hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hei og hopp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 hei og hopp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lunastar

Skrevet - 21/01/2003 :  11:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har fått et intrykk av at mange hestefolk tar hesten litt for hei oghopp. rir av gårde uten refleks, kanskje også uten hjelm, osv. på vårt senter er det ikke lov å slippe hestene i halen, men hvem bryr seg? det er hester der til stadighet! noen som er enig?
hesten er et dyr som skal tas på alvor, og samme hvor snill hesten er så går folk bak dem. det er dumt, noen som er enig?!!!!?!?!?!

Milla

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  14:33:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg rir alltid med hjelm!! Synes det er mest riktig, hvis du faller av og rir uten hjelm kan du takke deg selv, spørr du meg..
Teit at folk rir uten refleks også, Selvom jeg er litt sløv på det noen ganger selv, så synes jeg at refleks er KJEMPE VIKTIG!! I allefall her, hvor det er mye biler osv i nærheten av stallen.

Er dumt at folk ikke bryr seg om regler og sånn også...

-Milla
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  17:24:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
Jeg rir altid med masse reflekser, uansett om det er mørkt eller ikke.. men må inrømme at jeg litt sløv med hjelmen =(
jeg går foresten nesten altid bak hesten når jeg steller, vet ikke hvorfor egentlig.. har ikek tenkt over det, men det kommer jo litt ann på hesten oxo.. går aldri bak en hest jeg ikke kjenner!
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  19:50:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg rir ALDRI uten hjelm, uansett. Og jeg bruker alltid reflekser når det er skumring/mørkt. Å gå bak hesten er faktisk ikke farlig, så lenge man holder hesten på bakparten mens man går rundt. I den videoen man må se for å få grønt kort, sier de faktisk at man heller skal gå bak hesten enn foran. Men man skal selvfølgelig tenke seg om, er det en hest som er kjent for å sparke, så går man ikke bak den.

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  20:22:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg rir alltid med hjem, og pleier å si at "Den som ikke bruker hjelm , har heller ikke noe å miste". ;-)

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  22:43:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir alltid med hjelm. Bruker også masse reflekser i skumringen/mørket. Bruker ikke reflekser bare på meg, men oxo på hesten min. Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  23:03:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Når jeg strigler går jeg både bak, foran og under hesten for å komme til andre siden. Jeg har selfølgelig gjort hesten trygg på det jeg gjør (har gjort mange øvelser og hesten slapper helt av=), men en gang er vel uhellet ute.. Jeg må vel skjerpe meg Er alltid skeptisk til en hest jeg ikke kjenner. (Jeg kan liksom se på hele hesten om det er en slik typisk "fekte med føttene - type", og da holder jeg avstand)
Jeg rir med hjelm og reflekser. Har også lykt på hjelmen når jeg rir i mørket.
Hvis en lærer at hesten ALLTID skal ha hodet vendt mot DEG når du går bak hesten, vil den naturlig (hvis den blir skremmt) ta bakparten FRA deg og ikke motsatt! Dette gjelder også når du skal stige opp i salen. Det er en slags "sikkerhetsregel".
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  16:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir ALLTID med hjelm... Syns det blir for teit å bare droppe hjelmen lixom... Ikke noe vits å risikere livet... Må innrømme at av og til kommer mørket litt fort, å jeg har glemt reflex, men pleier å huske det meste..

Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2003 :  00:44:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir ALLTID med hjelm !! er også påpasselig med reflekser om kveldene og i overskya vær.

Jeg går bak hestene mine, men de er trygge på det !! liker ikke å gå bak andre hester...

En annen ting jeg ikke liker, er når ryttere er sløve med å holde avstand til hesten foran ! er noen på stallen her som er ekstreme på det og rir oppi hverandre nesten !!

Jeg gjør det selv, men bare med mine egne som er 100% venner... selvfølgelig kan det skje en ulykke da også, men vi rir ved siden av hverandre, ikke bak.

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  17:36:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Rir ALLTID med hjelm og MASSE reflekser. Det med reflekser er eieren av forhesten min veldig nøye med, så det er ganske greit;) Rir med reflekser til alle bena, og fortøy refleks uansett om det er mørkt eller ikke. Hvis det er mørkt legger jeg på et refleks dekken oxo, og 2 blinkier. 1 foran og 1 bak:)

Det er veldig viktig å tenke sikkerhet! Det kan redde liv.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  08:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir oxå ALLTID med hjelm!!!
Bruker også alltid reflekser,når det er mørk,skumring...
Å gå bak hesten,kan jo være farlig da selfølgelig,men så lenge du og hesten stoler på hverandre,så ser jeg ikke det store problemet.. Det er vel i 1/100 tilfeller,at hesten kommer til å sparke deg!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.