hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Svikter i bakparten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Svikter i bakparten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 25/02/2007 :  14:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en hest som av og til svikter litt i bakparten. Som oftest helt i starten av rideturen og hender også hun viss vi har travet mye.
Det er kun et steg og så går hun fint igjen. Hun har ikke vondt i bakbena, men har lite muskler og er under opptrening. Hva kan dette være?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  17:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel fordi hun har lite muskler...? Min hest har tendens til å ploge litt med bakbeina når han traver. Jeg har lært meg noen øvelser jeg kan ta for å "vekke til liv" bakbeina. Jeg tar mange versader for eksempel og da strekker han bakbeinet kjempegodt frem. Jeg må også sørge for å ha nok energi i ridningen, slik at han ikke bare går å daffer rundt. Versader og travèr kan man trene på på turer også, så jeg bruker det der også. Det er så vondt å ri sånne hester! min er helt pyton i nedsitting trav.

Men, er ikke sikker på om det er dette som er problemet ditt da, når jeg leser innlegget ditt om igjen... Er det mer sånn at du føler at hun snubler/forsvinner under seg med bakparten? Min hest var sånn før, når han var topptrent spranghest... merkelig...
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  19:11:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Humm.. Jeg hadde en fullblods på for.
Han svikta i bakparten 2-3 ganger hver ridetime.. med god oppvarming.
Han var spranghest og i absolutt god kondisjon,
Men i følge en kiropraktor så har han skjevt bekken, vet ikke helt om jeg tror på denne kiropraktoren, men det kan være noe av det.
Hvis hesten din er godt muskulert i bakparten
Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 03/03/2007 :  19:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisan..min gamle hest hadde noe lignende,han sviktet tidvis i bakbena.var akkurat som om han bare "forsvant" under meg,men stablet seg på plass igjen rett etterpå.virker som om han ikke var forberedt når det skjedde,han virket liksom litt sjokkert etterpå.
Ibegynnelsen skjedde det bare av og til,men etterhvert ble det såpass gale at eg fikk en vet.til å se på det.(da sviktet bena enkelte ganger ca fem ganger+ på èn tur.)

veterinæren sa at det mest sannsynlig var slitasjeskade,pga noen nerver som kom i klem så førte det til at bakbena "koblet ut" et sekund.det gjorde mest sannsynlig ikke noe vondt for hesten,var mer som om den ble akutt lam et øyeblikk.
hun sa at dette bare ville bli verre og verre,til slutt kunne eg risikere at hesten datt og ikke ville klare å reise seg opp igjen på egen hånd.
Så det ble slutten på livet for denne hesten dessverre,eg ville ikke at det skulle gå for lang og risikere at hesten led.

nå var dette en traver da,fikk ikke med meg om det var det trådstarter hadde eller om det var ridehest.min hest gikk en del løp før eg kjøpte den,da var den vel 7 år,eg hadde han til han ble 13 år.(som hobbyhest)
så om det ikke gir seg så ville eg fått en veterinær til å ta en titt på det,bare for å være sikker på at ikke det er noe som vil utvikle seg negativt over tid.man kan jo aldri vite,det er jo ikke godt å si om det kan være noe alvorlig,eller om det bare er en bagatell.Mvh dee-dee
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 03/03/2007 :  20:06:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan være lurt å sjekke den , en equiterapeut foreksempel, bare for å være på den sikre siden . Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  00:28:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hesten min var også sånn...Vi red muntert avgårde, oisannn...der forsvant baken under meg ....oooog der var den på plass igjen, ja. Hun haltet ikke, viste ikke tegn på ubehag - men allikevel - det viste seg å være en liten hovbyll! Den satt vel sånn til at det ikke merktes hele tiden - men innimellom når hun " traff akkurat" isteget, skjedde "forsvinningen". Flaks for meg at dette var rett rundt sko-tid i høst - og jeg hadde en dyyktig hovslager. Det var han som fant det ut for meg.
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  09:02:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Bare et tips.....
Kjenner til en hest som hadde akkurat de symptomene, så eierne kontaktet Ellen Schmelding som blandt annet driver med kiropraktikk på hest, det viste seg at hesten hadde en eller flere låsninger, som gjorde at hun sviktet sånn, og nå er hun helt fin igjen etter bahandlingen...
Er jo verdt å prøve

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.