hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Freser over forryttere som ikke gjør jobben!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Freser over forryttere som ikke gjør jobben!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

BirgitteG

Skrevet - 01/05/2007 :  11:05:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan vel bare si jeg har lært en ting!

IKKE HA HESTEPASSER ELLER FORRYTTER!

Jeg har akkurat sparket min, og jeg vil rett og slett ikke ha at andre driver å hiver hesten min i munnen, eller ikke rir som de for beskjed om. Eller gir beskjed kl 6 at de kan altså ikke komme idag for de skal på jobb, og så går de å drikker seg full i stedenfor.

Nei...da får ejg heller en avtale med noen i stallen, om at de kan ta inn dyret og fore...er vel ikke vanskelig det?
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2007 :  17:48:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Heldt enig birgitte!!
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Inwe

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  13:48:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInwe  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde egen hest, hadde jeg fôrrytter to dager i uka.. Hun børsta hesten, møkket, og ridde den.. Jeg var ikke så veldig streng på reglene, så lenge hun viste hesten respekt.. Hun fikk velge selv om hun fikk ri på tur eller bane, og sprang fikk hun lov til etterhvert også.. Så hun hadde helt frie tøyler, og gjorde en kjempejobb med henne.. Hun fikk også velge om hun ville ri barbak, med bittløst, eller bare leie hoppa, alt etter hva hun ville.. Vi snakkes sammen hver dag, for å planlegge hva hver av oss skulle gjøre :)

Hun betalte meg 500,- mnd, som gikk rett til hesten!

Men desverre så måtte jeg selge hoppa, og har ikek hatt tid til å ha egen hest etter det.. Men når jeg skaffer meg igjen, så er hun den første jeg spør! Jeg vet jeg kan stole 100% på henne, og hun bryr seg om hesten, og ikke om sine behov.. :)

Så jeg synes at man skal sette regler utifra fôrrytter! hvor mye kan man stole på de, og hva gjør de! Ettersom min fôrrytter visste hva hun gjorde, og jeg hadde 100% tillit og respekt til (Noe hun viste takknemlighet for), fikk hun nesten ingen regler å følge! :)
Eneste var å fylle i vannbøtta, møkke, rydde etter seg, og ta vare på hesten :)

Måtte bare få sagt mitt.. ;)

~ C a l l i ng ~

Søteste<3
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  18:32:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Vanvittig mange idiotiske forryttere da, unnskyld meg.

Og at noen kan kalle møkking for kjedelig forstår jeg ikke.

Kan jo skjønne at det kan bli kjedelig i lengden, men jeg er i stall 2 ganger i uken i forbindelse med skole hvor jeg bare skal jobbe. Har hatt hest der fra før av så jeg skjenner folka. Jeg gjør alt de ber meg om, men når jeg er ferdig for dagen så lurer de på om jeg vil ri gratis, så sier jeg faktisk nei. Jeg elsker å ri, men jeg må innrømme at jeg liker å møkke ut bedre. Aner ikke hvorfor, men jeg elsker det!

"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.