hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursal?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressursal?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Nano

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  19:46:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil gjerne vite om gode dressursaler... Hva rir dere med, fungerer bra? Hestetyper osv.
Gjerne også pris og holdbarhet=)

Maiken k

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  12:41:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Fieldhouse Dressursal. Den er utrolig god Den koster 12,5tusen eller no sånt. er veldig fornøyd med Fieldhouse ellers og, da har en Fieldhouse sprangsal og som jeg synes er en av de beste jeg noen gang har ridd i(!) Har ridd en del hester med Windsor Elite dressur sal også, synes den er veldig god MEn har hørt at den holde steget litt igjen eller noe lign. så det er vel grunnen til at jeg ikke kjøpte den. Men som sagt, anbefaler fieldhouse

-Maiken

Redigert av - Maiken k den 20/03/2007 12:42:43 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  12:43:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt en Windsor Elite dressursal i drøyt to år nå og er veldig fornøyd med denne. Pris ca 14 000 ny. Min ble noe dyrere da jeg har lagt inn luftputer.

Holdbarhet er jo veldig mye opp til deg mht hvor godt du steller med salen og hvordan du velger å oppbevare den. Prøver å være flink til å smøre, slenger den aldri fra meg på gulvet og oppbevarer den alltid med trekket på.

Har en fullblodshoppe og salen fungerer helt fint til vårt bruk. Drømmen er en Amerigo dressursal men det er litt fram i tid....De er dyre....
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  15:39:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Har brukt Trainers en stund, er kjempegod den :) Bare gode ord å si om den. Har en fjording med ganske lite manke og forholdsvis rett rygg. Ligger kjempebra og er gode å sitte i. Koster mellom 6500 og 8000 nye.
Har ridd en del i Windsor Elite også, føler at jeg blir litt fastlåst pga. stooore kneputer, men absolutt gode saler ;) De koster jo rundt 14000 nye
Favoritten er nok KN. Har bare prøvd Symphonie modellen, men kan tenke meg at de andre også er gode. De er bare UTROLIG gode å sitte i, blir plassert helt perfekt! Også ligger de som støpt på jenta mi, så vi prøver å få tak i en brukt nå. Koster jo 15500 kr ny, såå. Men den anbefales på det varmeste!! Der har du sal i maaange år altså!
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  23:26:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg har en GAMMEL Kieffer Wien Special (dvs med ekstra bredt kammer, dypere sete og 3 gjordstropper) som er ganske god og ligger på de fleste hester. Den er dog ikke helt ideell til min nye unghest. Ny ligger vel spesial-sydde Kieffer Wien på 14-15000 vil jeg tro, men man kan være heldig å finne dem brukt til 5000kr.

Jeg har akkurat kjøpt en Prestige Top dressage til unghesten min. Jeg var heldig å få den billig brukt, men ellers ligger disse på en 16-18000 nye.

Drømmen min er en Hermés Corlandus. Det er FANTASTISKE saler, men dyre. Dvs ca 50.000 nye og ca det halve brukte (om man kan finne en).

Devoucoux har også gode og komfortable saler i litt samme stil som Hermés. Disse ligger vel på ca 35000 nye og det halve brukte.

En klassiker er jo ellers Passier Grand Gilbert som funker til de fleste hester for de fleste folk. Disse ligger på 17-18000kr nye og fra 7-8000 og oppover brukte.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  08:00:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar.. finnes det virkelig så dyre saler som 50 000? da skal man ha mye penger altså... hehe. Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 12/04/2007 :  21:48:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
jeg tror ikke man skal henge seg så mye opp im erke på salen, men kvalitet,komfort å at den selvfølgelig ligger korekt å er tilpasset hesten. jeg har en godt brukt dressur sal av ukjent merke, den ligger supert på hesten min å passer meg veldig godt, utrolig deilig å ri i, å passer til det nivået jeg å hesten min er på i dressur( LB).
kan være enig i at det nk er en anen sak når man skal konkurere på lands å elite plan i dressur. da er det nok viktig med maksimal støtte å kvalitet for å kunne ri de øvelsene man vil så "sterkt" som overhode mulig. men til vanlig hobby bruk å på et distrikt plan syns jeg ikke det er nødvendig med dressursaler til over 5000 kr.

:)
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2007 :  22:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må jo si at Pessoa Anky XL er god da :)
Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  23:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte først en Zaldi-dressursal til 12000,-. Utrolig god, men ble desverre for smal etter noen måneder (så denne er tilsalgs om noen er interesserte) Etterpå kjøpte jeg en Sommersal til 7000,-. Kjempesal det også! Og nå har jeg lagt inn bud på en Bates Caprilli. Nypris på de er ca 11000,- men denne er brukt i 5 mnd, så den er litt billigere. Ikke fordi jeg trenger en til, men kjekt å ha siden man kan bytte bom osv... Krysser fingrene for at jeg får den

(Shoppe-dille?? Neida... )

Redigert av - TORHILD den 13/04/2007 23:25:45 Gå til toppen av siden

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2007 :  00:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en wintec dressursal til rundt 5000, jeg. syntet, med utskiftbar bom, noe som er VELDIG praktisk når man har unghest som går fra en størrelse til en annen i løpet av få måneder!

Når han er ferdig utvokst investerer jeg kanskje i en bedre sal. wintecen er helt grei - god å sitte i, ligger godt på hesten min, og er ikke minst lett å vedlikeholde.
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2007 :  14:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôrhesten min har en Wintec Dreesursal (4.800 kr) Syns ikke denne er den
beste , men helt OK ! Ikke noe særlig støtte og kneputer. Litt for flat i setet
syns nå jeg ! :p

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 14/04/2007 :  19:01:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sa du Zaldi sal? *sikle* En slik skulle jeg hatt :) De er så gode :)
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2007 :  20:53:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Jeg rir med en Stubben Maestoso Deluxe.
Kjempegod sal som passer de fleste!
Veldig bra demping og godt sete
Ny pris er mellom 13-14.000 og den passer til ( de varmblodsene som jeg veit om) De litt mer solide typene. Ikke de fullblodspregede

Redigert av - hestefreek den 17/04/2007 15:06:41 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/04/2007 :  00:00:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sa du Zaldi sal? *sikle* En slik skulle jeg hatt :) De er så gode :)

Opprinnelig postet av Tonje&Cenja

*friste friste* er fremdeles til salgs. Var ei som prøvde den i dag, men den ble for smal...

Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2007 :  15:19:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg har en Windsor Elite dressur sal oxo har jeg en KenTaur..
Kjempe fornøyd med begge...

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Skrevet - 29/04/2007 :  13:49:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kieffer Wien, elsk! Definitivt den beste salen jeg har hatt med å gjøre
In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.