hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hælledussen så liten...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hælledussen så liten...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  19:12:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
den var ikke noe søt!
Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  09:27:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
De var ikke søte i det hele tatt. Stakkars dyr. Men jeg trodde minste hesten som var målt var en veldannet(ikke missfostra) falabella, som målte 31cm jeg :) Gå til toppen av siden

Camilla:P

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  10:02:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er jo søte,, fordi de er joo så små ,, ikke sant. Men det er fælt å tenke på , de får jo ikke engang levd et fullverdig liv fordi de er misfostra, og det er det jo avlerne som har fått fram, det er helt unødvendig! Gå til toppen av siden

Caroline-Spyder

Skrevet - 18/04/2007 :  00:08:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ntåååh, så søt! :D Helt sinnsykt da! ^^ Gå til toppen av siden

-Bluekikki-

Skrevet - 20/04/2007 :  08:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syntes ikke det var noe søtt ved den der....heller skremmende Oo Gå til toppen av siden

matprat
» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  18:33:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
skikkelig kvalmt. men er dette falabellaer som er avlet ihejl eller i utgangspunktet en annen rase? Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2007 :  12:47:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
de har nok avlet på falabellaer ja...
sikkert litt sånn "jo mindre jo bedre", parer de minste hoppene med den minste hingsten, og dereter parer de kansje avkommene med hverandre (søskenbarn..), noe som er ganske vanlig i sånn "ekstrem-raser"- avl...
da kan det dukke opp diverse genfeil som dverg, bukkehov, skjeve bein, trange luftveier, andre defekter, arvelige sykdommer osv..

disse ponniene er nok dverger, og et resultat av kryssparinger på samme blodslinjer...

innavl er ikke så galt i seg selv, det kommer ann på hvor nære slektninger man parer og om man fortsetter "linjeavle" eller om man krysser inn nytt blod neste generasjon osv...

innen raseavl er det nok ganske vanlig pare søskenbarn/søsken for å se om det kommer fram feil og for å sjekke linjene man avler på.. men de fleste gjør nok ikke dette ofte, og avkommene blir nok paret med helt andre linjer vis de er friske og "feilfrie".

men disse ponniene er nok avlet på samme linjer, krysset med hverandre og målet er å få fram den minste hesten i verden, uansett pris...
det er galt!!
de er ihjelavlet!!!

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  21:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
sysn de var søte jeg=)
de var jo ba drit søte.. å småe
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  21:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
sysn de var søte jeg=)
de var jo ba drit søte.. å småe
Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  17:41:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes dette var fryktelig å se. Synes den "ponnien" som det var link til i et av de første innleggene minnet mer om en gris enn en ponni.

Fryktelig å se hva folk kan finne på...
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  21:49:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Aff... Stakkar ponnier.. Søte er de, men de kan UMULIG ha det godt.. =(
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 27/08/2007 :  16:13:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff! Så fælt ut... Stakkars dyr:( Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 04/09/2007 :  17:48:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
uff fæle greier, sjønne meg ikke på de som driver å avler for å få frem slike Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  21:59:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg må jo ærlig innrømme at "vellykkede" så små ponnier er søte!!:p

Men jeg er helt 100% mot måten dette blir gjort på.. Skjønner ikke at noen i det hele tatt kommer på å gjøre noe sånt uten å tenke på hvordan det kan påvirkedet livet de faktisk skaper!

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 11/09/2007 :  05:44:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
En ting jeg lurer litt på! På disse små ponniene/føllene så er det mange som bærer føllet sitt rundt omkring. Ikke mange, men jeg vet blandt annet om ei som kjørte i bilen med shettisføllet sitt liggende i armene som en baby. Hvordan er dette egentlig for hesten med tanke på anatomien? Er det greit å ligge sånn, eller er det farlig/skadelig? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.