hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - har dere tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 har dere tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Storm_Stjerna

Norway

Skrevet - 17/02/2007 :  23:27:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStorm_Stjerna  Svar med kopi av melding
har dere noen tips om hvordan jeg kan begynne smått md å trene kladblodsen jeg trener?
viss dere har så blir jeg happy=)

Caeles

» VIP

Skrevet - 18/02/2007 :  01:31:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Hmmmm... Vanskelig å si når man ikke har sett ekvipagen i levende live, men her er hva jeg hadde startet med:
Konsentrer deg om rideveier og sits.
Når det gjelder rideveier, så forsøk å planlegg enkle klassiske rideveier, og få hesten til å gå akkurat der du har planlagt. Dette for å få den mest mulig ridbar og lystre hjelperne korrekt. Husk å BRUKE hjørnene! Vær også oppmerksom på tempo og at hesten gjør det du ber den om.
Ang. sitsen, så forsøk å sitte så rett og korrekt som mulig og tren balansen. Vær forberedt på at det kan ta TID å opparbeide god balanse og sits. Jo mere man trener og er oppmerksom på sin egen sits, jo lettere er det å justere underveis.

Håper noe av det jeg har sagt kan være til nytte. Lykke til!

PS: Husk det er viktigere at skuldrene til hesten er på plass enn at nesen er det! (Det er ikke noe poeng i seg selv at hesten skal bøye på nakken, og det vil mest sannsynlig komme helt naturlig med tiden.)

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Storm_Stjerna

Norway

Skrevet - 18/02/2007 :  09:44:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStorm_Stjerna  Svar med kopi av melding
takk for tipse:) Gå til toppen av siden

nordaasogpod

» VIP

Skrevet - 09/03/2007 :  20:08:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville ha arbeidet med å fått gode rideveier og en god sitts.
jeg ville også ha roset hesten mye son at den synes det er litt arti og har lyst til å gjøre mer og gjøre rett:D
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  22:34:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Lydighet.

Få hesten lydig for hjelperne. Dette både hjelpere som gjør at du kan regulere tempo og ri overganger, samt ri gode rideveier. Jobb også med rytmen. Pass på at du holder deg til en og samme takt i enhver gangart. F.eks. skal du ikke la hesten løpe fra deg i trav i en galoppfatning. Du skal holde deg til samme travtakt helt frem til du er i galoppen.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  11:56:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det er en løpshest eller ikke du trener, men uansett er lydighet alfa og omega, og uansett om hesten er ridd før eller ikke kan det muligens lønne seg å starte den helt på nytt igjen. Først må den lære seg betydningen av sjenkel og sete, dette kan ta litt tid, spesielt på en traver som er ridd fra før av, siden den mest sannsynlig er lært opp til at sjenkel betyr betydelig økning av tempo, ikke av steglengde som du vil ha den til å forstå. Også at et tøyletak ikke betyr LØP, men at du vil ha respons fra den. Det kan være lurt å få veiledning av en instruktør som har erfaring med omskolering av traver, selv om den ikke skal omskoleres kan det være greit å få inn en person som har erfaring med ridning av travere i alle fall:) Skaff en sal som passer godt, og gjerne et hodelag med et vanlig trinsebitt, evt. tredelt med neserem for ridning.

=)
Gå til toppen av siden

Storm_Stjerna

Norway

Skrevet - 25/03/2007 :  11:17:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStorm_Stjerna  Svar med kopi av melding
han har sprunget 2løp før... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.