hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tørr hud i munnviken..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 tørr hud i munnviken..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  13:00:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Hesten jeg rir nå, har bynt å flakket av litt hud i munnviken!
er dette pga bittet eller? har muffebitt og et travbit (slike med en stang på nersiden). og trodde ikke disse ville gjøre noen "skade" i munnviken?!

Hva kan jeg eventuelt smøre munnviken med?

takker mye for svar =)

Klemmer fra Monica

Hege+Blesi

Skrevet - 10/04/2007 :  13:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom det kun er tørr hud og det ikke kommer av noe annet kan du jo smøre med spenol? Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  13:11:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Har hesten du rir rosa mule? I så fall er det mulig den har blitt litt solbrent (jeg har faktisk blitt noe brun allerede i år). Smør på solkrem

Montana hadde rosa mule, og han måtte ha solkrem på mulen hver dag fra vår til senhøst, gjerne 2 ganger om dagen om sommeren.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  13:57:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har hesten du rir rosa mule? I så fall er det mulig den har blitt litt solbrent (jeg har faktisk blitt noe brun allerede i år). Smør på solkrem

Montana hadde rosa mule, og han måtte ha solkrem på mulen hver dag fra vår til senhøst, gjerne 2 ganger om dagen om sommeren.

Opprinnelig postet av missixty

hun har ikke rosa mule nei, møørke brun.. =)

Klemmer fra Monica Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  13:58:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dersom det kun er tørr hud og det ikke kommer av noe annet kan du jo smøre med spenol?

Opprinnelig postet av Hege, Blesi og Elden

takktakk, da skal jeg prøve dette =)
får man kjøpt det i butikken, eller må man på apoteket?

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  14:06:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spenol får du kjøpt billig i en matvare butikk koster mellom 10-20kr Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  12:27:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spenol får du kjøpt billig i en matvare butikk koster mellom 10-20kr

Opprinnelig postet av Vilgot

ok!
Takk

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  15:05:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hvis du forer med silo, har jeg erfart at noen hester blir såre i munnen av det! Vaselin fungerer også, men det blir litt mer "klisjete":)
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Christina_Pilenda

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  16:21:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristina_Pilenda  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChristina_Pilenda  Svar med kopi av melding
slik er min hest og ..
det flakker litt ifra munnvikene, men etter jeg har ridd hver dag smører jeg med litt spenol ; D
nå er hu super fin, flakker ikke i det hele tatt.
hesten min er generelt sort/mørk brun . men blir litt solbrent på mulen og flakker litt der også, men smører mulen med baby lotion og munnvikene med spenol.
noe Lenda ikke digger fult så godt, men blir vandt til det

It's my life and it's now or never .. I ain't gonna live forever Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2007 :  10:57:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du forer med silo, har jeg erfart at noen hester blir såre i munnen av det! Vaselin fungerer også, men det blir litt mer "klisjete":)

Opprinnelig postet av Inga&Sleipner

er høy hesten får, skal prøve meg med spenol jeg =)

2run

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  21:07:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker spenol og synes det funker godt. Hesten ble helt rar når jeg tok det på, bare sto der helt stille.. Liker å bli dullet med;)
Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.