hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ombygging av fjøs
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ombygging av fjøs
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  21:15:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal snart flytte til et småbruk med sambo. Der har vi et fjøs som da skal bli stall for hesten (og kommende shettis-selskapshest). Jeg har tenkt litt, og litt usikker på om jeg skal lage bokser, eller satse på utegang. Det morsomme med dette fjøset er at det begge lar seg gjøre svært lett. I den ene delen er et stort rom i betong, som tidligere hadde kuer, som er lett å lage bokser i.I andre enden er det et slags skur, uten gølv, bare jord, og med stor åpning, slik at med litt rydding og fiksing, så har man i praksis allerede et sted til ly for hestene. Det jeg tror jeg lurer på , er hva dere syntes. Jeg har en 24 år gammel hest som er vant til å ha en boks å komme inn til, kan han sånn uten videre bli en utegangshest? Jeg har jo muligheter til mye her

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  21:25:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Ville nok kanskje laget en boks eller to bare for å ha en i tilfellet det ble nødvendig å sette hesten(ene) innpå grunn av skader eller sykdom.

Ser på stallen hvor jeg holder meg nå er de fleste hestene på utegang, men noen av dem må inn i blandt på grunn av skader og veterinæren ber eier om å holde hesten inne i noen uker...

Høres jo veldig greitt ut der du skal ordne til :) Lykke til!
Gå til toppen av siden

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  21:30:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er sant, det er nok ikke så dumt å ha nei :) Gå til toppen av siden

janne1980

Skrevet - 26/01/2007 :  21:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
EN TING SÅ E VIKTIG..
ikkje ha någe TREVERK på golv...
det ha e erfaren etter julaften 2006!!!!
en døde og en skada og en godt behold!!!!
golv skal være godt betongt!!!
og romslig bokserhver og romslig gang.. og godt luft
og tett...
kan godt lage en liten ly ute så de kan gå inn å ut hvis dårlig vær..
e ville helst ha hatt inne om vinteren :-)
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 27/01/2007 :  12:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke satse på begge deler når du har den luksusen?? Jeg har også bygd om fra et kufjøs, der jeg har et digert rom jeg kan bruke til utegang. Der er hestene når været er for ille, eller utover høsten, når det liksom er for "fint vær" til å ta dem inn.
Kjekt å ha begge deler:)
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 27/01/2007 :  12:43:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
ja gjør begge deler, det gjorde vi og lot det være litt opp til hestene. Planen var å se om noen av dem oppholdt seg mye inne i løsdriftsstallen. I såfall skulle de få komme på boks igjen.. vallaken min syns det er veldig stas om han får komme på boksen å spise mat, men når maten er borte, så skal han ut igjen! så max 3 ganger 1 time pr døgn kvalifiserte ikke for boksliv, og han er utegangshest på andre året nå! Tenker nok denne eldre herremannen viser deg hva som er best for han jeg!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 29/01/2007 :  10:24:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, ja. Men tror du det vil gå greit selv om han er så gammel og vant til boks? De andre jentene på stallen var litt usikre på det. Håper iallefall det, han hadde hatt godt av å være ute så masse :) Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/01/2007 :  10:53:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jg ville gjort begge deler. Da har du mulighet til å ha de på utegang, og hvis været noen dager er så ille at du synes de bør komme inn, så kan de det. Om han kan gå på uegang eller ikke ser du jo når du prøver. Alder er ikke avgjørende her. Men med mulighet for begge deler, så kan du la han gå på utegang så lenge som du ser han trives med det, og sette han inn om du ser han ikke trives. Ogås kan du slippe han ut igjen tidlig på våren når du ser han ikke har det så travelt med å komme inn igjen .) Vnteren er jo så variabel, og her har du mulighet til å sjonglere etter so mhesten sier ting er greit.

en annen ting er at det er vel regler for at det skal være like mange boksplasser/spilt somdet er hester på utegang, mener jeg ...

Jeg ville uansett ikke laget meg utegangstall uten å ha mulighet til å enkelt sperre av slik at hver enkelt hest har egen boks. Man kan få behov for det .)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.