hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekstravere som ridehester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ekstravere som ridehester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Dubmari

Skrevet - 17/07/2007 :  15:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Har hatt kaldblodshoppe i 9 år, og fungerer helt fint som ride og kjørehest. klart ekstriør og et godt hode er det man skal lete etter. min lærte å hoppe i alder av 13 år, og hoppet 110 på trening etter et halvt år. gått 90 bane feilfritt, så jeg syns avdanka travere er et bra alternativ til oss som ønsker en grei hobbyhest
Gå til toppen av siden

Sandra_og_Spinner

» VIP

Skrevet - 24/07/2007 :  13:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste hester kan hoppe, bare de vil. Vet om mange travhester som blir brukt til riding (hobby). De kan hoppe høyt...osv... men de har ikke samme balansen som er ridehest synes nå jeg. Brått så tryner eller "velter" de. De er jo tross alt vant til å trave alt de kan rundt og rundt på en bane. Travere kan bli helt ok ridehester. Men jeg mener at skal du ha en hest du kan ri på, evnt starte, så kjøp en ridehest! ikke traver. Man skal ha gooooooood tålmodighet og erfaring for å omskolere en travhest altså..

Vet om mange uerfarne foreldre som kjøper ex travere til ungene sine (som førstegangshest), p.g.a at de er billige.
Vet om et tillfelle der faren kjøpte en travhest til dattra på 8år, det går jo aldri bra!

Så travere er travere, men kan bli helt OK hobby-ridehester..

Ska du bruke hesten til riding, så kjøp ridehest......'

Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 24/07/2007 :  18:36:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som ridehester/kosehester kan de vel være helt greie. Men skal man ha en konkuransehest i sprang eller dressur bør man vel helst se etter noe annet. På samme måte som man ikke går å kjøper en hest med sprang eller dressurblod om man vil at den skal kjøre inn noen kroner på travbanen. Men på samme måte som travhesten kan brukes som ridehest,kan man jo kjøre inn en sprang/dressurhest også om man ikke har ambisjoner om å få en supertraver,men en "kosehest" man kan kjøre litt med. Gå til toppen av siden

Gina+Robin
» VIP

Skrevet - 28/07/2007 :  11:55:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en eks-traver, eller ikke sånn veldig, for han har nesten ikke blitt brukt, bare litt trent og er bare fire år nå :P
for emg fungerer han veldig fint, men jeg har bare lyst til å ha han som hobbyhest, kanskje delta i noen små stevner ..
men det er klart at hvis man vil ha en hest og delta med i store stevner så må man jo ha en som er avlet opp og trent for det ..
Men uansett så er iallefall hesten min perfekt for meg :)
Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 02/08/2007 :  11:30:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Travere kan bli fantastiske hester, både alt fra tur til spranghester. Mange mener travere er stive og dumme å kan vartfall ikke bli en ordentlig ridehest. Selvsakt skal det mye til for å komme opp i elite nivå osv, men øvelse gjør mester som de sier.

Er man tålmodig og bruker MASSE tid vær dag kan de bli fantastiske hester, det spørs selvsakt på hesten om den er villig til å lære eller ikke. Jeg har vært borti flere hester som har vært tidligere travere som nå går som supre ridehester ;) Den ene er til og med blitt skuespiller hehe:)

Det med beina varierer, noen kan få svake ben og ledd etter en hard travkarriere, men mange av de holder seg utrolig bra oppe så det er vanligvis ikke noe problem. Jeg har vært borti hester som hadde problemer med beina i travkarrieren sin, men er supre nå :)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.