hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Falle av hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Falle av hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  01:35:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Når falt du av hesten sist?
Hva var grunnen?

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3

rusket

Skrevet - 11/03/2007 :  08:16:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jula 2005, red barbak og hesten snudde på en 5åring. Jeg havnet i en åker med masse nysnø, og hesten løp i 120 hjem :)
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 11/03/2007 :  11:00:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vintern 2005, der slo jeg personlig rekord!!
Ut på dølehoppa mi, uten sal i snøen. En kjempefin dag, der hesten var mer enn villig nok til å gå på tur.Full av energi og med et humør der det meste var farlig den dagen, klarte jeg å tryne av 4 ganger i djupsnøen før jeg la på sal og fortsatte vidre. Det at hesten svinger til høyre når jeg egentlig skal til venstre fungerer like dårlig med sal som uten..det ble to tryn til før jeg kom meg hjem. Kjempemoro syntes hesten, jeg var så klar etter utallige meter i snøen at jeg ga opp. Jeg slapp henne løs på jordet, der hun fikk løpe seg ferdig - uten rytter:)
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 11/03/2007 :  12:22:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Vinteren 2005 her også! Galoperte barbak i snøen, da det plutselig dukket opp rådyr i skogkanten. Det var bråstopp kan du si!! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  12:34:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Sist tryna jeg for et par måneder siden når jeg skulle hoppe med Ramina og hun stoppet mens jeg fortsatte. Har til og med fotografisk bevis på fallet :P

Jøss så lenge siden resten her hadde falt av; jeg detter av hele tiden jeg (må jo holde meg oppdatert på nye fallemetoder!).

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  13:45:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
så snålt... vinter 2005 her også... jeg hadde eid hesten min i presis en uke da eg ramla av han i gallopp inni ridehuset. landa på halebeinet og "Vondten" strålte ut i hele ryggen. hadde vondt i nesten ett år etterpå... :(.

Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  00:47:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Ha! Gøy tråd!! På hestesenteret vårt blir det avholdt FALL-KURS! Dvs - man lærer altså å falle av hesten riktig. Ganske festlig, men veldig vondt. Jeg ble jo litt ivrig, da - og formelig KASTET meg av hesten. Selvsagt hadde jeg ikke helt lært hvordan dette best skulle gjøres, så jeg landet veldig forkjært - tok et ribben, og smelte skuldra skikkelig i bakken. Det tok fakisk 8 md før ribbenet var atter intakt, veldig vondt altså....

Siste gangen jeg falt av uten å mene det - var i høst 2006. Mitsi gikk på beite, og jeg hadde fått for meg å prøve å ri henne barbak i grima. Det var nemlig så langt å gå opp fra beite, da! Vel, hesten er liten - men jeg tung i baken - så da jeg skulle HO-oppe opp på henne, hadde hun plutselig vokst noen cm...Jeg ble litt ergelig, så jeg fant en liten bakke, så hun ble enda litt lavere...OG HO-oooooiiiii, der ble jeg hengende med det meste av meg over på andre siden med hodet først...JULP - i det jeg prøver å kravle meg desperat på plass, klarte jeg å sparke henne i lenden..og hun HOPPER fremover. Brak i bakken, og der lå jeg...Siden har ryggen vært et helvete, på grunn av en gammel skade som gikk opp - men sånn rent offisielt har jeg aldri oppgitt akkurat denne episoden på jobben som årsak....DUM eller bare tankeløs??? Tja, det kunne jo gått bra også, da....

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  16:31:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jula 2005, red barbak og hesten snudde på en 5åring. Jeg havnet i en åker med masse nysnø, og hesten løp i 120 hjem :)

Opprinnelig postet av rusket

Hi hi : P Samme dag som jeg falt av sist

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  16:56:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg falt av i omtrent midt i desember. Red i ridehuset, så raste det plutselig masse (og da mener jeg -masse-) snø fra taket akkurat der hvor vi var, mens jeg skulle plukke opp tøylene. Uzzi hoppet ca tre meter bortover og to meter oppover samtidig, to ganger etter hverandre. Da lå jeg godt i bakken.

Egentlig er jeg flink til å falle av (så dumt det enn høres ut), massevis med falltrening i håndballsammenheng, og kastruller gjør at jeg brukte å være flink. Men jeg faller mot høyre skulder, og etter at jeg har ødelagt den (ikke grunnet hest) så er jeg blitt skikkelig, skikkelig klønete *sukk*, og da gjør det så mye vondere å falle også *dobbelt sukk*

Guro
Gå til toppen av siden

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  20:31:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Nyttårsaften for to år siden.
Jeg og Rabbe var ute i skogen og koste oss. Skulle bare ha litt fart.. og jeg klarte ikke helt beregne føret. Så når vi kom til en sving gikk både jeg og Rabbe i bakken gitt. Ingen skabe skjedd med han hvertfall.. men jeg selv slet litt med å gå den kvelden da benet mitt ble litt "krønsj" under han.
Sist gang jeg fallt av uten at hesten fallt.. hmm.. husker ikke helt. sommeren 2004 tror jeg. Rabbe så et "spøkelse"!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  21:11:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kan ikke huske sist jeg falt av, Holter har aldri kastet meg av, ikke så mye som prøvd engang *snille pånnis* Men vi har gått på trynet begge to noen ganger da, men det må være 6-7 år siden nå, var vel da Holter snubla over en stussrekke, og vi gikk på hodet inn i en oxer
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  22:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hihi sist gang jeg falt av var på lørdag i helgen det czardasz stoppet, men jeg hoppet :p Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  00:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke falt av på flere år, men for et par måneder siden ble det endringer i den statistikken. Red på skogstur, flott føre, lett snødekke. Satt med lange tøyler og hørte skogens ro da hesten plutselig stod på kne i et gjørmehull (som var godt skjult av snøen).Alt skjedde på sekunder, og i basketaket for å komme på beina igjen seilte jeg over hodet på hesten.

Noen uker senere var jeg ute på barbaktur, da hesten plutselig heiv seg rundt på grunn av en galopperende ekvipasje bak. Jeg havnet forøvrig på ræva i en bekk

Noen spesiell fallteknikk har jeg nok ikke, men det er blitt noen flyturer i årenes løp. Har den (u)vanen at jeg holder tak i tøylene uansett, slik at jeg ikke skal miste hesten. Sikkert ikke helt ufarlig, men det har gått bra hittil.

Merete

Redigert av - Polaris79 den 14/03/2007 00:19:52 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  06:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv ikke falt av hest på årevis , men det er bla fordi jeg VET at jeg bare MÅ IKKE falle av pga. min to ganger opererte nakke, og at jeg mangler 5 ryggtagger nesten øverst i ryggraden (Th 1 - 5). I min rygg er det derfor ikke noen "beskyttelse" av ryggmargen hvis jeg skulle falle - enten av en hest eller på glattisen....
Det er derfor jeg alltid har broddsko på både meg selv og hesten når blåholka truer. - Ehhh - "staaaakars" hesten som ikke får "leve naturlig barfot".... Det er faktisk en "livsforsikring" for meg at hesten går med brodder, for HVIS hun skulle skli, og jeg falt av, ville jeg ligge tynt an....

Jeg ville også synes det var synd om jeg fikk møte noen av dere sammen med meg i en rullestol - som FØLGE av et fall fra en hest som ikke hadde tilstrekkelig "beintøy"....

Jeg HAR falt av mange hester i årenes løp - brukket både ribbein og mere til - men siden jeg ble funksjonshemmet i 1993 har jeg - så godt som mulig - sørget for at jeg var nærmest 100% sikker på at jeg ikke ville falle av en hest igjen.

Jeg er idag den lykkelige eier av en hest som jeg stoler 99,99999% på. Uten henne, hadde jeg ikke kunnet ri den dag i dag - nesten 40 år etter at jeg begynte å ri. - Noe å tenke på???
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  13:01:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Morro tråd=D

Sist gang jeg falt av var i fjord sommer. Jeg og ei veninne var ute og rei på tur. Så kom vi til en bekk som bare var gjørme. Men vi måtte åver, den var ikke dyp.
Ingen ville over, men Muddy trasker over alt som er, så han tok sats, hoppet over, jeg hekta foten i et tre og ble hengende en stund i treet før jeg small i bakken.. Landet opp i noen store busker. Og jeg bryter ut i latter, som jeg gjør hver gang jeg faller av.. Muddy galloperte 2 meter etter og begynte og sise. Så var det bare å gå på han igjen.. Så fikk veninna mi hesten sin over etter en stund..

Synes det er morro å falle av jeg da. xD

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  17:13:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
i høst en gang. Trente sprang, og hesten var noget pigg så han satte i et sinnsykt bukk med en gang han landa etter hinderet som jeg ikke var obs på.. komisk syn tenker jeg,,, hehe.
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.