hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tråkka som BARE det på henger!!! :|
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Tråkka som BARE det på henger!!! :|
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Caroline-Spyder

Skrevet - 22/02/2007 :  21:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bare lurer på om noen har eller har hatt det samme problemet som jeg hadde?

Iførsten da jeg fikk hesten min, for ca. et år siden, så transporterte jeg han 1 gang hver uke, pga. kurs på en annen stall. Dette gikk helt greit, hesten gikk rett på hengeren osv! : )
Da hadde vi ikke egen henger, så vi lånte litt forskjellige! Både store og små!

MEN, etterhvert så begynte vi å høre en del ''smell'' baken ifra hengern, vi stoppa og jeg gikk ut for å sjekke, hesten stod der den, alt var helt fint!
Men etterhvert, ble han bare værre og værre, tilslutt så var det akkurat som et tordenvær baki hengern der!! Skjønte ikke HVA han dreiv med. Han tråkka jo AV seg transportbeleggene på bakbeina å alt, så han klarte jo å tråkke seg og! Og det er ekstra kjipt nå han står med brodder.

Etterhvert skjønte vi at hver gang vi kom i en sving eller rundkjøring som han måtte lene seg på veggen liksom, så tråkka han FÆLT, men om vi kjørte i svinger som han kunne lene seg på skilleveggen i midten, så gikk det helt fint, da hendte det vi kun hørte et lite tråkk liksom, ikke noe mer.

Så fant vi ut at det er kun BAKbeina han står å tramper sånn med, så var det for at han følte at han hadde for liten plass til bakbeina sine? Eller hva kan det være?

Vi kjøpte oss etterhvert vår egen henger, og han trampa like mye der!:( Litt kjipt om vi skulle på stevne og han hadde tråkka av seg sko å alt!!
Men så bestemte vi oss for å kjøpe oss ny skillevegg, slik ''plastikvegg'' som mange kaller det.. Slik ''løs'' gummivegg som hesten kan stå så bredt som den vil.

Og nå står han HELT stille på hengern!! Men vi kan KUN kjøre han med vår henger, med den skilleveggen. UANSETT hvor stor hengern er..

Noen som har hatt det samme problemet? Og vet hva det kan komme av? Han stod jo HELT stille iførsten når jeg fikk han, å da kjørte vi med en vanlig gaupen henger med helt normal ''planke'' skillevegg!

Håper på svar! : )

Redigert av - Caroline-Spyder den 22/02/2007 21:25:16

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  22:06:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du leser debatten til Roxira her, så ser du at vi er mange som har hatt det problemet.
Mange hengere er rett og slett for trange, hesten får ikke plass til å balansere seg, og da går det hardt utover hestebein, sokker, skillevegg og henger generelt.
Noen gjør som dere, kjører med skillevegg av gummi, og hesten står kjempefint.
Andre hester synes dette er litt skummelt, og må ha skilleveggen til siden.
Problemet løser seg som regel når hesten får beinplass, spesielt bak.
Jeg er ingen fan av skillevegg av gummi, ikke fordi det er noe galt med dem.
Smak og behag.
Så vi valgte en ekstra bred henger i stede...
Selv om vi har hatt arabere i flere år, og dette er relativt små hester, har 2 av 4 trengt mer plass en en standard henger.

Anette Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.