hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - SPILLERS
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 SPILLERS
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal-X

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  23:13:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for hjelpa! har sendt mail til de nå for å få anbefalt det foret som passer til min hest. takk skal du ha! Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  20:20:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôret med spillers en liten måned i høst, husker ikke helt type, men en slags müsli med rosiner og div i. Fikk inntrykk av at det kanskje var mer et smaksfôr enn at det egentlig var godt for noe. Fôret med det på to forskjellige hester, den ene spiser alt av mat (pølser, kaffe, kake, grøt) og kastet seg over spillers fôret hver gang hun fikk det, uten at jeg egentlig kan si at det hadde noe med fôret å gjøre, siden hun er like glad i all mat. Den andre hesten er kresen, og likte ikke fôret i det hele tatt. Hun spyttet det nærmest utXD

Har hørt mange fortelle om hestene sine som er blitt blanke i pelsen av spillers. Min erfaring er vel at det er viktig at hesten får rett mengde med fôr og vitaminer/mineraler, hva den får (av 'luksusfôr') tror jeg er mindre viktig. Hesten min går på havre og vitaminer, og er minst like blank i pelsen som hester som fôres med spillers. Den andre går uten kraftfôr og har like blank pels den og. Riktig trening og trivsel tror jeg spiller større rolle for hesten enn dyrt fôr

Må kanskje ta med i beregningen at hestene har ubegrenset tilgang på grovfôr av meget høy kvalitet. men ellers, min mening om spillers<=)
Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 19/03/2007 :  00:10:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet om man må gi mye av spillers fortypene for å dekke vitaminbehovet? Eller trengs det flere kilo for å unngå å gi vitaminer ved siden av? Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 19/03/2007 :  21:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
til "gladhest". :)
det kommer helt an på fortype, men om du skal fore KUN på spillers, å kun gi eks havre ved siden av så pleier det å anbefales 2-3 kg om dagen til en voksen hest på 500 kg. men det varierer fra for til for å kommer an på hvor mye å hvor hardt hesten din går :) send de en mail eller ring de som forhandler eggersmann så kan nok de helt sikkert hjelpe deg godt på vei =)
( www.eggersmann.no )
:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.