hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skal du på Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Skal du på Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  16:56:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
EHeisann!No tenkte eg at eg skulle starta ein ny liten lek
Og då vil eg at alle som skal gå på Fjordane Folkehøgskule til høsten skrive inn litt om seg sjøl og evt. hesten dei skal ha med segSå får me ein liten mulighet til å bli litt "forhandskjendt" med kvarandre!

Får prøva å setta et godt eksempel eg då

Eg hette Irene Tveit Sæverud og skal ha med meg min egen fjording te høsten:)Har ei søster som har gått der to år og skryt veldig!
Eg har hatt hesten min,Nicko Valtin i 7år til høsten,2 og eit halvt av dei var på for,før foreldra mine kjøpte han.Før eg fekk han på for tok eg ridetimer/stelte han i eit halvt år.Eg har for da mesta ridd tur i løpet av desse åra,men har vore på nokre få kurs.Er først no da sista året at eg har begynt å interresera meg for dressur,itte god øvetalelse fra søster mi.Det er ho som har undervist ossSå no begynner det å løsne litt,men blir utrulig bra for både meg å Nicko å få oss eit år med masse undervisning Heilt fra eg var liten har eg kasta meg opp på alt av hesta,og har nok hatt nokre tøffe slag i bakken,for å sei da sånnHar vore masse hestar innom stallen eg har Nicko i no,kan i fleng nevna; Arabera,nordlandshesta,blandingshesta av ulike slag,dølahest,varmblods,welsh mountain,shettlandsponnia mm. Og eg har lært utrulig masse av å kunna få ri så masse forskjellige hesta. Eg var ganske pysete dei første åra med hest,fordi eg i eit "overmodigt" øyeblikk i begynnelsen av "ridekarrieren" min,hadde eit ganske så stygt fall.Etter dette vart eg veldig skremt nokre mnd. Men så gjekk det oppover igjen. No er eg nok ganske dumtøff,som eg liker å kalle det. Liker nye utfordringar,og tåler ein smellSom då eg var å rei i Frankrike på våren i fjor og hesten staila så eg smalt i bakken hehe..Men ikkje misforstå,eg e ikkje heilt blåst,ein plass går grensa mi og for kva eg vil setta meg opp på

Er utrulig glad i sprang,og må innrømme no,at dressuren begynner å bli veldig gøy den og. Interreserer meg for horsemanship,og les ein del om dette. Men som eg seier "Eg rir med dressurpisk på trening likevel."

Nicko Valtin:

Nicko er ein snart 15år gammal fjording,som har levd nesten heile livet sitt i den stallen der han står no.Der kom han til då han var 2,5år, fra oppdrettar Ola Djuv i Sauda.Etter 5,5år kom eg tumlande i stallen og starta det som kom til å bli ei reise mot egen hest.Når eg kjøpte han fekk eg kontrakt på stallen,så han har endo ikkje måtta flytta.Snakker med dei "gamle" eigarane kvar dag,dotter deiras er ei av mine beste venniner. Men til høsten må det jo snu,når eg og Nicko fer til EidMen han har no kjendsfolk med seg og eg trur han kjem til å like seg veldi godt

Ein ting eg liker veldig med Nicko er at han tilpasser seg til kven som set på ryggen hans.Har eg typen med på tur,luntar han avgårde,men set ein meir erfaren rytter seg på ryggen hans,kan han prøve å teste grensene til de graderMen han er utrulig snill med unger,har to jenter som kjem og tar ridetime på han ein dag i veka kvar,samt ei jente på 11år som steller han kvar tirsdag(ho får ikkje ri han aleina,det er han for sterk for)så det er vel unødvendig å sei at han kjem til å verta vel savna til høsten...

Dette var litt om meg og Nicko,håper andre følger opp,så me kan lera litt

Enn så lenge - me snakkes til høsten

Maren-Celina

Skrevet - 16/03/2007 :  21:55:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Javel da får vel jeg fortsette
Jeg heter Maren Helgøy Olsen og har nettopp komt inn på Fjordane, har ikke svart ennå engang!! Er ei skikkelig Stavangerjente på snart 20 år som bruker mesteparten av tida på å jobbe, være i stallen og spille håndball. Vet ennå ikke hva jeg vil gjøre med livet så fant ut at det var en god ide å begynne på folkehøyskole.
Har nå et sterkt ønske om å kunne ta med meg hesten min som jeg ikke har hatt mer enn litt under 2 år. Men får nå se. Han er en 12 år gammel varmblods som jeg bruker mest til dressur. Trener vertfall på dressur, hvis en kan kalle det det. Men syns nå han er blitt veldig flink og er litt stolt selv Gleder meg allerede og kan nesten ikke vente på å begynne på skolen

Maren
Gå til toppen av siden

**rebecca**

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  11:51:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
min tur:p
jeg heter rebecca aas blir 19 i november.har ikke fått svar fra fjordane enda,men venter spent!jeg har for øyeblikket ei araberhoppe på 13 år,utrolig hest!sprek og glad!hun er foresten til salgs!!også har jeg en haflingeråring,valakk.han kan ikke så mye enda,men det blir!med de foreldrene han har så har jeg store forhåpninger!
Jeg er fra trøndelag(namdalseid),men har nå jobbet på en stall i telemark i 2 mnd nå men flytter opp igjen snart!
Hest har vært en del av livet mitt så lenge jeg kan huske og det skal jeg fortsette med!har hatt ganske mye rart på stallen opp igjenom årene,f.eks;araber kaldblods-,varmblodstraver,welch,gottlandsruss,x antall blandinger,og mye annet rart!har bestandig av en eller annen grunn skaffet meg problemhester....men har også bestandig fått orden på dem,av disse har jeg lært å holde meg i salen nesten uansett!men det har krevd sine knall og fall for å oppnå dette;p
det er veldig få hester jeg IKKE tør sette meg oppå(noe som ikke bestandig er like lurt).jeg syner 'perfekte' hester blir kjedelig i lengden så må ha en hest med futt i:D
håper dette ga dere et visrt innblikk i meg og jeg håper dere alle krysser fingrene og håper jeg kommer inn på ffhs!vi snakkes på fjordane dere;)
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  11:02:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Ok, da får jeg fortsette jeg da

Jeg heter Kristina Stokke, blir 19 den 27. august og bor like utenfor Ålesund. Går almennfag på videregående nå, og siden jeg er passe skolelei tenkte jeg at det ville passe bra med et år på folkehøgskole før videre studier ved universitet. Har en storesøster som har gått både første og andreåret på Fjordane, og gleder meg stort til å gå der selv.

Jeg har ridd i en del år nå, og har hovedsaklig ridd sprang. Min første hest var fjordingen Linndi Nordgard, som jeg hadde tre fantastiske år sammen med før jeg solgte henne for å kunne kjøpe en "stor brun".

Den store brune ble funnet i nederland (takket være min kjære storesøster), og en natt i mai 2005 kom Odysseus til Ålesund ridesenter. Forskremt og tynn etter en uke på reise, sky og skvetten. Etterhvert så har han vist oss alle at han har en enorm personlighet - selv om han til tider kan se spøkelser i annenhvert hjørne. Ozzy - som han kalles til daglig - har blitt hesten i mitt liv, og jeg gleder meg veldig til å kose meg sammen med han på Nordfjordeid. Vi rir jevnlig for sprangtrener, og vi har ridd opptil 115 cm på landsstevne her hjemme, men vi har aldri fått ridd for dressurtrenere eller startet dressur, så det er også en ting vi ser veldig fram til med året på eid. Ozzy er forresten snart 11 år, vallak, KWPN etter Bustron. Ca 166-167 cm, sær som bare det men veldig snill og søt. Han bor som sagt på Ålesund Ridesenter, hvor jeg tilbringer mesteparten av tiden min. Om noen skulle være i nærheten er det bare å komme innom

Gleder meg til å treffe dere alle til høsten

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  18:24:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror dere kommer til å trives her=)

bare husk å ta alt som det kommer og med godt mot, så blir det automatisk mye morsommere med alt=)

Er ikke lenge til jeg avslutter min tid på Fjordane, kommer til å bli helt forferdelig å måtte reise hjem etter 2 skoleår her. har fått mange gode venner og lært mer om hest enn jeg trodde gikk an....
Gå til toppen av siden

Lilja4evva
» VIP

Ireland

Skrevet - 29/03/2007 :  10:51:44  Vis profil  Svar med kopi av melding

jeg heter Lillian og bor nå i Bergen, nett komt hjem fra Irland hvor jeg var aupair og hadde en del med Irish Cobs og Irish hunters å gjøre, nydlige hester:)
Jeg har fått svar fra Fjordane og er komt inn, må bare svare.. har ikke helt bestemt meg enda.. hehe.. Jeg vurdere å begynne å studere, men orker ikke tanken.. hehe...Jeg er 20 år forressten.. eller snart..
Jeg har ikke min egen hest, aldri hatt det.. hatt ei nordlandshoppe på halvfor..Jeg drømmer om å jobbe innen hest senere og ska derfor bruke dette året til å finne ut om det er det jeg vil.. Men som sagt har enda ikke bestemt meg helt om jeg ska takke ja eller nei til Fjordane..
jeg har utrolig lyst å lære mer om natural horsemanship,elsker denne metoden..

dette var da meg..
Gå til toppen av siden

Lilja4evva
» VIP

Ireland

Skrevet - 29/03/2007 :  10:51:47  Vis profil  Svar med kopi av melding

jeg heter Lillian og bor nå i Bergen, nett komt hjem fra Irland hvor jeg var aupair og hadde en del med Irish Cobs og Irish hunters å gjøre, nydlige hester:)
Jeg har fått svar fra Fjordane og er komt inn, må bare svare.. har ikke helt bestemt meg enda.. hehe.. Jeg vurdere å begynne å studere, men orker ikke tanken.. hehe...Jeg er 20 år forressten.. eller snart..
Jeg har ikke min egen hest, aldri hatt det.. hatt ei nordlandshoppe på halvfor..Jeg drømmer om å jobbe innen hest senere og ska derfor bruke dette året til å finne ut om det er det jeg vil.. Men som sagt har enda ikke bestemt meg helt om jeg ska takke ja eller nei til Fjordane..
jeg har utrolig lyst å lære mer om natural horsemanship,elsker denne metoden..

dette var da meg..
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 16/06/2007 :  19:58:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jah, nå får det bli min tur :)

er ikke så flink til sånn som dette men jeg får nå prøve :)

eg får være den som ikke er så flink eg då (men jo mer lærer eg) da eg mest har ridd på tur. Men jeg elsker sprang og dressur, ja takk til begge dele. Kjøring er jeg ikke vilt begeistret for men de sier det er kjempe kjekt...

jeg er en 19 år gammel jente, opprinnelig fra Karmøy, men har bodd mesteparten av livet mitt i Bergen..

startet min "karriere" med litt små lunting på ponnien til min søster, før jeg fikk overbevist mamma om at eg måtte begynne på rideskole. (hun gav etter fordi hun trodde jeg ville vokse det av meg)
etter en del år på rideskole sluttet eg (dumme meg) fordi eg ikke følte at eg kom noe videre.

etter dette har jeg vært på mange rideleirer rundt om. hos min far på Karmøy har vi en stall med masse skjønne hester. (d er ikke han som eier de men en i famieln kan du si, innviklete greier)

før hadde vi to nordlandshester, men de er satt vekk på for. så nå står ponnien til min lillebror der, han driver aktivt med ponnitrav, og en del andre travere. Wather Headgirl (oversatt: Kjellåjentå, ikke vannhodejenta;)) Krem Stilig, Stjernå, og noen til som jeg desverre har glemt navnet på.... har vært mye jobbing dette året så har ikke fått vært der så mye desverre.

det er eventuelt en av disse traverene jeg skal ha med meg oppover da hun er skadet sånn at hun ikke kan kjøres men dyrlegen sa hun burde bli ridd... har ikke helt skjønt hva som er gale.

Krem Stili som hun heter er en kaldblodstraver, moren Salt Stili sto også hos oss men hun døde desverre i vår da hun spiste noe giftig
Krem er en hoppe med vilje, og hun må for all del være først men hun er også veldig kosete og siiden jeg har opplevd henne fra hun var føll betyr hun ganske mye for meg.

ja d ble ganske mye det. skjønner om dere ikke orket å lese alt.. hehe

GLEDER MEG MASSE TIL Å REISE TIL FJORDANE TIL HØSTEN !!!
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  03:12:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jøss,begynner å revurdere Fjordane igjen jeg altså.er jo så mange som skal dit<:D
har fått plass,men ikke svart ennå.Har alle som skal ha med hest,hestene sine på stallen på fjordhestsenteret?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  15:30:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg skal ikke ha hesten min på fjordhestsenteret, men hos Ivar Os:)
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  20:00:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Stemmer det:D det er sikkert ikke plass der lenger,var det 2500 prisen var der?
bare sånn tilfeldig jeg venter til neste år med FHS.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

laLunalupus

Norway

Skrevet - 21/06/2007 :  11:24:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!

Eg hette Hannah Mallinson, er 19 år og bor på Bømlo. Er nettop ferdig med allmennfag og trenger eit år vekke fra normal skuleundervisning. Derfor tenkte eg eg skulle ta meg eit år på folkehøgskule, og valget falt kjapt på Fjordane :)
Eg har aldri hatt egen hest, men har ridd ein del av og på opp igjennom åra. Har aldri vert noko hestemiljø her kor eg bur, så har aldri hatt noko fast plass å ri.
Eg er Britisk statsborger, født og oppvokst i Norge, og har derfor kun min nærmaste familie (mamma, pappa og søster) her i Norge. Det blir langt mellom kvar gong eg ser resten av familien min, men dei gongane det skjer, storkosar eg meg :)
Tante har to hestar. Ein AndalucierxShow pony og ein Welsh Cob sec D. Har ridd mykje hos ho :) Dessutan bur min andre tante nær ein rideskule, og min konfirmasjonspresang fra dei (tante) var ei uke med ridetimer der på skulen!
No skal eg til England på Lørdag med skulekorpset mitt, og på Tirsdag skal eg of førstnevnte tante gå å handle utstyr til høsten :D Det gledar eg meg stort til!

Blei litt langt dette :p men, eg gledar meg til å treffe alle i alle fall! Har tru på at detta kan bli eit fantastisk kjekt år!
Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2007 :  19:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får vel skriva litt om meg sjøl eg og då:)
Eg hette i hverfall Sandra Grønås Lygre. E 19 år og komme fra Bømlo, ei stor øy litt utforbi Haugesund. Har alltid vore interessert i hesta og har stellt ein del hestar opp i gjennom åra. For 2 år sida kjøpte eg min førse hest. Ei herlige kaldblodshoppa ved, Frk. Zilja. Hu skal vær me meg opp på skulen:) Når eg fekk Zilja så va hu ganske heit og likte best å bere springa ut i traver traven sin, men har fått hu ned på jordå no. Kjempekjekk hest å arbeida me:) Irene, så har skrevet lengre oppe på sidå e ei kjempegod venninda av meg, så eg skal reisa opp te skulen ilag med! Kom ikkje heilt på meir ka eg kunne skriva om no, så me får snakkast oppe på Fjordane til hausten;) Glede meg i hverfall masse til å bli kjendt me alle som skal begynna der oppe!
Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 29/06/2007 :  17:35:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempekjekt å lesa om alle her:)No nerme da seg folkens!=) Gå til toppen av siden

synnovened

» VIP

Skrevet - 18/07/2007 :  23:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Ej heite Synnøve å kjem ifrå havets perle, nemnli Fjørtofta. D e ei øy på sunnmøre:p he holdt på me hest i ca 10år, ikkje alltid vør like aktiv ettesom fotballkariera va lys, men en kneskade ødla den. He gått tre år på Gjermundnes, en tidligere landbrukskule, der to av åra va me fordjupning hest. Bjørn Kjersem og Stian Pedersen va to goe lærera der. Sjøl om d e to islandshestkara som lærte vi masse, spesielt horsemanship å temming ettesom vi elevane vart ganske nyskjerrige på d og såg nytta i d:)

Har kjøpt mej ei NV hoppe etter Löjtnants Hjärta og Annisette (westf). Ho e rundt 160-165 (håpe d e stangmål på eid so ej fær målt ho) å e ei veldi bedagli frøken på 6år. Dessverre hekje ho heilt stega me sej, so ho vil begrense sej i dressuren. Vi hekje prøvd oss so mykje i sprang sia ej e ei pyse Rir for Therese Brandsøy vanlivis, jobba der å d e ho og mannen Eivind Davik som he avla ho opp. Ellers so he d blitt nokre tura til Molde på trening for Nina Karlson. Flinke folk!! He hatt vogn på Antine som hestn heite, en gong. Men måle e at ho skal bli køyrehest en dag å konkurrere me ho.

Ellers so e ej mottakeli t all læring innen hest å gle mej masse til å lære meir på eid å møte nye hestefrelste folk. Ikkje minst ett år på Internat!! Trur detta blir ett år vi seint eller aldri vil gløyme. Gle mej masse til å møte dokka aøøe sammen
Gå til toppen av siden

livic

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2007 :  20:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselivic  Svar med kopi av melding
Heisann!
Er nettopp ferdig med mitt første år på Fjordane og blir nok å se til høsten også! Skal gå 2året og skal ri på Grøvnang's Sugar!
Har ridd i vel 4 år nå, mest fjording men også annet forskjellig. I fjor hadde jeg fjordingen Gråa som passehest på skolen, fram til februar da Loverboy kom, en hollandsk varmblods vallak:) Lærte så utrolig mye på det året og jeg gleder meg til å komme igang med ridetimer igjen! :)
Sugar eies da av Anne Kristine Bjørlo som bor på Eid men skal reise bort dette året, så da kunne jeg ha Sugar på 2året:)
Så da sees vi der nede da! Og ikke vær redd for å spørre om det nå skulle være noe som helst! Vi som skal gå 2året er der for å helpe alle nye som kommer også, ang senteret, skolen og alt sånt:) Så ikke nøl med å spørre:)

Ja, det er mål på senteret, du kan finne ut hvor høy hesten din er! ;) hehe
Hesten din må ikke stå på senteret dersom du går 1året, den kan uten problemer stå hos Ivar Os, det er mange som trives der:)

Snakkes!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.