hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjeeeelp!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hjeeeelp!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

rusket

Skrevet - 07/03/2007 :  12:51:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på andre siden av saken, og det var heller ingen hyggelig affære. Jeg antar dere brukte NRYF sin standardkontrakt?

Skal gjøre min sak kort: jeg kjøpte en unghest, ble veterinærsjekket av lokal veterinær som sa han var 0 i alle ben. Jeg følte fort at noe var galt likevel, så kort tid etter jeg fikk hesten hjem til meg, så fikk jeg min egen veterinær til å sjekke. 3 grader halt i begge fremben, røntgen viste omfattende forkalkninger, og hesten ble dømt nedenom og hjem. En tung prosess med heving av kjøpet begynte, utskjelling og beskyldninger. Både veterinær fra hesteklinikk og min egen veterinær bekreftet for selger opp i mente at disse forkalkningene umulig kunne ha oppstått mens hesten var i min eie, men dette gikk jo ikke hjem. Jeg var en gal hestemishandler, enkelt og greit!

Enden på visa var advokathjelp og selger hentet hesten. Ikke så lenge etter fant jeg tilfeldigvis ut at hesten var solgt videre, og jeg tok kontakt med den nye eieren for å høre om h*n var klar over forkalkningene. Nei! Dvs selgeren solgte hesten på nytt til "full pris", vel vitende om skadene, uten en gang å informere. På'n igjen; ny eier må heve kjøpet, og hesten blir igjen levert tilbake til opprinnelig eier.

Det jeg har lært av denne saken er å alltid ha et eget punkt i kontrakten som innebefatter at kjøpet kun er gyldig hvis min egen veterinær finner hesten frisk. Dessverre er det STOR forskjell på kunnskap hos veterinærer og kvaliteten på helsesjekkene.

Mitt råd til trådstarter må være å ta kontakt med advokat, det fører aldri noe vei å stå og gneldre i munnen til hverandre, det blir bare mer frustrerende. Jeg tror kanskje hu du har solgt hesten din bruker store flotte ord for prøve å skremme deg? Det er uhyre viktig at all kommunikasjon du gjør med kjøper er skriftlig, og at du daterer og tar kopi av det du har sendt. Jeg sendte korrespondense rekommandert, slik at jeg var sikkert på at selgeren hadde mottatt brevet. Jeg ga han 1 advarsel før jeg kontaktet advokat. Og for guds skyld, vær saklig, ikke la deg vippe av pinnen av usakligheter fra kjøperen.

Det finnes fri rettshjelp og evnt forliksråd som kan hjelpe deg hvis du ikke har råd til å bruke advokat. nå vet jeg ikke hva slags prisklasse det er snakk om her? Hvis du er i jobb og kanskje er organisert, så har du sikkert tilgang til veldig rimelig rettshjelp.

Det er så trist at det finnes så mye useriøse og uærlige folk Rystad, men jeg syns det er kjempefint at du bryr deg så mye om hesten at du følger opp!

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2007 :  13:08:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan står denne saken nå?
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2007 :  04:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten er solgt igjen... Det skjedde overhodet ingenting, dessverre, men pga av mennesker i nærområdet ble den tatt vare på.
Nå har den ettersom jeg har forstått det bra, men denne burde ha fått sluppet for lenge siden.
Det varer vel bare til neste gang den blir solgt....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 20/12/2007 :  05:31:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble den solgt videre, da, eller levert tilbake til den som her var selger og så videresolgt? Ikke at det i grunn har noe å si, ble bare så revet med gjennom hele debatten, så ble nysgjerrig...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2007 :  03:57:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei den ble videresolgt direkte. Grunnen til at jeg svarer er at Rystad er min lillesøster men hun er ikke lenger på HM :-)
Hesten er i alle fall så vidt jeg har klart å skoge tak i hos ei jente og det ser ut som den har det bra.
De som solgte henne vet hvem jeg er så det var ikke så lett å finne info for de ville jo ikke fortelle meg noe.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.