hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - SPILLERS
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 SPILLERS
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  18:42:47  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Er det noen som har noen negative eller positive erfaringer med å fôre med SPILLERS?

Jeg selv skal begynne å bruke "Oat Balancer Mix" og "Happy Chaff" i sammen med bygg og havre.

Takk

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  00:23:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
har hørt at det ikke er noe vits i å fore hester i norge med spillers, pga at foret ikke er laget for norske forhold, og da blir det feil med hva og hvor mye mineraler/vitaminer og næringsstoffene og sånt.. er jo noe med at hester i norge får mye av noe næringsstoffer gjennom grovforet og lita av andre stoffer, og at spillers blir feil, da det ikke er laget for norske forhold...

kan godt være de har laget for for norske forhold nå, men jeg vet ikke sikkert...
dessuten er jo havre og bygg og litt multivitamin mer enn bra nok, tror ikke man trenger å fore på så mye forsjellige fortyper, når man kan fore rent på korn og tillsette litt vitamin;)

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Inga-Toppen

Skrevet - 10/03/2007 :  00:57:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forponnien min får "High Fibre Cubes" fra spillers. Han går veldig bra på dette=) Litt kjedelig for kansje, men det hjelper med litt gulrøtter og epler=) I tilegg får han salt og biotin, pluss litt magnesium for å "roe nervene".
Hvis du kontakter Spillers, kan de sette opp en forplan som passer for din hest. Lykke til=)
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  05:02:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Men nå finnes det jo ikke en haug av norsk produserte fôr typer heller, og heller ikke av de beste. Lurer på om det var en liknende diskusjon på FH (?) Er det ikke mange fôr typer som ikke er beregnet for norske forhold da?

Fôre selv med Spillers, og til nå har jeg styrt unna norsk produsert fôr, for jeg føler at det ikke strekker til, eller gjerne med mer minus enn andre typer fra andre land - nå vet jeg ikke alle norsk produserte typer, men snakker mest om de vanligste som brukes.
Så å si også alle her på stallen fôrer på dette, og stallen er et stort senter. Nå har jeg ikke allverdens peiling på fôr, og da eller ei fôr til norske forhold etc - men selv så sa forhandler til meg, at minuset med en fôr type (ikke vits i å nevne siden det gjerne blir litt hakking på fôr type, utenat at jeg selv har erfaring med den typen) er at den ikke var for norske forhold, men Tyske.

Det at det er meningsløst vil jeg tørre å si meg veldig sterkt uenig i! Hva av alle ting vi putter i hesten, er norsk produserte - så lenge utlandske fôr typer er høyest i kvalitet osv osv, holder jeg en knapp på dem.

Jeg fôrer min unghest, på 2 år med Spillers, og min tidligere varmblods. Begge har fungert supert, uten noen negative sider som jeg kunne se. Men det er selvfølgelig hester som ikke fungerer på Spillers, men deler av disse, er der eier ikke har nok kunnskap / rådet seg hos forhandler ang. forplan. På min tidligere hest måtte jeg redusere mye! ned, Fra FK til Spillers. Eller dem igjen har valgt / fått feil type, så istedenfor å se nøyere gjennom, skifter dem til annet merke. Jeg tror nok jeg ville ha gått gjennom hele sortimentet - er veldig fornøyd

Men det finnes en haug av andre typer, har veldig lust å prøve noen av di andre på ¨topp listen¨, men så lenge hesten min fungerer på det høyeste på Spillers, vil jeg vente og ser ingen mening med det. Ingen tvil om at det finnes andre like gode / bedre fôr typer! Om jeg husker rett så kan jeg ikke akkurat si at de mest populære er norsk produserte.
Kanskje noen ^for frelste^ kan svare mer korrekt?

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  05:05:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Kontakt Tonje Mariero Moe på www.Spillers.no du vil få til sendt et skjema der man fyller ut hestens hold, vekt etc. samt. man må måle hesten.

Håper du blir fornøyd med Spillers
Lurte bare på en ting; har du fått satt opp forplan allerede?

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 10/03/2007 05:22:23 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  12:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forsøkte Spillers Conditioning Cubes i en periode (6 mnd) uten at jeg kan si at det verken var bra eller dårlig. Det markedsføres som et muskelbyggende fetefôr men kan desverre ikke si at jeg merket noen effekt. Uansett kan man ikke forvenet verken muskler eller større omfang på hesten av kraftfôr alene. Alfa og omega er grovfôr!! ...og muskler får man primært av å trene. Hadde selvsagt vært hyggelig om man kunne "spise seg til det", men det skal vel godt gjøres uten å innta stoffer som står på dopinglisten .

For enkelte hester tar det tid både med å få de til og legge på seg og å bygge muskler. Min tok det nær to år og transformere fra løpshestkropp til mere rund ridehestkropp. Har vektlagt godt grovfôr og "enkel" fôring uten for mye dill dall. Lille ploen min funker veldig greit på Energi fra FK i kombinasjon med havre. I perioder har jeg gitt olje og Speedi Beet.

En 40 kilos sekk Energi koster ca 210 kr ( 5,25 pr kilo). 20 kilo Spillers rundt 300 vil jeg tippe (15 kr pr kilo). 3 ganger så bra???
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  18:35:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Opal; jeg foret Spillers Condition Mix på min tidligere varmblods hoppe, fra ¨løpsform¨ til veldig godt muskel satt ¨ridehest¨ bygning, eller hva det nå kalles. Bygningen hennes var så å sei perfekt, veldig fin overlinje, uten noe ¨hulrom¨ ved manken. Det tok knappe 6 mnd før jeg MÅTTE butte til annen type innen Spillers, om ikke ville hun bli altfor rund/kraftig, hehe. På den tiden ble hun ridd noe mer skikkelig, før det var det grunnlegende omskolering fra bunn. Men som du sier teller grovfôr og trening mye. Men sånn sett er jeg knall fornøyd med Condition'en. Men ikke alt passer til alle hester

leif

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 10/03/2007 18:38:35 Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 12/03/2007 :  13:39:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Fôre selv med Spillers, og til nå har jeg styrt unna norsk produsert fôr, for jeg føler at det ikke strekker til, eller gjerne med mer minus enn andre typer fra andre land - nå vet jeg ikke alle norsk produserte typer, men snakker mest om de vanligste som brukes.
Så å si også alle her på stallen fôrer på dette, og stallen er et stort senter. Nå har jeg ikke allverdens peiling på fôr, og da eller ei fôr til norske forhold etc - men selv så sa forhandler til meg, at minuset med en fôr type (ikke vits i å nevne siden det gjerne blir litt hakking på fôr type, utenat at jeg selv har erfaring med den typen) er at den ikke var for norske forhold, men Tyske.

Opprinnelig postet av Don-Pedro

Jeg må si at forhandler her har en litt merkelig argumentering for å selge Spillers-foret sitt; At et spesiellt merke (regner med at det er St.Hippolyt det siktes til) ikke er bra fordi det er beregnet for tyske forhold er da overhodet ikke noe anderledes enn at Spillers er beregnet for engelske forhold. Skal man ta hensyn til dette, burde man utelukkende tilstebe å bruke norskprodusert for. Og det høres jo svært logisk ut, ikke sant? Det synes iallefall jeg, og har derfor til hensikt å finne foret min hest fungerer best på i Norge.

Siden det er Spillers det handler om her, vil jeg gjøre oppmerksom på at på pakkseddelen til dette foret blir det opplyst om at det kan gis i mengder opp til 10 kg. 10 kg!! Det er svært mye. For dere som har veid foret, vet dere at det da dreier seg om over 15 liter kraftfor i døgnet. Hest fores på en helt annen måte i Storbritania enn i Norge, og Spillers koster også svært lite der. Bare noe å tenke på.

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 12/03/2007 :  13:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
*stor applaus til deg mint*

Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  14:34:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
hanne: VI forer litt på spillers her. En "scoop" mix og en chaff er det de aller fleste hester rundt om går på . 2x om dagen. Har ikke så mye erfaring med det, men vet det er godt for. Det som hvertfall er positivt med å fore med chaff i tillegg, er at hestene bruker lengre tid på foret, og spuyttproduksjonen øker. Har bare hørt positivt om foret, og aldri hørt/sett noen som forer opp til ti kg. daglig
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  02:11:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Isisen min funker optimalt på high fibre herbal mix fra spillers! 1 liter pr.dag+div andre ting.

Han klør seg ihjel på annet for, men etter at vi byttet har vi ikke sett snutten på sommereksemen!!Så det kan jeg anbefale!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  22:20:43  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Jeg var på AEG - der stod jeg å snakket med hun damen som driver spillers her i norge. Vi fant ut at for meg så var det best å fôre på: Havre og Bygg - og av SPILLERS da så skulle jeg bruke en type som het "Oat Balancer Mix" som skulle tilgføre hesten min de vitaminene og mineralene (osv.) som måler opp for hva bygg og havre "mangler" for at hesten skal få det den trenger. I tilegg skulle jeg gi henne "Chaff" som ELISE nevner her. "Happy Chaff".

Og den Oat mix'en skal visst være ganske drøy i forhold til de andre, med tanke på at her forer man med havre og bygg også. Som hesten min er vandt med.

Og dette kommer jeg til å begynne med også:-) Og jeg har snakket med mange, og jeg har ikke hørt en eneste klage.

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3 Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 16/03/2007 :  21:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
til informasjon,ang spillers brukt i norge =)

vil bare informere dere om at det norske landslaget bruker spillers. sto på stall med to av de i over 1 år, å de hadde aldri noe å klage på. selv bruker jeg egegrsmann til hoppa mi( omtrent det samme som spillers) noe hun fungerer helt STRÅLENDE på.
hadde før henne en anen hest som jeg rei MB i både sprang å dressur på, han gik å på eggersmann å det var aldri noe problem hverken med fordøyelse systemet,muskel bygning eller å komme seg etter harde anstrengelser. han kom seg faktisk fortere tilbake da jeg begynte å fore meg eggersmann. har også foret med spillers, som ga like god efekt, men da det ble alt fr langt for meg å kjøre for å kjøpe spillers gikk jeg tilbake til eggersmann.

=)
mvh meg
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 16/03/2007 :  21:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
forer foresten med High Energy på hoppa jeg har nå, å fora på krauter musli på vallaken jeg hadde før :) den jeg hadde før ble fort heit å spent, å særlig i dressuren var det en negativ ting. med krauter så ble han mye roligere å harmonisk.
hoppa får high energuy fordi ho er litt stor å tung i kroppen,men ikke "dø" eller treig på noe måte. dette foret gjør så ho får raskere energi til musklene å arbeidet blir derfor lettere for henne.

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  23:21:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei du "meg". Vet du hvordan man finner forhandlere for eggersmann foret? er det like dyrt som spillers eller? har du en link? Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 17/03/2007 :  17:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei :)
eggersmann er omtrent like dyrt som spillers, men for meg er det mye lettere å få tak i, da jeg må reise lenger for å handle spillers. i hvilket fylke bor du? i østfold er forhandlerne hestebutikk1 på gressviki fredrikstad og ekeberg hesteutstyr,ved quality hotel i sarpsborg. videre så vet jeg at de forhandler eggersmann i sverige, i strømstad. adr til den "butikken" i sverige som forhandler eggersmann er: trevareaferen,tångenveien 3, 45235 strømstad.
om du går inn på www.eggersmann.no og går inn på eggersmann på høyre side så vidre til produkter så får du opp alle produktene eggersmann selger. du kan også gå inn på en side på høyre side hvor det står "forhandlere",der får du en oversikt over alle fylker og hvor i fylkene eggersmann forhandles :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.