hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - når tar du ut\inn hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 når tar du ut\inn hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  19:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
lurte på når folka her setter ut hestene sine, (hele døgnet) og når de begynner og sette de inne om natta, hvis dere ikke har utegangs stall...

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:49:03

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  20:01:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kan ikke angi noen dato på dette da det er vær og temperatur-avhengig... Ut så fort det er mildt og fint og tørt også hele natta, inn når høsten blir kald og våt og det kryper mot sludd om natta...

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  20:01:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Her på stallen blir hestene sluppet ut ca kl 8 om morgenen. De blir tatt inn ca kl 13.00, for da får de middag. Så står de inne til eieren kommer i stallen, og da er det opp til hver enkelt om de vil slippe ut hestene en stund på ettermiddagen. Mange pleier å slippe ut hestene mens de måker.

Gå til toppen av siden

randik

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  20:38:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
Det kommer helt ann på hvor tidlig sommeren/våren er..
det må være komt mye gress, og det skal ikke være fare for frost om nettene..

Så det varierer fra år til år.. men i vertfall ifra mai/juni...

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  21:44:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å regulere det etter når det er frost. Om det passer dårlig å ha dem inne, selv om det er frost om natta (vår / høst), tar jeg bare på dekken om kvelden og tar det av om morgenen. Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  00:06:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
På stallen hvor jeg har hestene mine blir de sluppet ut ca kl 9.
Noen blir tatt inn til midtfor, men mine står ute hele dagen. Jeg tar de bare inn for å ri,så slipper jeg de ut igjen etterpå. De står som regel ute til 7-8.

Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 21/01/2003 :  08:53:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
I fjor satte jeg ut noen av hesten ved påsketider, da det var så mildt og varmt. Og så ble de satt inn igjen i oktober/november når det begynte å snø. Hestene har en solid vinterpels og veldig god helse. De får gå sammen i en stor flokk på enorme beiter. Når de står ute hele døgnet blir de tatt inn en gang i løpet av dagen for å få kraftfor.

Ellers står de ute fra 8-9 tiden om morgenen til 10-11 på kvelden.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  11:50:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Mine hester står ute fra ca kl 07 til ca kl 21 hver dag om vinteren med mindre det er svært dårlig vær eller under 25 minus. Da står de bare ute noen timer, ofte litt om morningen og litt om kvelden. Om sommeren står de ofte ute hele døgnet minus den tiden jeg trener da. Hvis de ikke står ute hele døgnet går de ute fra ca 07 til ca 22-23. Mine hester blir utolmodige dersom de ikke får gå så mye ute. Den nye hesten min er meget glad da han er vant til to timer om dagen. Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  16:50:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hestene på stallen står ute hele dagen før de blir tatt inn kl. 20-21 tiden... Da står de inne hele natta til kl. 8.30(ca) da blir de fora, og sleppt ut. Ute spieser de sur for;)

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  23:22:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
hestene våre blir satt ut i 8-9 tiden, og blir tatt inn mellom 5-8 tiden, avhengig av vær og årstid.

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2003 :  18:28:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
mine blir satt ut før jeg drar på skolen, i åtte tiden. og så tar jeg dem inn etter som været. hvis det er ok vær om vinteren tar jeg dem inn i 6-7 tiden.

i fjor tok jeg inn fullbloden min om natta litt ut i oktober. dølen min i november. satte de ut i mai leer juni. dølen ble vel satt ut noe tidliger. jeg eide ikke han da, og fullbloden min hadde vært noe skada.
men så fort det blir ok å ha dem ute skal jeg det. det er jo det beste for dem!!

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  22:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi pleier å begynne å sette hestene ut hele døgnet, å mai, juni!!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2003 :  00:49:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
De hestene som skal på beite kommer som regel ut i begynnelsen av juni, eller når det er tilstrekkelig med gress på beitet.

Åringen vår slippes til helgen.

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 04/06/2003 :  21:40:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Det varierer når hestene står ute hele døgnet, men det er når det er mye gress på beitet og varme netter. Når de ikke står ute hele natta blir de slept ut klokken 7-8 om morgenen, og blir satt in ca kl. 9 om kvelden. (Dette gjelder også vinters-tid).

Må ha dem ute veldig mye, ellers hovner de opp i beina..

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.