hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Falle av hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Falle av hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

helene2

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  18:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Høsten/vinteren 2005 falt jeg av tre ganger på 2 uker. Merkelig hvordan jeg akkurat de 2 ukene skulle dette av så mange ganger :p 1e gangen snubla Tarzan i en snøfonn og datt ned på knærne så jeg trilla av. 2e gangen hoppa han sidelengs ut i veien (som bare en fullblods kan) og jeg fulgte ikke med... 3e gangen husker jeg ikke....?
*helene* Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  19:24:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Jeg datt faktisk av 3 ganger på 15 min jeg : ) Haha.
Datt vel av den hesten 15 ganger på 5 mnd? Ja.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  23:13:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
heheh:P
har faktisk ikke falt av Polo noengang jeg... bare nesten ca 100 ganger:P hihi:)
men jeg og Polo har tryna sammen 2 ganger... ikke morsomt!
1 gang var på sprangtrening, vi hoppet et kryss, å Polo hekta skoa fast i fortøyet og hadde bare en fot og lande med... sprang med 3 foter funka ikke, og Polo rulla rundt og jeg tok en flygetur og traff gjerdet...
stakkar Polo gikk i bakken med skuldra først (vi kom fra venstre og skulle til høyre, og venstre fot satt fast) så rulla han rundt og stønna og grynta litt før han reiste seg opp og rista seg masse, før han tusla bort til meg for å snuse på gikk faktisk veldi bra med begge, var jo ikke Polo sin skyld:)
foten sitter fast

andre gang gikk ikke like "bra" kan du si... fikk litt skrekk for anridning etter det...
var også på trening, en treningshelg i oktober, siste dagen, Polo var ganske sliten...
så under oppvarmingen la han seg på bittet og freste mot hinderet men var ikke helt rett i kroppen, så jeg klemte litt med en sjenkel osv for å rette han opp.. det neste jeg husker er at jeg ser ridehallen med innhold oppned, og Polo som styrter i bakken, med halsen/nakken klemt under kroppen (trenern og de andre på treninga trodde han brakk nakken og var ganske siden han lå helt stille noen sek, før han kravla seg opp og sjanglet hit og dit...
han hadde satset minst et steg for tili, og krasjet med hinderet og styrta rett i bakken...
han fikk en skikkelig strekk i hele overlinje-musklaturen på venstre side (bøyde nakken mot høyre) og var veldig stiv og støl dagen etter...
jeg fikk en lett hjernerystelse siden jeg landet på hodet... jeg hadde vist fløyet i en fin bue og landet ganske rett oppned:P

etter det ble det mye rolig tur og dressur, hoppet kun små hinder med en lang rekke gallopbommer foran, så jeg ikke kunne bomme på steget, jeg ble ikke redd for selve hoppet egentlig, men anridningen mot alt av hinder ble skikkelig skremmende, kunne ikke glemme styrten, og skjønte ikke helt hvorfor han tryna, før i desember da treneren kom for å ha treningshelg igjen. han forklarte hva som hadde skjedd etter at jeg svingte mot hinderet, for det husket jeg ikke XD
han sa at Polo virket ukonsentrert og litt sliten, og tok sjenkelen som beskjed om å hoppe eller noe sånt, og at han hadde for god selvtillit og var for modig på hinder...

huff, dette ble langt jo... :P

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  01:03:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Sist jeg hadde nærkontakt med bakken var nå i januar en gang, da vi skulle ta en galopp over et jorde, og hesten rett og slett snubla og gikk på trynet, mens jeg fortsatte i god fart rett framover.. Følte meg litt heldig da hesten reiste seg og løp videre OVER meg, uten at jeg ble truffet av noen hover!

Sist jeg datt av en "oppreist" hest var vel... tja... Sommeren 2002, da jeg satt på hesten og slappet helt av og snakket med en kamerat som sto ved siden av, da hesten plutselig fikk et rodeo-tak og tok 3 MEGA-bukkesprang. Jeg som satt og så en helt annen vei og med lange tøyler hadde jo ikke nubbesjangs og fløy rett i været - og så rett i bakken, mens hesten spratt rundt med halen til værs og så ut som han hadde det riktig så gøy. Vet ikke helt hva det var som skjedde, om han skvatt av noe eller hva det var, men det var ihvertfall en klassisk "stukket av veps a'la tegnefilm"-reaksjon... Og han som sto og så på fikk såklart den største latterkula det året, tror jeg...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

sundance-kid

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2007 :  21:10:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesundance-kid  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesundance-kid  Svar med kopi av melding
med den ponnien jeg hadde før datt jeg hvert fall av en gang i uka. for han bukket, tok ut,blei skremt å hoppet rundt som en tuling men man lerer bare mer av å falle av men den nye hesten min så jeg har hatt siden høst har jeg heldig vi ikke fallt av ei eneste gang!! har sånt ca fallt av 40 ganger men man må jo falle av 100 ganger for å bli en god rytter så man sier Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  17:29:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
I mai i fjor..Va på ferie i Frankrike,å rei ein litt sprø hest;)Klikka i vinkel når nåken hesta galloperte forbi,staila så ho haldt på å velta øve meg,så då slengte eg meg rett og slett av;) hiihi..Kom meg på igjen og fekk ein fin tur resten:) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  18:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jula 2005, red barbak og hesten snudde på en 5åring. Jeg havnet i en åker med masse nysnø, og hesten løp i 120 hjem :)

Opprinnelig postet av rusket

Oj oj oj!! Jeg vet jeg har dårlig humor nå, men denne leifen var morsom! Han snudde på en 5 ÅRING, faktisk! Hahaha! Knall, rusket! Huff, ser for meg en flattråkket 5-åring nå.... (overtrøtt...)

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  21:09:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
He-he, det la jeg ikke merke til første gangen jeg leste den......Gir uttrykket "Barne-riding" en ny og interessant vinkling...kniiis
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  21:18:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehehe... Ja, du kan så si. Tenker "ikke spesielt barnevennlig", jeg... Hehe...

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  00:14:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Når jeg falt av sist.. Tja. Trur det var på en av La-fayette's "verre dager" en gang på våren i fjor. Vii skritta, så skvatt hu og tok plutselig en skikkelig u-sving gitt, i full fart. Gjett hvem som ikke var forberedt og datt av i svingen?
-Tine. Gå til toppen av siden

Moniika

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  12:31:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare falt av en gang Det var på rideskolen når jeg hadde ridd i 2 år. Når vi skrittet av på lange tøyler og uten stigbøyler var det en hest som kom seg løs i stallgangen, den begynte å sparke i en metalldør, så alle hestene og ponienne ble redde og begynte å galoppere. Jeg hadde aldri galoppert før, så jeg datt av, så hoppet en annen hest over meg, før jeg klarte å halte ut av ridebanen. Jeg fikk ikke store skader da, bare et skrubbsår og vondt i ribbena. Det var etter det jeg kjøpte sikkerhets vest. Etter det har jeg aldri falt av... Har ridd i 5-6 år nå
Redigert av - Moniika den 18/03/2007 12:36:45 Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2007 :  15:56:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Sist jeg datt av var for et par måneder siden. Embla bukket og styrte og var veldig ivrig etter å ta igjen tet-hesten den dagen. I alle fall hoppet hun sidelengs en gang mens jeg prøvde å rett på voilocken. Vel, jeg tippet over skulderen hennes, baklengs salto (fremdels med hendene fast i salkappa) og landet på beina. Hun jeg red sammen med holdt på å le seg ihjel. Embla så bare veldig skremt ut:P
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

--Linda--

» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  08:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
sist gang jeg falt av var vel for 2-3 måneder siden, jeg red atell på volte i galopp, så kom vi litt nærme den ene fjordingen på stallen, og atell kom med et plutselig 90 graders bukk så jeg fløy av:P det samme har skjedd en gang før, men atell blir bare sånn i nærheten av den ene hesten:P litt rart egentlig:P det er litt utrolig at jeg falt av da, og ikke de tusen gangene det ser ut som jeg så vidt sitter på han på sprangtimer:P Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 26/03/2007 :  09:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg falt av sist!!! Nå på fredag, sukk, har vondt!

Jeg trente games sammen med en venninne, jeg runda en tønne i den ene enden av ridehuset, mistet stigbøylen og balansen, ponnien satte fullfart nedover til andre enden og bukka, da vi kom ned tilden andre ponnien tenkte jeg optimistisk at jeg skulle levere fra meg flaska jeg holdt på for så å stoppe henne.... hmmm jeg lente meg til høyre, ponnien stakk til venstre og tok samtidig et bukk... resultat: meget uelegant flyving gjennom lufta som resulterte i et meget vondt bein... Har heldigvis blitt bedre nå, bare kneet som ikke samarbeider helt, men nakken minn har fått seg en trøkk, så jeg skal til legen i dag!
Mie

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

CelinaEclair

Norway

Skrevet - 30/03/2007 :  20:07:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
haha, alle har slike "kunne gått verre" historier. Der hestene har plutselig snudd tverrt om osv..
Sist jag hadde en date med bakken var nå ganske nylig. å det var så absolutt ingen slik historie. Må ri hoppa mi barbakk pga drektighet, og etter endt trening satt jeg på hesten og snakka med veninna mi som stod på bakken.
Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg hørte en lyd bak meg, og snudde meg så raskt at jeg skled av hesten i farten og datt bums i bakken.
Hesten stod fremdeles helt i ro å lurte sikkert på hva som hadde gått av meg;)

*tas med at jeg ikke har for vane å falle av en stillestående hest*hihi
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.