hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skal du på Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Skal du på Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/07/2007 :  13:28:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har jeg fått plass hos ivar jeg og, så skal bli kjekt å bli kjent med dere som skal begynne på skolen og stå hos ivar=) Gå til toppen av siden

Marit og Ninrosa

» VIP

Skrevet - 29/07/2007 :  22:17:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen :)
Kjekt å sjå kven eg skal gå på skule med til hausten!

Eg heiter Marit, kjem frå Ørsta, og blir 19 i desember. Eg har holdt på med hest så lenge eg kan hugse, og har hatt ulike hestar på for. Den forrige eg hadde var ein kaldblodstravar med namnet Ron Mino, han lært eg mykje av både i sprang og dressur. Eg er no ferdig med 3 år på allmennfag i Volda, og reiser no på Fjordane saman med ei god venninde som skal gå 2. året. Ho heiter Maria og gjekk 1.året i 03/04 (?). Eg fant fort ut kva eg skulle etter vidaregåande, sidan eg har ein stor lidenskap for hest, og var ganske skuleleid. hehe

No har eg fjordhoppa Løkling Ninrosa, og det er henne eg skal ta med meg til eid. Eg har hatt henne i eit og eit halvt år, og har ridd ho inn sjøl. Ho er elleve år gammal, og har våre kjøyrehest/avlshoppe før eg fekk ho. Ho er utruleg lettlærd og er full av pågangsmot. Ho er ei energisk hoppe med sterke meiningar, men likevel ein kjempehest å halde på med. Ho har vist stort potensiale til no, og gledar meg til å jobbe vidare med ho når vi kjem til eid :)
Ho er ca 145 i mh, og har 2. pr. Skal stille ho på Førde den helga vi begynner på skulen, og håper å kome til eid med ei 1.premie merr ;) Ho har hatt 5 gode avkom.
Vi har fått stallplass hos Ivar Os, og gledar oss veldig!

klem frå Marit og Ninrosa
Gå til toppen av siden

Pantalaimon

Skrevet - 30/07/2007 :  21:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann:)

Jeg heter Karina og kommer fra sør-trøndelag. Jeg søkte på fjordane i februar og har visst lenge at jeg skal dit, men jeg visste ikke av noen andre som skulle det, så jeg søkte litt rundt, og da fant jeg denne siden^^, Så nå vet jeg litt bedre hva jeg skal til, er ikke så nervøs nå
Jeg kan egentlig ikke så veldig mye om hest, men jeg har alltid vært veldig glad i hester, og har veldig lyst til å lære ordentlig å ri på hest, derfor søkte jeg på fjordane. Men jeg tror egentlig jeg kommer til å være den eneste som kan nesten ingenting, men dere får bare holde ut, jeg skal gjøre mitt beste
Nå er det jo ikke lenge til vi skal dit! Jeg både gleder meg og gruer meg. Jeg lurer veldig på hvordan det blir der! Men jeg håper jo det kommer til å gå bra da... Jeg gleder meg til å møte alle sammen
Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 31/07/2007 :  11:21:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trur ikkje du skal være redd for kva nivå du er på:) Har sjølv ridd i godt over 7år,men då dei 6 første kun var på tur,så er nok ikkje kunnskapane mine så veldi store;) Men balansen er bra;)hehe..Gleder meg kjempemykje no!Har allereie begynt å vaske og pakke alle tinga til hesten min,som eg ikkje skal bruke før eg kjem til Eid:)Snakkes snart alle samen!=) Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 31/07/2007 :  13:28:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
dere kommer nok til å bli overrasket over hvor mange som egentlig ikke kan så mye, så det er ingen grunn til å føle at man ikke kan så mye=) de fleste som går på skolen er jo ikke proffer...åhh, misunner dere, vil og begynne igjen... Gå til toppen av siden

miiamora

» VIP

Skrevet - 01/08/2007 :  23:02:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann :)

Ej heite Maria, e ei av dei heldige som kom inn på 2året!
Dokke kan ikkje ane kor mykje ej he gledd mej til å komme tilbake, ej gjekk 1 året for 4 år sida. Å sida den gong he ej aldri våre i tvil at ej skulle tilbake! :) No e ej ferdi me 3 år på vgs(helse og sosial, barn og ungdom, påbygging) Idag e d 25(?) daga til skulen bjønde. I sta vaska ej en hau me dekken å pussa et par sela. Ej e so klar for ditta åre- Bli kjennt me monge nye folk, lære mykje meir om hest, ej skal utnytte d maximalt! Gle dokke til et supert år sei ej berre, smil og vær gla. Møt kvar en ny dag me friskt mot å positive holdninga so kjøme dokke til å få et skuleår som dokke ALDRI vil gløyme!!;)
Litt om mej då: Mia e kallenavne mitt, e 20 år. Bor på Bjørke. He for øyeblikke 4 nydlige fjordinga :) 3 e hoppe å dei he alle 2 år å nr 1 i kval;) 2 av dei skal ej ha me mej til Eid. Lenda og Samuela, Samuela vurdera ej å sette vekk til en fast rytter,
So viss der e nåken som vil ha ei super allroundhoppe på for, så ta kontakt me mej! :) Lenda hadde ej me mej sist ej gjekk der, då sto vi på stall me han Ivar Os, kjempe koseli :)
Ej he holdt på me hest sia ej va 7, å fekk min første ponni når ej va 9=)
Ej å mamma drive i lag me hestane. Det viktigaste for mej e god horsemanship og bakkearbeid. Avslappa hesta som kosa sej i arbeidet. Ej ride mest tur og dressur. Alle hestane mine e innkjørt so d skal bli gøy å komme til Eid igjenn å kjøre på store bane :) Litt sprangriding sei vi heller ikkje neitakk til, men der må ej innrømme at ej e ei stoor pyse sjøl!! :) hehe. men d e gøy da. Lenda hoppa himmelhøgt over, teke heilt av:p Ej vil lære hestane mine allt som e muli :) Hest e livet mitt =) Håpe d kan bli en livsstil som ej kan tjene til livets opphold til en dag.
Marit e bestevennida mi, ho å Ninrosa skal gå på 1året. Åso e d 2 andre jente frå Ørsta som ska gå 2 året, Elisabeth og Tonje. Ellers vekje ej om nåken.. so dinna "leiken" her va veldi gøy. Kjekt å lese om andre =)

vart ditta veldi longt?... :-D
Gå til toppen av siden

miiamora

» VIP

Skrevet - 01/08/2007 :  23:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
såg en lite skriveleif ha sneke sej inn. 3 av hoppene he 2pr (ikkje 2 år som ej ha skreve) å nr 1 i kval i si klasse :) Gå til toppen av siden

Marit og Ninrosa

» VIP

Skrevet - 01/08/2007 :  23:09:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
No klare ej nesten ikkje vente :) vaska alle sjabrackane i dag untatt en, hehe, skal ikkje bruke dei som e vaska før ej kjeme til eid :) Reid mej en barbakk tur i sta, å satt bere å drømte om neste år! Skal bli kjempe kjekt å bli kjent me alle sammen, å ikkje minst møte nye hesta å sann. Gler mej veldi:) Gå til toppen av siden

kristii

» VIP

Skrevet - 02/08/2007 :  19:25:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei:)ej heite Kristi-Anne, å kjøme frå havets perle,næmli åram;)
ej he gått 2år på Gjermundnes VGS, me hest som fordjupning..å no t høsten ska ej gå på Fjordane;)gleer mj kjempe masse...
ej he likt hesta i heile mitt liv, mn bjynde først m d når ej va 13 trur ej?
fekk min første hest når ej va 14,mn solgte o ette 2 år=(angra som faen på d...so ej he no altso ikj hest,so må låne innpå skulen....
ellers so ekje d so masse å sei,spørr heller vist d e nåke dåkke lure på..
kan godt legge mj t på msn:kristianne_aasvik@hotmail.com ;)
Gå til toppen av siden

Rina1987

Skrevet - 05/08/2007 :  21:52:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)

Da var det vel min tur til å skrive her da:) Er ei jente som blir 20år i desember, noe je gleder meg til:) er da fra Biri, som ligger midt mellom gjøvik og lillehammer, for dem som veit hvem det er hen;)
Gleder meg kjempe mye til å begynne der nå, og er utrolig fint og vite hvem andre som skal begynne også:) Ellers så har je da ridd en del hovedsaklig på islandshester ei stund. Valgte å slå over fordi je interesserer meg like mye for de litt "større" hestene:) Har egentlig itte så mye erfaring så håper at det er andre enn meg som kanskje itte veit altfor mye:P Men det finner man ut av:)

Utrolig kos å sjå at det er mange andre hesteentusiaster som også skal begynner:) Og det med at vi kunne spørre de som går andre året er kjempe fint:)

Ja det ble da en ganske lang bit om meg! Gleder meg kjempe masse:D Da ses vi i hvert fall om 20 dager:):) (Nedtelling pågår;))
Gå til toppen av siden

Marit og Ninrosa

» VIP

Skrevet - 11/08/2007 :  21:50:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei alle sammen :)
no e de berre tto veke i gjen til skulestart:D
ej sitte i barcelona no, he vaar paa cruise i middelhavet ei veke, sammen me kjeresten min og familien hans. Heeilt fantastisk tur. Men ej savna ponnien min, aa gler mej til aa komme heim til ho i maarga! Ser daakke snart:D
Gå til toppen av siden

Kjersti&Cha

» VIP

Skrevet - 12/08/2007 :  19:38:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)

Jeg heter da Kjersti, blir nitten nå i år, og er fra Gjøvik;) Har kommet inn på første året på Fjordane, og nå er det litt under to uker til skolestart.

Selv har jeg ridd i snart ni år, hele tiden på rideskole, minus et halvt år nå, siden jeg fikk meg egen hest for et år siden.

Hesten heter Lille Jeanette, men går under navnet Cha. Hu er 22 år, og av rasen norsk varmblods. Jeg har vært hestepasseren hennes siden 2004, så jeg har kjent hu ei god stund nå. Trener dressur så godt vi kan, men ikke noe veldig seriøst. Sprang er det helt slutt på, etter at vi var på Biri og sjekka hu opp. Beina var ikke så veldig bra lenger, men holder til tur og dressur;) Hu er en veldig snill og rolig hest, og finner seg i det meste jeg gjør med hu.

Det var littegrann om meg. Gøy å lese om andre som skal på skolen også:)
Gå til toppen av siden

Balge i lia

» VIP

Skrevet - 12/08/2007 :  19:54:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann Hoppsan;D

gud æ gler mæ te å møte så mange spennanes menneska ætter det æ har læst hær..

Kilbopiah e venninna mi og e den som har frista mæ te fjordane. kommer fra nord-norge og fyller 20 år i desember=) har hadd hæst så længe æ kan huske og har også gått landbruksskole med hestelinje. Har per idag ikkje no hest som er brukbar til å ta med til eid. Ellers opp gjennom årene har æ vært med å avlet lyngshester og dæretter da trent opp unghestene. Når det gjelder ridningen min tror æ at den træng en god opprustning... så det skal bli deili å få korreksjon=)

jess.. da har æ kommen med en kort kort oppsummering av meg selv. er det noe dåkker lure på så må du ikkje nøle me å ta kontakt;D å gud dette blir spennende..

PS. dåkker må unnskylde mæ den gode blandingen av bokmål og nord-norsk.. har bodd i bergen ett år, så da blir det en salig blanding.
Gå til toppen av siden

miiamora

» VIP

Skrevet - 15/08/2007 :  13:49:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
No ekje d lenge igjenn! *Stressa*, he trent altfor lite i sommar.
gleda mej sånn til å flytte tilbake. sommerfulga i magen.
Ser dokke snart :)
Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  09:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg har fått trent mykje i sommar,heilt til ponnis mista sko:( så sto han to og ei halv veke uten til smeden kom...(resultat: tjukk ponni!) So vart han sømstukken,og no går han på antibiotikakur...Menmen..så får eg humpe rundt på tjukk ponnis i timane eg då;)Det viktigaste er at han vert bra til me reiser:) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.