hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HoofGrip
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 HoofGrip
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida KR

» VIP

Skrevet - 18/12/2003 :  20:26:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Forøvrig bør jo disse ha en noe absorberende effekt på den vibrasjonen som metallskoen skal skape!! (da gummi ikke vibrerer med samme frekvens som jern..)

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Men gummien ligger jo på 'innsiden' av jernet/skoa!
Hoofgripen = mellom hoven og skoa..
Så sånn sett har hoofgripen neppe noen funksjon i forbindelse med friksjon mot underlaget...

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2003 :  21:06:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oki, misforsto det jeg leste på tysk litt bare , er ikke så greit når jeg ikke har lest et ord på tysk på leeeenge...

Men kan man bare benytte brodder som vanlig!? eller blir det feil i forhold til at dette ligger en sånn "gummisko" inni!?

Forøvrig bør jo disse ha en noe absorberende effekt på den vibrasjonen som metallskoen skal skape!! (da gummi ikke vibrerer med samme frekvens som jern..)

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Ikke så stødig i tysk jeg heller, men jeg synes illustrasjonene var allrighte...
Brukes med brodder som normalt, og siden gummidelen som er mellom sko og hov er veldig tynn er det nok svært lite absorberende effekt det evt er snakk om.
Men det er prat om at noen "typer" - med litt tykkere gummi - er OK sånn sett, men at man lettere mister sko da. At bevegelsen i gummien "lirker" skoene løs.
For min del holder jeg meg til "gamle typen" til smeden anbefaler noe annet. Han er heldigvis av den oppegående typen som følger litt med på hva som skjer
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.