hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblodshingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Kaldblodshingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LinnLonna

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  14:13:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinnLonna  Svar med kopi av melding
Hei Skal bedekke hoppa mi etterhvert og lurer på om noen har hingster og anbefale? Hoppa er under Moshus Sokka og etter Slogum Bjørn. Takk på forhånd

mariakaogcindy

Skrevet - 11/04/2007 :  19:48:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei det er mange fine kaldblods hingster <3
Men hvis du går inn på www.travsport.no så finner du noen fine der =)

http://www.hesteguiden.com/component/option,com_khingst/Itemid,88888903/

på den linken der finner du kjempe mange fine kaldblods hingster det er nå jeg også vil ha føll på min kaldblods <3

Jeg liker best:
-Keik Jo'
-Alm Viktor
-Polar Storm
-Slått Eld

Men nå liker jeg hester med litt pless og sokker...
Gå til toppen av siden

LinnLonna

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2007 :  00:10:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinnLonna  Svar med kopi av melding
Takk for tipset=)

Ja keik Jo var nydelig, edel bygning som æ like. Og Nøstetor og Slått eld var osgå noen peninger=)
Men tenke sånn på linje å sånt.. Vet det e mange travfolk som har så førskjellige meninge. Feks at Elding blod ikke e bra osv! E liksom usikker på ka æ skal høre på.
Men drømmehingstene e jo:

Bork Rigel
Jærvsøfaks å hannes avkom Åkre Lurifax

Syns det e noen helt uimotståelige hingsta! =)
Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2007 :  23:53:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Hei, når jeg søkte på hva som kunne passe på min hoppe på blodbanken.nu, kom jærvøfaks som nr en og noen andre norske hingster som nr.2 og 3 osv.
Jeg valgte allikevel Lome kongen, for han er nærmest meg og billigere enn jærvøfaks. Så det kommer jo ann på hva man har råd til også, men et tips er å gå inn på blodbanken.nu for å se for morroskyld i forhold til blodslinjer osv.
Lykke til med valget

Heidi

Redigert av - Stall..Bjørnebu den 22/04/2007 00:00:53 Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2007 :  09:18:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
mine favoritter blant kaldblodsene er Bork Rigel, Bokli Balder, Alm Svarten, og Jærvsøfaks
liker også Hemne Pil og Skjegge Nic, men vet ikke om de er kåra, men pene, ja

vi har selv en unghest etter Bokli Balder, og snillere unghest skal du lete lenge etter!! helt stødig i hodet, når vi kjøpte han i fjor vår som 2 åring, hadde han vokst opp "på landet", og aldri vært ute i trafikk..

stallen vår er ganske så sentral, og mamma tok han med i leietau og jeg red hesten min på 9 år... hvem var mest redd postkassene, gressklipperne, søppelbøttene, syklistene, hundene osv... jo det var min hest det, som hadde gått samme tur maaange ganger...
unghesten kikket ikke på noe, ikke bussen som skremte min inn på plena til noen engang...
unhesten har nok arvet "hodet" til pappan sin:) de sier han gir veldi snille, tillitsfulle avkom:)

Bokli Balder er nok min favoritt

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Høiby_Arwen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2007 :  19:53:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHøiby_Arwen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHøiby_Arwen  Svar med kopi av melding
Hemne Pil er kåra, ble det i fjor:) Gå til toppen av siden

Dubmari

Skrevet - 12/05/2007 :  22:45:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Steinsvad Eld er billig og bra Gå til toppen av siden

Lisa+Boreas

Norway

Skrevet - 02/06/2007 :  10:44:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nøstetor er død.

Alm Viktor er jo utrolig nydelig.. Men det er jo mange å velge mellom, og det skal passe med stammen på hoppa di. :) Lykke til med leitinga :)

Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 09/06/2007 :  21:01:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Hei=) Keik Jo står på stallen vår denne avlsesongen! Han er virkelig fin i eksteriøret og kroppen. Han er verdt å se på;) Mange fine hingster der ute! Lykke til med leitinga;)
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 11/06/2007 :  19:33:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nøstetor er død.
Opprinnelig postet av Lisa+Boreas

Han er vel ikke død, bare NÆR døden. Mener å huske det at TGN hadde skrevet feil.

Jærvsøfaks er nok fullbooket for eeeevig lenge siden, så den kan du vel bare drømme om å få bedekke med i år, og forsåvidt neste år også, hehe ;-)
Liker Mørtvedt Jerkeld (e. Lome Elden) og Åsajerven (e. Jærvsøfaks) i tillegg til Lome Elden (e. Elding) jeg!
I tillegg til Moe Odin da så klart, men han er vel fulltegnet for 2008 også allerede?

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com

Redigert av - Leikas den 11/06/2007 19:34:05 Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 12/06/2007 :  09:36:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Signerer alle HotBelleza sine forslag!
I tillegg til de fire hun nevner, kunne jeg godt ha tenkt meg å bedekke med Pål Even. Ikke all verden til egenprestasjoner, men du verden for en stamme (Elding som far og superhoppa Solbergstjerna som mor).
Selv har jeg bedekt med Qvadrigo i år, og hoppa ble drektig på første forsøk.

Skal du ha traver eller bare en pen hest da? Hvis du hadde tenkt å bedekke i år er det vel på tide å finne rette hingsten snart:)
Gå til toppen av siden

Issie

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  19:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bedekt kaldblodshoppa mi i år, og jeg brukte Steinsvad Eld på Gran. Billig, men en skikkelig staselig og grei kar for det=) Fikk se noen av avkommene hans, og de ser hest nydelige ut! Nå er det bare å vente fram til fødsel å se hvordan mitt avkomm blir da;)

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  20:14:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken prisklasse er det du vil bedekke innen? Järvsøfaks koster vel mellom 30 og 40.000,- hørte jeg (om kilden snakket sant) og det er ganske dyrt i mine ører....

Og så kommer det litt an på hvor i landet du bor, om du vil ha en reise på max 2 timer, eller om det er ok å kjøre 7-8 timer....

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  22:49:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Issie, Steinsvad Eld er en pen hingst. Jeg kjenner godt eieren, Morten A., siden vi er kolleger som ridefysioterapeuter. Ja, jeg har kjent han siden 1986. En trivelig kar.

Lykke til med føllet!
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  23:40:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kjenner du Morten,Trine?
"bodde" i stallen hans før jeg fikk egen hest:D
Synes nå Koloss er så pen jeg da,men han har visst blitt valakk og solgt:(

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/06/2007 :  00:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
At jeg kjenner Morten??? - Jaa!
Vi har jobbet sammen for å få terapiridning til å bli "seriøs fysioterapi" siden 1987 - ikke så rent få møter med fysioterapiforbundet, sosialdepartementet og alle "mulige og umulige etater".

Synes han har så fine navn på hestene sine: Frekk, Skarp osv. - og så er de snille som lam og brukes som terapihester. Da årsmøtet for terapirideforeningen var oppe hos han på Gran i 2003, red jeg på hans nydelige gamle hoppe, Mairappa.

Så hvis du kontakter ham, må du hilse fra meg - ja, det er ikke såå lenge siden jeg snakket med ham heller. Han er det jeg vil kalle "en likandes kar" - alltid blid og positiv, og samtidig seriøs og troverdig - en skikkelig ressursperson.

Det står forresten en fin artikkel om ham på Hest.no som heter "Den empatiske terapeuten".
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.