hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - SALG AV HEST, VANSKELIG...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 SALG AV HEST, VANSKELIG...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Supermaja

» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  11:49:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan noen fortelle meg hvorfor der er så UTROLIG vanskelig å få solgt en hest i disse dager?

Hva tenker du når du leser:

4 års varmbl.hp. ALDRI TRAVTRENT. Skadefri og snill. Går gall.fatn. og sjenkelvikn. Uredd type, snill med andre hester. Ukomplisert hest.
pris: 15000 el bud.

Jeg ønsker et langvarig hjem hos erfaren og ansvarsbevisst person.

Hva er galt her?

Guro
» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  13:53:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tja, jeg vet ikke, men det ville nok hjelpe med et par enkle opplysninger som høyden, om den er grei med barn osv.
Bilder i annonser (bra bilder) gjør også sitt så vidt jeg vet :-) Rett og slett fordi man da får en ide om hestens utseende osv.

Guro
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  14:04:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Tror det er for mye hest på markedet nå.
Skal selge hest selv og vet om forskjellige hester og ponnier rundt om som skal selges og ikke noen har fått napp hos seriøse folk..
Får bare vente å se...
Lykke til;)

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  15:23:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Enig med Lene!
Det er såååå mange hester til salgs

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  22:57:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Lene jeg og.Er veldig mange hester som er til salgs nå for tiden!
Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  23:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og desverre ligger travere lavt i pris...
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/03/2007 :  23:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er altfor mye hest på markedet, og spesielt travere. Noe du bør putte med er hestens fulle navn, slik at folk selv kan sjekke dne opp mot dnt, og på en hoppe er alltid stamme intr. Jeg ville ikke poengtert med store bokstaver at hesten ikke var travtrent, for det behøver ikke nødvendigvis være noen fordel.

Men det er ikke noe galt med annonsen. Men det kan ta lang tid og selge hest. Je hadde kjempeflaks, fikk svar fra en mens jeg satt og satte inn annonsen (også varblodshoppe) selvom flere var og så på henne, så var hun jammen solgt dagen etter.

Bilder er viktig i annonser. Jeg har selv vært på jakt etter hest, og prioriterer faktisk , hvor lurt eller dumt det er, annonser etter om det er bra bilder eller ikke. sett for guds skyld ikke inn bilder av lange rare ansikter fra rare vinkler, eller uklare bilder, fordi du selv synes hesten er så søt der . Utrolig mye dårlige bilder i annonser, og på meg,virker det useriøst. Å sette inn et bilde som er uklart, eller hvor hesten faktisk ser stygg ut. Da virker der som man egentlig ikke vil selge.

Ta noen klare gode bilder av hesten godt oppstilt, evt et pent portrett, og evt under rytter.

Ellers er det bare å annonsere overalt, og selv lete under *ønskes kjøpt* annonsene, og ta tiden til hjelp. Når je satte min hest til salgs forrige sommer, regnet jeg med at jeg godt fortsatt kunne sitte med henne nå denne sommeren. Spesielt siden det var ei varmblodshoppe, som det er så mange av, og je skulle ha 15000 for henne.

Er hoppen din innkjørt ? Hvis ikke, vil jeg si det trekker prisen ned på den rasen ...

Det kan tenkes du bør gå ned en 5000 og se hva som skjer da ... det kryr av hester til 10 000, og skal du pp på 15000 på en traer rase bør det være noe spesielt .)

Redigert av - summer den 30/03/2007 11:17:30 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/03/2007 :  02:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er mye hest til salgs - og tror nok at en "boom" er over. Mange blir "sittende" med hester som ikke bir solgt, unge som erfarne - uansett rase.

Ikke for å være "grusom" - men er det noen som "tør" si hva som skjer med de hestene de IKKE får solgt? Beholdes de - og eier betaler tusenvis av kroner for usolgte hester? "Gis" de bort - eller...???

JEG har levd såpass leeeenge at jeg har en "mistanke" - som få her ønsker - eller innser - at er mulig.... Ehhh - at de er blitt "borte"......

Få av dere vil "vite" hvor mange hester som daglig/årlig blir "tatt" på slakterier her i landet.

Da ville hver av dere - meg inkludert - eie omtrent 100 hester hver - for å "redde" alle.

Så hvis man skal selge en hest, så må alle dens GODE sider fremheves, men så må man OGSÅ være heeelt ærlig om dens minuser.

Sånn som heste-markedet er idag, klarer man bare IKKE å selge en hest som er halt på alle fire bein..... - Man har jo historier om slikt her allerede.....
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 30/03/2007 :  11:50:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter min mening vill jeg også legge til at, ridehester(travere) er ikke like ettertraktet lengere.
også det at prisen har blitt så høy på de i det sisste. jeg sier ikke at du skal sette ned prisen på din, men markede har så mye å tilby som er billigere en travere nå til dags.

Jeg ville ha utdypa annonsen litt mere, og som alle andre sier bilde er utrolig viktig!!
du kan jo skrive pris diskuteres til godt hjem. Dette kan få flere på å bite på.

Lykke til med salget!! :)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 30/03/2007 :  14:09:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det følger med noe utstyr i prisen så få med dette også. Og nesten viktigst av alt, kan du fremvise en fersk veterinærattest som viser at hesten er frisk?

Du vil fremstå som en seriøs selger hvis du har foretatt en grundig undersøkelse av hesten på forhånd, og kan dokumentere det.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 30/03/2007 :  15:41:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei og takk for svar...

Er enig i det meste som blir skrevet. HAR faktisk vet. attest på henne, så det burde jeg nok ha skrevet på....
Gå til toppen av siden

nusse_bowie

Norway

Skrevet - 31/03/2007 :  16:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var på jakt etter å kjøpe hest for en mnd siden og hadde annonse inne på flele nettsider,MEN fikk jeg mye respons? Nei,et eneste svar.Litt rart for det er utrolig mye hest til salgs i alle prisklasser.Flere av dem jeg kontaktet gadd ikke engang svare.Kan virke som om det er mye useriøse hesteselgere på markede også. Men til slutt fikk jeg åringen min,til en fornuftig pris.Riktig nok måtte jeg kjøre neste 150 mil,men det var vell eneste føllet som lignet mest på Paint Horse i Skandinavia ?Riktig nok med et lite innslag av s.halvblods men hva så?Så hvor var alle hesteselgerne i Februar månn tro? Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 31/03/2007 :  17:00:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Flere av dem jeg kontaktet gadd ikke engang svare.Kan virke som om det er mye useriøse hesteselgere på markede også

Det er utrolig useriøst. Det opplevde jeg mye også. FOlk ba om mail som første kontakt, og svarer ikke ...

Ang hvor hesteeierne var ... jeg svarte ikke på *ønskes kjøpt* annonser i første omgang. Jeg satte inn annonse for salg, og avventet respons. HAdde jeg ikke fått noe særlig svar, hadde jeg etterhvert svart på ønskes kjøpt annonser. Og det er kanskje vanlig ? Man avventer først og ser om noen er intr i din hest, hvis ikke, så jakter man på folk som ser etter hest ?

Ellers er det jo sånn med salg at man må jo finne den som er på jakt etter akkurat din hest, og det er ikke alltid så enkelt.

Men når det gjelder varmblodstravere, så svømmer markedet virkelig over av disse .....

og igjen, når det er sagt ... dette er kanskje ikke den enkleste tiden og selge hest ? mange ser etter hest før sommeren, og etter beite sesong. Så kanskje du har mer hell med deg nå som det nærmer seg sommeren :)
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2007 :  19:29:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Som de andre skriver så er det nok vanskelig med salg fordi det er så mye hester på markedet.
Jeg solgte for ikke så lenge siden ene hesten min, hadde annonsert han lenge. Bra hest til en bra pris, men det var vanskelig å komme over de rette kjøperene.

Kopi av melding:
... det kryr av hester til 10 000, og skal du pp på 15000 på en traer rase bør det være noe spesielt .)

Opprinnelig postet av summer

15.000,- er altså ikke en ung Varmblodstraver verdt? Eller du mener kanskje siden det er så mange hester til under den prisen?
For å si det sånn, skulle jeg solgt VB traver hoppa mi hadde jeg ikke solgt henne så rimelig som 15.000,- engang. Hun er 6år gammel.
15.000,- var det jeg ga for henne som utemt åring.
Synes egentlig det er synd at travere går for slikk og ingenting, de er da minst like bra hester som mange av de andre rasene man finner på markedet.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 31/03/2007 :  20:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

15.000,- er altså ikke en ung Varmblodstraver verdt? Eller du mener kanskje siden det er så mange hester til under den prisen?

Opprinnelig postet av SkyggenogCo

Summer mener nok at markedet er så presset med mange varmblodstravere til salgs, at det kan være vanskelig å få den prisen man ønsker.

I tillegg (dessverre), så er det utrolig mange travere som nesten går rett til slakt fordi de ikke yter på travbanen, og man kan da få seg hest nesten gratis.
Kjøpere har forskjellig motiv for å kjøpe hest, noen ønsker hest med kapasitet, noen ønsker en lærehest, noen problemhest, mens andre kanskje leter etter en hest de får umiddelbar kjemi med.

Ei venninde skal nå selge varmblodstraveren sin for 5000 kr. 100%frisk og går 1 m sprang. Markedet bestemmer dessverre prisen.

Men jeg syns ikke 15 000 for hesten din er mye forlangt supermaja, og det er realistisk å få det for henne hvis du annonserer godt og ikke har dårlig tid Har du hastverk med å selge henne da?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2007 :  21:26:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av SkyggenogCo

Summer mener nok at markedet er så presset med mange varmblodstravere til salgs, at det kan være vanskelig å få den prisen man ønsker.

I tillegg (dessverre), så er det utrolig mange travere som nesten går rett til slakt fordi de ikke yter på travbanen, og man kan da få seg hest nesten gratis.
Kjøpere har forskjellig motiv for å kjøpe hest, noen ønsker hest med kapasitet, noen ønsker en lærehest, noen problemhest, mens andre kanskje leter etter en hest de får umiddelbar kjemi med.

Ei venninde skal nå selge varmblodstraveren sin for 5000 kr. 100%frisk og går 1 m sprang. Markedet bestemmer dessverre prisen.

Opprinnelig postet av rusket

Trudde kanskje at det var det hun mente.

Sant det du skriver.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.