hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten min legger ikke på seg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 hesten min legger ikke på seg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

summer

Skrevet - 08/03/2007 :  17:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis han er så tynn som du beskriver, ville jeg tatt en avføringsprøve og sjekket han for parasitter,før jeg gjorde så veldgi mye annet... Gå til toppen av siden

siliussa

Skrevet - 09/03/2007 :  12:40:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gi hesten mer høy inne 3-4 kg er veldig lite for en hest, får å fete opp hesten kan du gi grøt med masse hvetekli(bra for magen) og betfor( lettere å førdøye) Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 09/03/2007 :  14:32:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå sier hun jo at det er det den får på natten da, ikke i løpet av døgnet. Og masse hvetekli er aldri bra. Kli har heller ingen næring som hesten kan legge på seg av .

Glemte noe på forrige innlegget mitt : deretter ville jeg tatt foranalyse, og sjekket hva hesten egentlig fikk i seg, og deretter fått noen som kunne sette sammen en forplan, til å hjelpe meg med å regne ut noe fornuftig noe. Er det lite protein i grovforet kan litt lucerne/alfalfa gjøre underverker. Foreksempel.
Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  16:28:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hesten min, en engelsk fullblod på5 år nekta å legge på seg. Ga ho denne forplanen og nå ser hun rund og fin ut=)

Morgen: 1l gull, 2dl ublandet betfiber, 2dl ublandet betfor, ca 2dl cultura, hvitløk, vitaminer og olje.

Kveld: 1l gull, 5dl mais, 2dl ublandet betfiber, 2dl ublandet betfor, ca 2dl cultura, hvitløk, vitaminer og olje.

I tillegg hadde hun fri tilgang på høy=)

Opprinnelig postet av AinaOgRocco

Har også fått det for meg at gull funker fint til oppforing av tynne hester:)

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

rambogirl

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  09:29:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserambogirl  Svar med kopi av melding
hei hei alle ammen... vikke bra si at jeg tror jeg har finni problemet mitt.... så får se om det hjelper nå som tenna er raspa... har trua på at det er magesår..

tusen takk for alle svar=)

Har du tillit til hesten har hesten tillit til deg.. Gå til toppen av siden

Astri_Mari

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  23:04:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Håper det ordner seg for hesten din.
Leste at det var en varmblodstraver. Har ei hoppe sjøl som jeg har slitt med holdet på vinterstid.

"vidunder-kuren" hennes var.
morgen: 0,5 l komplett 0,5 l gull

kveld: 0,5 l komplett, 0,5 l gull + 1 l oppbløtt betfor.

I tillegg gir jeg minst 10 kg høy som hun har hele dagen!
(nå skal det sies at hun har masse fri, men står på utegang)

Jeg må sørge for at hun aldri fryser, da tar hun av seg igjen på ett blunk. Hun har også veldig lett for å bli tjukk i bakbena og veldig stiv, så jeg kan ikke gi hun noe med mye proteiner(stivelse). Derfor supert med betfor, og ikke blir hun helt spør (sprøere) av det heller. ;)

Kanskje ikke dette som hjelper for hesten din, men det hjalp for hoppa mi. :)
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 14/03/2007 :  14:21:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
tror nok jeg ville tatt en onkelig vetrinær sjekk av han, å sett at alt er bra, jeg ville nok også tatt en avføringsprøve + en blodprøve også, for å få sjekket grundig. har han foresten fått raspet tennene? å fått ormkur? jeg ville allefall tatte n grundig vetrinær sjekk for å se om alt var bra.
i tilleg ville jeg gitt han mais, det er utrolig bra for tynne hester. + masse høy( helst omtrent fri tillgang) og vitamin og mineral tilskud.(kan kjøper på felleskjøpet i en stor bøtte som inneholder alt en hest skal ha iløpet av dagen.) bet for er også utrolig bra.

:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.