hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bensplint?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Bensplint?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  13:17:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Kan noen fortelle meg om bensplint? Kan hester oxo fungere fint med det? Er det forskjellig fra hest til hest kanskje åssen den fungerere med det? Noen som har hester her og konkurerer med det selv om de har det?
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  16:21:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Beinsplint er somregel medfødt og det er utrolig mange hester som har det!
De har ikke til vanlig noen innvirkning i tidlig alder.
Beinsplintene har forskjellig str og det vanligste er å ha løse beinsplinter i hasene.
Beinsplinter en en løs bit av skjelett som ikke har noe feste og kan komme i klem i leddene.

Dette vil synes på røntgen.

En hest på stallen var født med store beinsplinter i bakbeina.. Hesten skulle egentlig vært operert som føll/ unghest, Men noen litt for ivrige eiere sendte hesten til sprangtrening hos en veldig kjent norsk rytter og hesten ble hoppet til den ikke klarte mer..
Den var i helt utrolige smerter..
Hesten ble solgt og beinsplinten operert ut. Nå er hesten 100% fin i bakbeina.

Disse splintene kan gjøre hesten halt og få den til å oppføre seg merkelig, ettersom splintene kan flytte på seg.

Beinsplinter blir ofte kalt for mus, eller Osteoporose ( har jeg blitt fortalt)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  17:30:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg kjøpte min forrige hest, rønket jeg, og det var ingenting. Da jeg skulle selge henne, var det beinspilter i begge bakbein.. Enten kom de i ettertid, eller så var rønkenbildene elendige!

Men uansett, hun har fungert supert i alle de år (gått masse sprangtreninger og stevner opp til 140), og aldri vært halt. Hun var dessuten for gamle til operasjon da de ble oppdaget. Og veterinærene anså splintene som stabile, men man har jo ingen garanti så lenge de er der.

Hege Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  20:01:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar.. Noen andre som har gode eller dålige erfaringer med dette??
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 08/02/2007 :  20:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unghesten min ble operert for løse beinbiter i høst. Han hadde faktisk 3, og den ene lå ordentlig kinkig til så hadde ikke den blitt operert ut hadde det gått maks 2 - 3 år så hadde jeg mått slakta han pga den hadde ødelagt leddet helt.
De opererte alle 3 beina på en gang. Han ble operert på tirsdags ettermiddag, og jeg henta han onsdags morgen. så det går unna
Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 09/02/2007 :  23:21:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest jeg red et års tid hadde det, det hadde ingen betydning. Hvis du har tilgang på gamle ridehesten kan du lese en artikkel om det...det er visst noe med 33-50% av alle hester som har det.
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  17:53:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
De kan løsne etterhvert og;)
Det er forresten arvelig..
Og jeg tror det er mer vanlig enn 30-50 % men huske rikke sikkert

Redigert av - hestefreek den 10/02/2007 17:54:15 Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  19:50:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Okei bra det er så vanlig dah..., eller ikke bra, men på en måte så kan det jo være litt betryggende..
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha
Redigert av - felt tre ganger så gøy den 10/02/2007 19:51:03 Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 12/02/2007 :  23:39:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Bensplinter (mus) som kommer av osteochondrose er arvelig og ganske vanlig. Om det har noen praktisk betydning kommer mye an på hvor den sitter.
Forsøk å google... Da vil du finne all den informasjon du måtte ønske.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  11:49:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bensplinter (mus) som kommer av osteochondrose er arvelig og ganske vanlig. Om det har noen praktisk betydning kommer mye an på hvor den sitter.
Forsøk å google... Da vil du finne all den informasjon du måtte ønske.

Opprinnelig postet av Caeles

takk for hjelp =)

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  12:09:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
hva er beinsplint?
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  12:55:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg glemte å si at i tillegg til at hesten kan være arvelig disponert for osteochondrose, øker man risikoen betraktelig ved å fore unghester for hardt.
Så JA, det er arvelig og JA det kan påføres.....

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2007 :  14:11:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
seljesett lucy... Les over så får du nok helt sikkert svar på det du lurer på... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.