hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilke ryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvilke ryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2003 :  23:45:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvilke ryttere er de beste, etter deres mening? og i hvilken gren er det? og gjerne ta med hestene også

jeg har alltid konsentrert meg mest om sprang, og siden norske kanaler ikke viser noe annet er det bare det jeg har fått med meg. blir vel forandring på det nå som jeg har fått eurosport men, tilbake til temaet: min favoritt er danske Thomas Velin. jeg vet ikke helt hvorfor, men han har jeg merket meg, og blir alltid skuffet når han ikke er med (slik som i Olympia nå). og så har vi svenske Malin Baryard da, lille "jenta" som slår de store karene ned i støvlene mens blant de norske er det Tony Andre Hansen og Norman Wells som jeg heier mest på. så de rundene de gjorde i sommer under laghoppingen i Drammen (var det der?), og ble imponert over ridningen og kapasiteten til hest og rytter. Go Tony Andre!

av hester så må jeg bare si jeg ble mektig imponert av den grå skimmelen som fikk delt 1. plass i høydehoppingen i London (husker ikke hva den heter) på fredag. skikkelig spretten hest, svevde langt over muren til og med 2.15

bare kom med kritikk til meg om "mine", jeg er ikke så flink til å se negative ting når jeg har plukket meg ut en favoritt

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Redigert av - ToneKristin den 20/12/2003 19:44:59

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2003 :  01:25:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Om man skal plukke ut de "beste" (kommer jo an på øyet som ser) innen konkurransesport så vil jeg nok si at feltrytterne er jevnt over best - de behersker flere disipliner på et høyt nivå.

Allikevel, min personlige favoritte er (og blir) Klaus Balkenhol... Har liten oversikt over de norske pr i dag - men går jeg noen år tilbake så hadde jeg vel mine favoritter. Marit Delebekk er den første jeg kommer på akkurat nå, overvært et par treningstimer når hun red Ragant - så derfor... . På sprangsiden er jeg blank... har sansen for Connie Bull.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

-MyBaby-

Skrevet - 20/12/2003 :  19:33:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-MyBaby-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-MyBaby-  Svar med kopi av melding
følger mest med på sprang jeg da.. blant de norske liker jeg Tony Andre best.. og Norman Wells..
men min absolutte favoritt er Malin Baryard og Butterfly Flip! ;)
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2003 :  21:16:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyzann!
av de norske så er det siv gunhild waldeland! syns hun rir kjmpe bra! hvertfall på pomery! elelr alle hester da. men hun rir hvertfall pomery mye bedre enn geir gulliksen! hehe liker ikke den typen der, han etankeleser(ge bare sitere litt fra istid lol) men geir er sikert god han også.. bare ikke med pomery... ja åsså heier jeg på eirik berentsen å stian øglænd å anette kristensen å cecilie hatteland da, siden de osgå rir får sjr! flinke alle sammen! :D go team sandnes!

av utenlanske er det malin bayard jeg liker best.. jasjas

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

miss you Arioso=)

» VIP

Skrevet - 28/12/2003 :  21:33:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei..

siv gunhild waldeland å woutland pomery e jo bare best då+ hu har mer hesta jemma i stallen..synd hu har solgt pomery..=(å eirik berentsen på leonardo å cliqout ++ han har mange mer hesta jemma i stallen, å stian øglænd på corilino + han har åg 3 mer hesta jemma i stallen, å anette kristensen på tårgerups white champion(ponni rytter..)alle de rir for SANDNES & JÆREN RIDE KLUBB
de e bare best asså...heia heia dåkke
siv har jo vonne nordiske 4 ganger elle noge ,vertfall nordisk senior i 2002 + som young rider,junior å ponni rytter d blir vel 4,vant NM 2003 for senior, å va me i EM 2003...
eirik vant grand prix i bergen horse show 2003..stian nordisk young rider 2003..å anette ponni grand prix i lier horse show 2003..
alle va me i oslo horseshow 2003 uden om siv for hu hadde solgt pomery då=(d va litt dumt..
disse rytterne e skam goe,mange goe hesta har de åg...
virkelig nogen ryttera så satse alt....

gå inn på WWW.SJR.NO då ser dåkk kor kule klubb disse folkå rir for + mg då..hehe..

klemz kristine
Gå til toppen av siden

miss you Arioso=)

» VIP

Skrevet - 28/12/2003 :  21:40:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei ijen!!

glemte noge..
du kan sjenna ijen de kule sandnes rytterne me våres kule røde kingsland jakker der står d TEAM SANDNES....
+ at eg heie vel litt på cecilie hatteland åg,men eg får litt fnatt av hu hu e så smiskete syns eg men eg heie bare på hu siden hu e fra sandnes...
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2003 :  21:58:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
jau då! jakkane våre e gudde di kristine:D

ElleM

Skrevet - 30/12/2003 :  22:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine forbilder er ryttere/hestemennesker med en filosofi.
Balkenhol er den ene, uten tvil.
Blant sprangrytterne tror jeg at jeg velger Malin Baryard. Hun virker å ha både hodet og hjertet på rett plass.

For meg er det viktigere at dette er mennesker som alltid, uansett, setter hesten foran alt, enn antallet seire. I så tilfelle burde jeg heller sagt Anky, men hun er ikke inne på listen min engang.
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 30/12/2003 :  23:11:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mine forbilder er ryttere/hestemennesker med en filosofi.
Balkenhol er den ene, uten tvil.
Blant sprangrytterne tror jeg at jeg velger Malin Baryard. Hun virker å ha både hodet og hjertet på rett plass.

For meg er det viktigere at dette er mennesker som alltid, uansett, setter hesten foran alt, enn antallet seire. I så tilfelle burde jeg heller sagt Anky, men hun er ikke inne på listen min engang.

Opprinnelig postet av Arwen

Som jeg skulle sagt det selv - vi har akkurat de samme 'idolene'.
Må plusse på Piet Bakker (Klassisk Dressur) på min liste.
(Kommentaren om Anky var da passe treffende den også )

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2003 :  23:34:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
De "gamle" er vel ofte best... f.eks. Balkenhol som noen av oss har nevnt - uten å glemme navn som f.eks. Margit Otto Crepin, 2 x Rehbein, Klimke m.fl. Har en god, gammel video et sted med "gamle" stjerner - fra når dagens "stjerner" var ferskinger. Tidenes beste kür med Balkenhol og Goldstern!

Internasjonalt sett så rir også Louise Nathorst "pent". Så litt fra SM i år med Tristan Ask - godt å se at alle ikke presser maks av unghester....

Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 31/12/2003 :  11:34:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner at jeg må ta meg en tur på et Piet Bakker-kurs en gang, frik. Har hørt mye om denne mannen, og min "nye ridestil" er jo per definisjon klassisk dressur.
Ja, Ankys stjerne har dalt temmelig kraftig hos meg. Det gjelder helt klart også Ulla Salzgeber.
Men mange engelskmenn og amerikanere rir bra. Amerikanerne har jo Balkenhol som landslagstrener. (Lucky pigs.)
Jeg la også merke til Richard Davidson under WC-finalen i vår.

Vixi; husker du pas-de-deux´en med Anne Grethe Tørnblad og Klimke?
*sukk* Det er forresten morsomt å sammenligne formen på dressurhestene den gang og idag. Utrolig at dressuren har kommet så på villspor i løpet av tjue år.
Jeg skal forresten kjøpe meg Lussans bok. Hun er definitivt inne på listen min... Jeg var i Gøteborg og så WC-finalen da hun vant. Fantastisk.

Visste dere forresten at Balkenhol mener kandar burde vært valgfritt i høyere dressur? Det hørte jeg av veterinæren min (som holder på å utdanne seg til tannpleier også) i går. Den mannen er jammen utradisjonell! Applaus for ham!
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2003 :  15:15:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har ikke sett det med Törnblad/ Klimke nei... men har ellers Flyinge-dagene fra 83 (tror jeg det er??) som viser oppvisning med Törnblad/ Marzog....! Samt en dressuroppvisning med Ulla Håkansson/ (Gode gamle) Flamingo, I M Bylund/ Aleks og Lussan med en eller annen. Stilig!

Det med kandar som frivillig har han rett i. De fleste trener jo stort sett mye på trinse, og hestene går sikkert vel så bra hjemme som ute. Hvorfor i all verden skal man måtte bruke det... tror neppe forskjellen i hestens ytelse forandrer seg så mye.

Ang. formen på de dressurhestene, huff og huff. De gikk i tilstrekkelig form på 80-tallet også - og ekte form til og med. Har blitt for mye Anky-ridning en tid nå.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 31/12/2003 :  21:39:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ang. formen på de dressurhestene, huff og huff. De gikk i tilstrekkelig form på 80-tallet også - og ekte form til og med. Har blitt for mye Anky-ridning en tid nå.

Opprinnelig postet av vixi

Så enig så enig. Synd at flere av disse rytterne skal være forbilder for våre 'nye spirer'. Og ikke minst synes jeg det er synd at dressurdommerne ofte belønner slik ridning, når vi faktisk vet hvor skadelig det er. Når det er snakk om høyere klasser mener jeg virkelig det burde stilles høyere krav til kompetanse fra dommerne, særlig med tanke på kunnskap om hestens anatomi. Følgelig burde dommerne dømt høye poeng til hester som går korrekt samlet, og lavere til slik ekkel 'Anky-rollkür-ridning'.

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2004 :  16:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, moro å lese det dere skriver =)
Anky liker jeg ikke. Uten Bonfire er hun ingen ting!
Og hun Ann-Kathrin. Hun med den knabstruper-hingsten! Hun slår de fleste! På Horse-Show på lørdagen 2003, hadde hun slått Per Waaler hvis hun hadde vært med i den klassen (hvis jeg hadde vært dommer da..) Hun er helt rå! Jeg mener Per Waaler ikke burde vunnet den dagen ass! Mange av de andre som var bedre enn han! Noen som er enig i det? Håper det =P

I sprang synes jeg Esben Johannessen er best! Geir Gulliksen rir som en kråke. Han rir bra, men helt jævelig stygt!
Må ellers si at Camilla Jørgensen er helt rå! Aldri sett noen ri så rått ass! Shit! Hun bare setter seg opp på en hest, og smack pang så har hun den i sin hule hånd! Uten noen dirty-tricks selvfølgelig! Det er helt sykt å se på! *GRØNNavmisunnelse* Ingen, jeg mener det, ingen rir hesta mine så bra som henne! Men nok om Camilla =)
Kommer ikke på flere som faller i min smak i øyeblikket, men sier ifra hvis jeg gjør det!

TrOuLtEy Gå til toppen av siden

Christie

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2004 :  21:42:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristie  Svar med kopi av melding
Jeg må vel si at min favorittrytter er treneren min, Cecilia Wallin :) hun er kjempeflink, rir dødsbra! :D hun har jo mange hester da, fine alle sammen.. =) Geir Gulliksen liker jeg IKKE... forhesten min Absira hadde han som eier før, men hun hadde det ikke bra der.. han holdt henne inne hele tiden, og til slutt solgte han henne til ei dame som bare holdt Absira ute i en gjørmete paddock nesten uten mat eller vann... Drømmen til Line (nåværende eier) reddet henne sannsynelig fra å dø i den paddocken. Drøm? :P ja, hun drømte at Absira var i en så elendig forfatning, og hun ropte etter mamma etter hjelp.. (Line var Absiras første eier) så hun lette etter henne og kjøpte henne tilbake. nå har hun det altså bra.. :) dumme geir... bryr seg bare om penga...
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2004 :  21:44:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hehe d e bra christie!!!!! =)
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.