hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Innridning av unghest.. HJELP!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Innridning av unghest.. HJELP!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

solanju

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  16:25:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
nå har jeg og Linnea vært på ridetur nedover veien! utrolig hva litt myndig behandling har å si. Skulle tro hun ikke hadde gjort annet hele livet. Rei kanskje 30 meter, med et par stopper, som JEg bestemte, og et par som hun prøvde å bestemme, detetter hoppa jeg av og skrøyt uhemmet og gledesstrålende av hele fillejenta! så leide vi litt vidre, snudde og gikk hjem.
Neste tur skal vi legge ut åte, og ri dit for å ha en real kosestund. Når hun kommer hjem, tar jeg konsekvent ut Bajas foreløpig, sånn at hun ikke får noe trøst fra den kanten.
Tusen takk for hjelp med å komme over piske-skrekken! anbefaler ingen å slå hesten sin, sånn at det er sagt! (bare jeg som får lov... tihi.)
noen er glà.. trallala!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  20:56:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer!:-)

det er det som er så merkverdig med disse hesten og oss.

Føler det går 2 skritt fremover og et tilbake i ny og ne.
Så kommer en skikkelig dritt dag, da du bare ønsker hesten å ryke å reise!
Og alt er bare pyton.

Så snur det og går drit bra igjen og du har bare den beste hesten på jord. he he

Så kjekt, håper det fortsetter å gå bra for deg. Stort framskritt er det hvertfall.
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 25/01/2007 :  21:31:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Så bra:) Og det med rosen er jo kjempeviktig, etterhvert vil hun gjøre det du ber om for å få den og ikke fordi du er "streng"
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  00:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
åhh.. så bra.. Gratulere!!!!! Det er morsomt å høre.. Nå får dere sikkert mange morsomme turer fremover.. Hun er nok ganske så sta den der ja.. Skader nok ikke henne å være litt bestemt..

Helt enig med dragoline.. noen dager er bare pyton.. men om jeg er i dårlig humør i utgangspunktet har jeg laget meg en liten regel om at jeg ikke gjør noe spes med hesten min. Siden jeg da blir fortere frustrert selvf. Men heldigvis er hun en humør spreder som gjør mye rare ting.. det er jeg veldig gla for!
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  11:13:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
jeg pleier også å gjøre minimalt med hestene når jeg ikke er i form. Den dagen jeg og Linnea braka sammen var tilfeldigvis en meget bra dag.. helt til hun bli omgjort til et esel.... Men jeg tror hun har skjønt at det er en måtye å gjøre ting på nå: MIN! til neste gang... hehehe...

AinaVj

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  11:39:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Hun høres veldig ut som hvordan Lydia var i starten. Både med meg og fôrrytter. Jeg tor at det kan være en blandet følelse for dem. for det første liker dem å gjøre ting på sine premisser, for det andre forstod dem kanskje ikke at dem skulle gjøre det samme med deg oppå ryggen?

Men så bra at det løste seg for deg. Er så moro når man får til altså..........

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 26/01/2007 :  18:19:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå løste du jo problemet ditt så da skal jeg ikke si noe om den saken . MEn vil si noe om en annen sak.

Dette er ei hoppe !!! Og hun er ung. Jeg vil påstå at selvom hun virker vrang, er det slettes ikke sikkert at hun er det. Selvom hun forstår alt ute på plassen og er verdens tryggeste hest , så kan det alikevel tenkes at hun synes det var litt ekkelt og vanskelig og skulle gå fra trygge hjemme med noen på ryggen. Og som den tøffe hoppa hun er, så later hun som om hun ikke er litt engstelig.

Unghester kan være et puslespill, og man må innimellom bruke en litt annen strategi enn man hadde tenkt ;) Og hopper er spesielle vesener :)
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  18:30:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
jammen jeg ba henne jo ikke om å gå fra trygge hjemme heller. jeg ba henne bare om å gå i motsatt retning av den veien hun ville HJEMME! Det var liksom det som var hele greia. hadde jo skjønt det om jeg tok henne vekk hjemmefra...
Og jeg ba henne gå NÆRMERE vallaken min.. som er hennes beitekamerat på 3 året!

summer

Skrevet - 27/01/2007 :  13:23:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man vet aldri hva som foregår oppi hodet til en liten dame ;) Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 27/01/2007 :  13:35:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
man begynner å få en viss oversikt etter å ha vært sammen med en liten dame HVER dag i 3.5 år....

solanju

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  11:43:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
en viss dame har nå vært ute på flere vellykkede turer, og ser ut til å synes at det er ok å gå en liten tur rundt på eiendommen!

summer

Skrevet - 29/01/2007 :  18:23:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
okey, unnskyld. Det var bare vel ment. Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  18:26:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
skjønte det da Summer... :)

Tina_Marie

Skrevet - 09/02/2007 :  13:52:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Kjempeflott at det går bedre! skjønner at du hadde litt skrekk for pisken, tror det kommer av at mange forbinder pisk med misshandling, som voldteksmiddel osv, men pisk er et hjelpemiddel. bruker det selv mange ganger, ALDRI som straff, men som et hjelpemiddel til å få hesten til å gjøre som jeg sier. rir av og til på ei ung-hoppe på 4 år selv som er en j*vel på tur, kaster noe sykt med hodet, hopper, går sidelengs osv, uten at jeg gjør noe annet enn å la henne tusle rolig avsted, med passe stramme tøyler slik at jeg har kontakt med henne.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 12/02/2007 :  22:44:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Etter den ene episoden hvor mor tok fram pisken har hun faktisk gjort store framskritt! hun går som en prest, og har vel egentlig stemplet og underskrevet at dette var trass, men at da vi skulle snu nedi veien uten "hjelpemann" var det "hva søren snakker du om nå mutter?? Skjønner ikke noe jeg nå??" For da er det nemlig en helt annen adferd på henne. Da prøver hun, på alle mulige måter, søker og leiter, og når det blir tydelig nok hva jeg ber om, og hun fatter poenget (neida, jeg lot henne ikke stå der i uvissa i mange sekunder7minutter/timer) så var hun stolt og glad, og fikk selvsagt enorme mengder flink-pike!! denne hesten er SMART og hun kjenner meg kjempegodt, og veit at jeg gjerne hjelper henne. Hun har selvtillit nok til at hun gjerne vil søke svar på det jeg ber henne om sjøl. Hun blir ikke stresset og forvirret etter to forsøk, men det kan være at hun stopper opp litt. Da ber hun om hjelp, og når hun får det, fortsetter hun å leite. Og hun VIL lære nye ting hele tida. hun har nå blitt veldig trygg på enkle øvelser i skritt, og vi skal begynne å snuse litt på trav..
Pisken er fortsatt med på tur, men har hovedfunksjon som kløpinne!!

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.