hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva mener du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hva mener du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  22:33:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva mener du om skritting over et pløyd jorde med mye snø på?

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  22:49:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjør vel ikke noe det.. Jeg rir på pløyd jorde både i skritt,trav å galopp å da rekker snøen godt over knea på terna, så tror ikke det "skader" nei=P Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 28/02/2007 :  23:06:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
det er sunt det, så lenge man ikke presser hesten, OG man veit at beina er sunne og friske. Enormt god trening er det jo også...
Sørg for å vite at bonden ikke halshogger deg før du legger ut på tur.. Og start med små turer, da dette er TUNGT for hesten!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  23:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye snø er ok å ri i? det er vel ikke helt fett å ri når hele hesten blir dekka av snø liksom (slik det er på sørlandet for tiden...). Men mener jeg har ridd i høyere snø enn knæra... magen kanskje? Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 01/03/2007 :  09:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå ridd i snø opp til magen nesten på hesten min (hun er 1.55) i trav og galopp, rolig til å begynne med seff, og etter hvert fikk hun en bra kondisjon og bedre muskler faktisk Gå til toppen av siden

e-marieu

Skrevet - 01/03/2007 :  12:00:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye snø er det ok å ri i? Når hesten må bykse for å komme fram er det ihvertfall nok!

Jeg er litt tvilsom til å trave/galloppere på pløyd jorde med snø. Når det er plogfurer er jo underlaget veldig "gropete" og ujevnt, og er det tele i bakken vil ikke underlaget gi etter. Ville tro at når hesten ikke kan se hompene under snøen, blir det lett å tråkke over? Derfor har jeg valgt å bare skritte på slike områder. Men futt og fart og snøføyke på jevnere underlag - JA TAKK!

Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 01/03/2007 :  13:15:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig! Har aldri fart over steder der jeg vet at veien er veldig ujevn, hullete, steinete osv, men tror ikke det skader å la hesten streve litt i mye snø! Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2007 :  13:44:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ri i mye snø er kjempe bra trening for hesten, spes for hester som er late som bare går å subber. For mye snø er heller ikke bra. Bra kondis trening.

Har selv ridd på pløyde jorder. men aldri i galopp.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 01/03/2007 :  14:44:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg mener det er lurest å skritte over pløyd mark. Fort gjort å trå galt. Selv om det er hold i snøen, så kan man aldri vite. Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 01/03/2007 :  18:24:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Greit å skritte hvis det er pløyd og masse snø.
Men hvis det ikke er pløyd går det jo ann å ri litt raskere!

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3

Redigert av - Andrea & Juni den 01/03/2007 18:26:03 Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  11:43:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
er ikke "farlig" det nei;)
men kan være lurt å snakke med "eieren" av jordet, for noen pløyer og sår høst-hvete om høsten, og da er det ikke alltid de vil ha hester på jordene sine...

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  14:07:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi , dette var noe som burde ha blitt tadd opp for lenge siden ! :p
Lurt på dette lenge. Det er jo det om man ikke ser at det er ''skarasnø'' sånn som hestene detter gjennom. Tror det kan være litt farlig, da hestene ikke kjenner noe fast underlag. Jenta mi er veldig engstelig til sånn snø. Men snø som er myk og god er vell ikke farlig ? :)

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  22:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jorder regnes som innmark, derfor må man alltid spørre bonden om det er lov å ri der om vinteren. Er det det er det jo kjempebra trening for hesten.

Ang ridning i høy snø så er det bare å ri så lenge hesten har muskler og kondis til å gjøre det. Gikk på Hurdal Verk Folkehøgskole i fjord, og gjett om vi fikk snø! Til vanlig satt jeg med snø opp til midt på leggen oppe på hesten, mens en tur husker jeg at jeg satt med snø til midt oppe på LÅRET. En meget spesiel følelse Men gøy ja!

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  14:33:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Fint å ri i galopp i mye snø på skogsveier og sånn. På jorder bare i skritt. Hesten må jobbe godt uansett. Så lenge snøen er løs vel og merke! Om det er bare litt skare kan hesten på kutt på bein (har prøvd) og det er ikke noe særlig:/
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.