hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mld. om fjordingene som trengte hjem?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Mld. om fjordingene som trengte hjem?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Caroline-Spyder

Skrevet - 21/09/2007 :  01:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere har vel nesten alle hørt/fått melding om de 4(?) fjordingene som ble sendt til slakt idag (fredag) hvis de ikke fikk nye hjem umidelbart.
En jeg kjente kunne godt tenke seg å ta til seg en av de, å ringe nummeret som var skrevet på meldingen, men hun fikk ingen svar.

Fikk høre at det var en dyreværnsak ellernoe? Slik at de trengte nye hjem?
Jeg fikk nå høre det at det var sant, men hestene har fått nye hjem for lengst, men meldingen er fortsatt ute å går.

Men så står det jo på hest.no at det er en feilmelding?
Noen som vet? Er det sant? Alle som fikk meldingen i stallen å slikt ble jo helt sjokkert, å de fleste syntes jo så synd på de stakkarslige hestene.

Hvis ikke sant, hvorfor sette ut en slik meldinge/rykte? :s

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 21/09/2007 :  10:26:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
http://www.fjordhest.no/artikkel.asp?ID=274

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  14:30:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Fikk også en slik mld, av flere. Ble lagt ut annonse men eieren ville ikke bli lagt ut på nett...... Hvorfor legge navn å nr. i mld som går til mange lengre en Stavanger til og med. Har hørt en del rykter om flere tilfeller ved samme eier, men skal ikke si så mye mer om det.

Jeg ble vertfall kvalm da 5 friske åringer skulle slaktes. Vet ikke hvem som begynte å sende mld, sikkert en snill sjel som ville hjelpe disse hestene, jeg vet ikke, antageligvis noen fra stallen dems, vet ikke hvor det er.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 21/09/2007 14:33:33 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  14:31:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Og alle fjordingene ble vist gitt bort, så enda godt!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  17:49:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det var IKKJE ein dyrevern sak og det var IKKJE eigaren som fekk namn og nr lagt ut på nett, men ein heilt uskyldig person som ikkje hadde noko med det der å gjere.

Fy for eit hysteri det var av att nokre hestar skulle slaktast.

Gå til toppen av siden

Caroline-Spyder

Skrevet - 22/09/2007 :  02:32:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucinda: Ja, så du syns at det var HELT OK at noen friske åringer bare sendes rett til slakt? Jeg syntes nå synd på de jeg da. Men nå som de har fått nytt hjem er jo det kjempefint! :)

Er ikke noe hysteri det her, men er faktisk endel som lurer om dette virkelig var sant eller ikke. Man må da få lov til å spørre.

Gå til toppen av siden

Caroline-Spyder

Skrevet - 22/09/2007 :  02:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, tviler på at eieren sendte ut dette selv, men det var vel en snill person som brydde seg om hestene da! Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  10:44:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lucinda: Ja, så du syns at det var HELT OK at noen friske åringer bare sendes rett til slakt? Jeg syntes nå synd på de jeg da. Men nå som de har fått nytt hjem er jo det kjempefint! :)

Er ikke noe hysteri det her, men er faktisk endel som lurer om dette virkelig var sant eller ikke. Man må da få lov til å spørre.

Opprinnelig postet av Caroline-Spyder

Er det noko annleis att nokre unghester går til slakt dersom eigaren ikkje synest dei er gode nok enn att lam blir slakta no på denne tid. Det er slik det er når man driver med al av dyr. Nokon må gå til slakt av og til. Synest ikkje det er noko galt i det.

Og eg ser det ut i frå att eg ønsker framgang i avlen til fjordhesten, framgang i prisnivået. Ut i frå det ståsted synest eg ikkje noko om att hester blir "gitt vekk" på denne måten. Enten må man beholde dei til man får anstendig pris for dei eller slakte.

Eg skal ikkje for en kvar pris slakte masse hest om folk trur det pga det eg skriv. Eg sette ikkje føl på min hest uten att eg kan beholde avkommet til eg får den prisen eg vil ha.

Hadde eg vore eigaren av desse hestane hadde eg nok vore fly forbanna om nokon hadde lagd ein slik sms kampanje som dette blei. Det er her eg meiner hysteriet var. Og det att totalt uskyldige personar får sitt tlf nr og namn lagt ut på nett og blir nedringt av folk. Det synest eg er veldig veldig galt.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  10:48:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, tviler på at eieren sendte ut dette selv, men det var vel en snill person som brydde seg om hestene da!

Opprinnelig postet av Caroline-Spyder

Om du leser det eg skriv så var det ein person som fikk sitt namn lagt på nett. Og telefon nr. Ein person som verken eigde desse hestane eller hadde noko med saken å gjere i heile tatt.

Denne personen vart nedring av folk....

Synest ikkje det er særleg bra eg att slik skjer. Dette pga 13 år gamle jente synest sååååååååååå synd på nokre hestar att dei mister hode litt og legger ut andre sine namn og tlf nr på nett uten å tenke seg om.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  13:22:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Lucinda.. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/09/2007 :  16:53:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Signerer Lucinda. For et hysteri det der ble.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2007 :  13:12:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Helt enig med Lucinda... For et helt vanvittig hysteri det ble. Kjenner både hesteeieren og personen som fikk navn og nr lagt ut på nettet, og må bare si at jeg er gla jeg ikke er henne. Hun ble nedringt til alle døgnes tider av både interessert kjøpere og illsinte personer. Ble helt sjokkert over hvordan folk kan offøre seg! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/09/2007 :  01:54:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis en person har offentliggjort en annen persons navn og andre opplysninger som fører til at denne opplever ubehag, kan det faktisk politianmeldes som person-trakassering.

Det er så mye "misforstått redding av dyr" rundt omkring at man kan bli sjokkert av mindre. Man kan lese om "katte-elskere" som har huset fullt av halvville katter, og det ser ikke ut, og lukter ubeskrivelig.
Er helt enig med Trude Mostue som prøver å få folk til å kastrere og sterilisere alle dyr - katter, hunder, kaniner mm. som ikke skal brukes i avl. Bare se på Finn.no på "kattunger gis bort" - det er hundrevis, ja, tusenvis hvert eneste år. Tenk om folk kunne ta til vettet.

Når det gjelder hest, er det også mange føll som ikke burde vært født, og hvis de ikke tegner til å bli noe særlig til dyr, er det vel best at de ikke bare "gis bort" - som kattunger.

Tenk om folk kunne bli mer bevisste på avl av hest - og følge reglene. Skal man få hester som er bra, bør man også ta noen tøffe beslutninger. I årenes løp har jeg sett nok av hester og ponnier, med skeive bein, dårlige rygger, og gemytt som ikke gjorde folk som var redd for hester mindre redde, for å si det sånn.

Og det er IKKE uten grunn at "lynne" er blitt en viktig del av bedømmelsen av hester på utstillinger.

Da jeg var ung, prøvde også jeg å redde fugleunger som fløy på ruta, og det var like trist hver gang de døde.....
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 25/09/2007 :  17:56:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Meldingen var bare tull. Kjempe dårlig gjort å spre slikt, meldingen gikk over land og strand, og jeg som mange andre sendte videre, og de som ringte opp og fikk beskjed om at det ikke var sant ble jo både skuffet og sinte, som da gikk tilbake på personen den fikk meldingen av, som igjen gikk til den han fikk meldingen av osv. Umulig å spore opp hvem som startet... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.