hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Syk hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Syk hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  23:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da sitter jeg her med laptopen på fanget ved siden av min syke hest. Ble vekt i dag tidlig av en tlf fra utslipper. Han hadde ikke spist maten sin, og var ganske slapp. Råkjørte ned til stallen og ringte dyrlege. HAn hadde temp på 38.9 da jeg ringte etter dyrlegen, en time etter var tempen på 39.6. Ganske kjapp økning. Dyrlege sa det var en betennelse innvendig, da han ikke kunne se noe utenfor. Kolikk var det ikke da han bæsjet og rumlet i magen. Fikk pensilin, og skal ha det noen dager fremover. Ble kvitt feberen, og var kvikkere, men i kveld begynte han plutselig å skjelve og tempen var på 36, 5. Hev på tepper og ringte dyrlege på ny. Han kom først etter et par timer, så stod der og var vettskremt i mens. Han fikk opp tempereaturen i kroppen og sluttet å skjelve. Men han var dehydrert, så han står nå på intravenøst, mens jeg passer på. Håper virkelig dette går bra, men så slik ut sa dyrlegen. Skal være her i natt, så det blir lite søvn. Men det er det selvfølgelig verdt

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 21/02/2007 :  00:00:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Lykke til i natt da! Håper at det går bra.
Ellen Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 21/02/2007 :  00:07:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Uff, så fælt!:(
Ikke morsomt med syk hest nei. Be vetrinæren ta blodprøver når han kommer igjen da, selv om det tar litt tid med svar kan det kanskje gjøre dere litt klokere på hva som forutsaket dette...
Lykke til, fortell oss hvordan det går da..!

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  12:11:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kjedelig når de blir syk, og spesiellt når man ikke helt vet hva det er som feiler. Går det bedre nå da? Har bodd i stallen en del netter selv også..
Som stinem sier, er det greit å få tatt en blodprøve. Kanskje er det så enkelt som bare jernmangel?
Lykke til vertfall :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 21/02/2007 :  22:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er det gått dag nr 2 her. Fikk dyrlegen til å komme i dag også. Han gav ham kolikkbehandling i tilefelle det har vært det som har gjort magen hans litt treg, og samtidig gitt pensilin og raspet tenner. Hesten var helt gåen etter behandlingen, men etter et par timer hvor han bare stod og døset, gikk han faktisk bort til vannautomaten og drakk! Det er første gang han har gjort på lenge! Jeg ble så glad da jeg så dette. Han skal ikke ha høy da, bare gulrøtter, men etter å ha fått 1,5 kg av det så ble han lei, så da la jeg en del i krybben hans, og satt ut en bøtte med vann i boksen hans. Han har ikke skjelvet i kveld, og tempen har vært på 37 blank i hele kveld. Jeg kom akkurat hjem nå, var så utslitt, men det så ut til at han klarte seg. Nå håper jeg inderlig at han får opp vann og matlysten fremover Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.