hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem KAN klikker?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Hvem KAN klikker?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/02/2007 :  19:39:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og selvmotsigelsene du opplever kommer kanskje av at du ikke kjenner de begrepene som brukes mye i forbindelse med klikkertrening

Jeg studerer og har studert flere emner innen psykologi så disse begrepene er på ingen måte ukjente for meg, i tillegg til at jeg har trent med klikker på min egen hest/ lest artikler osv.
Grunnen til at jeg skrev:

Kopi av melding:
Straff kalles kun straff, hverken mer eller mindre...

Er av den enkle grunn at begrepet straff i mine øyne forklarer seg selv...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 01/03/2007 :  06:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja men da er du nok ikke helt inne i de klikkerske termer for å si det sånn, for der opererer man både med positiv og negativ straff (der positiv i denne sammenheng er å tilføye noe og negativ å fjerne noe).