hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kvs-lyngdal? tomb?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 kvs-lyngdal? tomb?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

http_a

Skrevet - 07/04/2007 :  23:01:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
til høsten skal jeg på skole og sliter veldig med å bestemme meg for hvem jeg skal gå på.. kan noen være så snill å fortelle meg litt om de forskjellige skolene??
jeg er interessert i både ridning og kjøring, så fortell om mulighetene for det.
er det ridetimer i skoletida?
turmuligheter?
stevner i nærheten?
treningsmuligheter, altså kurs, seminar, turer osv..
stallen og ikke minst utemuligheter for hesten..

har prøvd å undersøke men finner ingenting jo... selfølgelig sett på sidene dems og brosjyrer..

blir evig takknemlig for svar..

lhn

» VIP

Skrevet - 08/04/2007 :  02:42:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om Fjordane FHS kan jeg si dette: På første året har du to dressurtimer, en sprangtime, halvannen times kjøring med vogn, to timer beslag (skoing), en time dressurteori, en time sprangteori, en time veterinærfag, en time med særoppgave, en time med stell...om jeg ikke har glemt noe nå er dette stort sett linjefagene. Noen fellesfag kommer ved siden av, valgfag, osv.

På Fjordane har 1. året stalltjeneste hver 6. hverdag, man er delt inn i grupper og har turnus. Man har og en helg på hver gruppe.
Skolen arrangerer stevner i dressur og sprang, i tillegg til at den lokale kjøre og rideklubben arrangerer stevner.
Klubben arrangerer gjerne også seminar i ridning i form av at en instruktør på landslagsnivå kommer til Eid noen ganger i løpet av skoleåret.

Når det gjelder stallplass, etc anbefaler jeg de andre trådene om Fjordane FHS.
Gå til toppen av siden

http_a

Skrevet - 08/04/2007 :  23:28:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
men jeg skal bare på vgs først da... står vel på overskrifta, vet ikke hvem jeg skal velge av kvs lyngdal og tomb!! sliter veldig nå, så vær så snill å skriv om du kan fortelle meg noe=)

evig takknemlig for svar!
Gå til toppen av siden

Annipanni

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  11:38:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg går selv på KVS-Lyngdal og syns dette er en kjempebra skole! Med eller uten hest.
Vi har mange praktiske ridetimer i skoletida. Vi lærer om alt mulig innen ridning og kjøring.
Første året har vi vært innom kjøring, gymkhana, longering, tømmekjøring, sprang og dressur, mønstring, ridning i terreng og hest i skogen. Det er også lagt opp til å få mer hest i de teoretiske fagene.
Vi har greie nok turmuligheter. Litt mye grusveier og asfalt før man kommer til en god turplass. Vi har strand, natursti, laaang klatreturer osv.
Nå som vi har fått ridehall er det planlagt masse stevner i framtia =)
Vi bygger en helt ny stall som skal bli ferdig til høsten (med "framtidens hestebokser"!) og hestene skal visst stå på stort beite.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.