaring. (enda) - men stikker det spiker utav utstyret, vel da skjønner også jeg at dette ikke er særlig bra.

Ergelig er det også med de som aldri gidder å hente pakkene som er sendt i postoppkrav og kommer i retur etter en måneds tid....(" å jooooda, jeg har såååååååå lyst på det du selger, jeg altså...." )

Flere med dårlige erfaringer? Og er det noen som vet hva som kan gjøres med disse misdederne?? De aller fleste (jeg selv, bl.a) gidder som regel ikke bry seg mer med - og anser pengene som tapt - men ærlig talt - EN gang hadde det vært godt å gi en "smekk" tilbake....

Eller?

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  23:14:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
... og dette er grunnen til at jeg foretrekker å kjøpe alt nytt i butikk
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 11/04/2007 :  23:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv har jeg heldigvis bare masse gode erfaringer med salg fra privatpersoner (utenom en schabrack som var i så dårlig stand at den gikk rett i søppelet!!), men jeg ser jo masse annonser ute som ikke er helt gode da...
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 11/04/2007 :  23:48:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg Felin.
Jeg har et prinsipp og det er at jeg aldri betaler mer enn halv pris for brukt utstyr uansett, ellers kan jeg like godt kjøpe nytt. En ting jeg reagerer spesielt på er salg av brukte dekken, møkkete og ødelagte og likevel skal folk ha igjen nesten nypris for det. Får de solgt det??

Når det gjelder billige westernsaler så styr unna, disse er av dårlig kvalitet og hverken tilpasset hester eller ryttere. En sal av god kvalitet koster minst 10.000kr ny. Å finne en god brukt westernsal er veldig vanskelig da det er så mye billig dritt på markedet. Spør derfor alltid om merke og nypris på salen. Legger også merke til at noen prøver å selge saler importert fra Usa til mer enn salen har kostet dem og da har jeg regnet med frakt og toll.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 12/04/2007 :  10:31:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Har faktisk også kjøpt sal med knekt bom. Skikkelig irriterende når salen lå godt på hesten (han er skikkelig vanskelig å finne sal til når man er fattig). Bruddet var godt synlig og, så selger må ha vært klar over det. Tenkte også på hva som kunne skjedd hvis slike saler kommer til folk som kanskje ikke kan å finne slike skader. Heldigvis for meg så fikk jeg salen meget billig så jeg tapte ikke så mye.

Irriterende med uhentede pakker. De som ikke henter pakkene ødelegger jo for de seriøse kjøperne. Alternativet er jo å forhånds betale varene, men det blir helt uaktuellt for meg. Vil ikke betale for noe jeg kanskje aldri får.

Begynner å lure litt på folk som prøver å selge skittne og rustete grimer for 20 kr. Når man kan få seg ei helt ny grime til 30 kr. Og halvt oppbrukt lær såpe, og gamle svamper. Da virker man litt desperat etter penger. Vet jo ikke om man kan ta slike annonser alvorlig, jeg for min del ville nok ikke kjøpt noe i hvertfall.

Har ingenting imot å handle brukt jeg, så fremt selger og kjøper er ærlige skal det ikke være noe problem.

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 12/04/2007 :  12:19:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe særlig morsomt for oss som faktisk seriøst selger brukt ustyr til en grei pris når slike annonser dukker opp. Har solgt masse dekkener og er veldig nøye på å si hvordan det ser ut, om det er feil på det osv. Spes. på regndekken har jeg da sagt ifra om at det må impregneres på forhånd og at er det ønskelig så impregnerer jeg det før det sendes. Alt jeg sender er så langt mulig, rent. Er det helt umulig å få vasket dekkenet så sier jeg ifra om dette.

Grimer og salsåper og slikt....hei hei...hvorfor selge det?? For det første koster som sagt før her, ikke en grime store summen, og gudene vet hva den grima har vært utsatt for. Den holder ikke evig og en grime som kan være dratt mye i kan fort ryke på en annen hest om den tar i ved panikk.....hva da?? Kast brukte grimer og la vær å selg slikt.

Saler flommer jo markede over av nå.....jeg kjøper kun saler nytt om jeg må ha. Skummelt med brukte saler som du ikke kan få sjekket om er passende til hesten eller i god stand. Ikke så lett å få en sal på prøve fra langt unna, og så måtte returnere fordi den ikke passer eller er ødelagt eller lignende og så måtte betale masse i porto igjen......forget it. Selg heller salen din gjennom en salmaker eller forhandler. Vet at Fossum nede i Oslo tar inn enkelte saler for salg videre. Også enkelte salmakere på travbanene tar inn saler for vidersalg og da får du samtidig sjekket salen din og får vite hva den er verdt. Mye tryggere det.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 12/04/2007 :  13:09:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehehe! Jeg så for en stund siden ei som hadde en sånn piczo-side med utstyr til salgs, hun skulle selge en Hööks-sjabrack for 100 kroner, men som egentlig koster 30 helt ny xD Gå til toppen av siden

toneeile

Skrevet - 12/04/2007 :  14:39:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jeg borti en gang også, med et hodelag. Jeg spurte selgeren om det ikke var samme hodelaget de hadde på salg på en eller annen hesteside. Fikk ikke svar så jeg traff visst spiker'n på hodet Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/04/2007 :  20:27:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Har foreløbig kun gode erfaringer med både kjøp og salg av brukt utstyr, men ser mange folk som selger billig utstyr (eks 30-kronerssjabraken, lærgrimer med nypris på 69 kr osv.) til langt over ny pris. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/04/2007 :  22:46:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og for ikke å snakke om Lidl-utstyr til høye priser...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  07:13:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Men det finnes da noen som er veldig seriøse og det er jo fint da.
Jeg har hatt litt flaks, la inn bud på noe hesteutstyr, og vant bud runden men ikke noe skjedde.

I senere tid fikk jeg høre om mange som har blitt lurt for penger og ikke fått utstyret de har betalt for av denne personene.

Da sparte jeg de pengene heldigvis.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  07:55:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, huff, det er synd at noen useriøse skal ødelegge for de som IKKE er ute etter å lure noen... Blir jo nesten paranoid selv hvis jeg skal selge utstyr, og er redd for at folk skal synes jeg selger "overpriset dritt"...

Men morsomt at det skulle komme opp her, dette temaet om salg til høyere pris enn innkjøp... Jeg så nemlig et vinterdekken her om dagen som skulle selges for 950 kr og det var halv pris, sto det.. Da måtte jo jeg være veeeeeldig heldig da jeg kjøpte samme dekken fra Hööks for 545 kr?? Eller hva tror dere?

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  07:58:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, huff, det er synd at noen useriøse skal ødelegge for de som IKKE er ute etter å lure noen... Blir jo nesten paranoid selv hvis jeg skal selge utstyr, og er redd for at folk skal synes jeg selger "overpriset dritt"...

Men morsomt at det skulle komme opp her, dette temaet om salg til høyere pris enn innkjøp... Jeg så nemlig et vinterdekken her om dagen som skulle selges for 950 kr og det var halv pris, sto det.. Da måtte jo jeg være veeeeeldig heldig da jeg kjøpte samme dekken fra Hööks for 545 kr?? Eller hva tror dere?

Opprinnelig postet av Spendas

hehe merkelig det

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  08:01:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, synes jo den var litt snedig... Skal legges til at jeg kjøpte dekkenet på salg, da, men SÅ mye nedsatt var det da jammen ikke...

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  08:04:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøper stort sett ingenting brukt, er nok litt for paranoid til å stole 100% på fremmede mennesker.
Unntaket er den ene salen min, som kun var prøvd på 2 hester.
Og den betalte jeg ikke før ETTER at jeg hadde fått den sjekka og prøvd.

Har veldig dårlig erfaring med sending av varer i oppkrav.
Pakker som ikke hentes, og kommer i retur med en ytterligere kostnad på 130 kroner i tillegg til de pengene man allerede har lagt ut i porto og oppkrav, er veldig irriterende.
Så jeg ser an folk jeg selger til egentlig.

Når det gjelder varer som ikke er etter avtale, feks sal med knekt bom, så kommer det helt klart under kjøpsloven.
http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025851213.08
Kanskje ikke alle som tar seg bryet med å klage, eller i verste fall bruke forbrukerrådet.
men det kan lønne seg.
Jeg fikk selv god hjelp av de i forbindelse med kjøp av et showhodelag fra en meget useriøs butikk.
Hadde jeg ikke fått hjelp, kunne jeg nok sett langt etter pengene mine!

Anette Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  08:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja, har kjøpt endel brukt, og har stort sett vært veldig heldig og gjort noen riktige kupp! Men kjenner litt på magefølelsen, da, merker jo som oftest ganske fort om folk er seriøse eller ikke.. Man kan jo såklart bli lurt, men stort sett er nå heldigvis de fleste seriøse. Og takk for det. Bare synd med de få som skal ødelegge...
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.