hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - selskap av andre hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 selskap av andre hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

dragoline

» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  09:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har da en vallak på 2 år, som nå står sammen med ei islandshoppe.
denne hoppa skal flytte nå til sommeren.

Jeg mener at jeg ikke har tid til å ha to hester, når jeg skal trene han"Amigo", men jeg ønsker heller ikke at han skal stå alene.

hva mener dere?

Samtidig ønsker jeg jo en annen hest som jeg kan ri på med en gang.
tenker på ei gammel avlshoppe, men er litt usikker. For jeg ønsker jo ikke å ha to hester og ikke ha tid til dem begge.

rusket

Skrevet - 21/03/2007 :  10:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo avertere etter selskapshest, en som kanskje har en gammel skade som kanskje ikke kan ries så mye på lenger? Evnt så kan du jo leie ut plass til noen andre som trenger å ha hesten sin?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  13:05:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler deg å finne en selskaps hest, fordi da kan to åringen din få ut litt energi ved å leke med den andre hesten en at han tar det ut på deg. Jeg selv er veldig takknemlig for at toåringen min er veldig god kompis med 5 åringen min. Han finner stort sett aldri på tull når jeg håndtere han Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  13:37:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min nå 6-årige hingst har alltid hatt selskap.
De 3 1/2 årene jeg har hatt han, har han gått sammen med shettisen vår uet hele dagen.
Har spart meg mye arbeide på denne måten, for ingen er bedre til å oppdra en hest, enn en annen hest.
De styrer og leker såpass mye, at det skjelden er behov for å finne på noe tull under håndtering.
Kunne aldri tenkt meg å ha bare 1 hest...

Anette Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 13/04/2007 :  15:43:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville aldri hatt en hest helt alene, og å ha en toåring alene, det finner jeg ikke ord for å forklare hva jeg synes om. En toåring trenger veldig en annen hest for å lære seg og opprettholde språket hest. Den er i en voldsom utdannelse, ikke bare som menneskehest, men som hest generelt .

Hvis ikke du ønsker og har tid til to hester, burde du flytte hesten til et std hvor det er flere hester.
Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  22:49:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, er takknemlig for svar.

jeg skal ha han på beite i sommer med en, kanskje 3 andre hester.
kommer muligens til å ha han stående der etterpå også.

er enig at han ikke burde bli stående alene.

Men merker at jeg ikke får det samme forholde til hesten om jeg har to og forholde meg til.

Derfor jeg ønsker bare å ha en. Men, han skal slippe å stå alene:-)
Gå til toppen av siden

A-F

» VIP

Skrevet - 20/04/2007 :  18:29:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester liker ikke å stå alene, da blir de ofte utrygge. Du burde skaffe deg ern selskapshest. Lurt å sett ut annonser på nettsider som:
hestemarked.no
hest.no
dyrenett.no
hestefrelst.no
+++
Lykke til.
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 26/04/2007 :  19:07:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Ikke bare føler de seg utrygge, men de får ikke nok søvn. For i "villmarken" så er det naturlig at noen hester holder vakt mens andre hviler/sover.

Jeg var på en stall en gang for det var en ny hest som ikke kunne stå sammen med de andre. Dessutten skulle den bare stå der 2 natt. Da hadde de med dekken til henne og lot hun stå ute om natten. Og dagen etter tok vi henne inn mens de andre hestene var ute så hun kunen hvile seg i stallen.

"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.