hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tråd hvor vi snakker ut i det blå
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Tråd hvor vi snakker ut i det blå
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 21

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  22:39:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Ja, nå er det skikkelig vår her også, og all is oppe på stallen er borte :) Men er fortsatt en del igjen i skogen da.

Tenker du på ridestien der? Eller rideløypa bør jeg kanskje kalle det ;) Du tenker på den stien som går over det "jordet", eller enga, og videre forbi de 2 husene før du, hvis du skal tilbake til Fevik, rir under E6 eller E18 og til venstre? Montana og ejg har utforsket litt der ;) En veldig fin tur egentlig.

Huff ja, har hatt tre månder hvor jeg faktisk har jobbet mer enn 100 %. JObbet 160 timer i februar, i tillegg til at jeg studerer fulltid. Puh!

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  21:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, da tenker du riktig plass! hvis du, når du står der med E-18 broa - tar til høyre, så kommer du til nedenes :). så må du ta til høyre ute på tingstvedt -så ser du stallen på andre siden av hovedveien. Var å viste ho nye hestepasseren den veien i dag. Det er jo så veldig mange stier inni der fant jeg ut nå (hadde bilen med), trenger jo en uke for å rekke alle :). Når du har gått under E-18 kan du også, istedet for å ri til venstre og inn i lysløypa - så kan du ri rett frem i det krysset. Da får du en ganske god og lang tur. Du kommer til et gårdstun som du må ri mellom noen hus og forran ett med en stor trampoline i hagen. så er det en gammel skogsvei, uten biler (det liker vi) og da kommer du ut rett før Lia (der man kan kjøre fra birketvedt til rykene). På en solfylt dag i sommer, spyler vi hestene våre å tar en lang dagstur og leter etter skogsveier. Det er det gøyeste jeg vet! kan gjerne gå meg litt vill også, noen ganger må jeg spørre bønder om veien å sånn - hehe! stedssansen er ikke helt utvikla :).

Har hatt fri i dag jeg, det har vært deilig! var i stallen i mangemange timer og slappa av. så har jeg vært å fått fotpleie. litt luksus i hverdagen må til :). Men så skal jeg på jobb i morra og lørdag kveld + søndag dag. Går glipp av en kongefest hos ei venninne, og det er KJIPT - men får ta det igjen en anna helg :)
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  21:50:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tusen takk felt tre ganger så gøy og Stinem.

Var og red vidunderet i dag
Ååå, som jeg har savnet stallen. Men er endelig tilbake.

Felt tre ganger så gøy; hva slags hest har du kjøpt deg da?

Opprinnelig postet av missixty

En Oldenburger/fullblods, tidligere kåret avels hingst men nå vallak...
Åssen hest har du kjøpt deg? Nå er det 25 timer til jeg drar ca.. hehe kan ikke vennte...

her er bilde av gampen:

Opprinnelig postet av felt tre ganger så gøy

hvor høyt hopper den supre hesten din

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

På bilde hopper han vel sikket 1.15 cm han har plasseringer opp til 1.20 hvertfall som jeg vet oxo har han gått litt dressur..

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  21:53:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Nå står hesten min trygt i boksen sin i Lillestrøm =) Hehe.. Elsker han så utrolig allerede.. Han overrasker meg til det positive hele tiden.. Dødsnill er han.. hehe..

Ja deilig at våren er her... Godt å varmt i luften... Når jeg henta Effekt i danmark var det 19 varmegrader.. Guuuud det var deilig..

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  22:18:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp, da tenker du riktig plass! hvis du, når du står der med E-18 broa - tar til høyre, så kommer du til nedenes :). så må du ta til høyre ute på tingstvedt -så ser du stallen på andre siden av hovedveien. Var å viste ho nye hestepasseren den veien i dag. Det er jo så veldig mange stier inni der fant jeg ut nå (hadde bilen med), trenger jo en uke for å rekke alle :). Når du har gått under E-18 kan du også, istedet for å ri til venstre og inn i lysløypa - så kan du ri rett frem i det krysset. Da får du en ganske god og lang tur. Du kommer til et gårdstun som du må ri mellom noen hus og forran ett med en stor trampoline i hagen. så er det en gammel skogsvei, uten biler (det liker vi) og da kommer du ut rett før Lia (der man kan kjøre fra birketvedt til rykene). På en solfylt dag i sommer, spyler vi hestene våre å tar en lang dagstur og leter etter skogsveier. Det er det gøyeste jeg vet! kan gjerne gå meg litt vill også, noen ganger må jeg spørre bønder om veien å sånn - hehe! stedssansen er ikke helt utvikla :).

Har hatt fri i dag jeg, det har vært deilig! var i stallen i mangemange timer og slappa av. så har jeg vært å fått fotpleie. litt luksus i hverdagen må til :). Men så skal jeg på jobb i morra og lørdag kveld + søndag dag. Går glipp av en kongefest hos ei venninne, og det er KJIPT - men får ta det igjen en anna helg :)

Opprinnelig postet av Royal-X

Wow, ikke dårlig Men skal man ri under brua under E-18, og så til høyre for å komme til Nedenes? Hadde seriøst vært kult å delta på en time eller 2 med gåsa mi (som jeg plutselig har begynt å kalle han :S Kjært barn har mange navn )

Fotpleie? Å, jeg vil også. Skal til en equiterapaut på søndag, både gleder og gruer meg. KOmmer til å gjøre sinnsykt vondt. Huff. Husker Montanas reaksjon da Nena (equiterapauten) kom og behandlet han. Har aldri sett den hesten så forbanna. Han skulle ta henne, no matter what, hehe. Men han hadde mye spenninger i kroppen, så degt var vondt for han. Andre gangen hun kom stod han bare og sov. Så bli spennende dette her. HUff.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ?
Redigert av - missixty den 16/03/2007 22:20:19 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  23:55:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei ikke under brua når du skal til nedenes, da går du til høyre i krysset før brua :). Jeg skal vise deg. Hvis du ser i GBen på Vipen min så ser du Alexandra har skrevet rett etter deg. Hun vil ri Roal to ganger i uken når hun kommer - det blir jo kjempebra! han kommer til å bli gørrtrent!

Roal er kjempegrei hos equiterapauten faktisk. Sto helt rolig mens Ester, som hun heter, røska laus spenningene. Men jeg gruer meg alltid veldig når han skal behandles. Første gangen jeg skulle prøve det så skulle jeg jo longere han for henne - og da sa ho "nei denne hesten er såpass halt at den kan jeg ikke behandle". Og da fikk jeg jo helt HETTA! grein når jeg kom hjem og greier! så for meg at Roal måtte avlives og alt... men så viste det seg at han hadde ikke vært hos tannlege på mange mange år, så han hadde kraftig tannverk stakkar. Etter tannraspen var haltheten borte... Det er så utrolig snålt, men egentlig logisk.

I morra skal roal begynne på diett - lymfediett... hehe! det er ei på sunnhest.no som har laga til oss. Så jeg har stått å kutta opp grønnsaker nå i en time! hehe! Får jo håpe at det hjelper da :).
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  12:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Utrolig hva tenna gjør.. min hest tråkka seg dyyyypt i juni i fjor, vi hadde tatt tenna i mai, men plutselig etter tråkket fikk han høy feber i august en gang han var da blitt bra i bene men gikk merklig og var utrolig vansklig å ri.. Da feberen kom slutta han og spise og vi fikk dyrlegen til å komme fort.. Han hadde da av en merklig grunn et stort sår bakerst munnen, merklig åssen det kom dit siden tenna nylig var tatt, men vi har hatt en liten misstanke om at han tråkka seg pga det såret.. Når såret var bra, var Fox helt fiin igjen og vi fikk ridd NM i feltritt og en del sprang stevner med goode resultater før han igjen tråkka seg i November og har vært i lite mosjon siden.. Men nå er han endelig bra å kan ris i trav og snart får jeg vel galopere han oxo =)
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha
Redigert av - felt tre ganger så gøy den 17/03/2007 12:24:50 Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  21:31:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Aha, da skjønner jeg. Er jo superkoselig der da, den turen lissom.

Hehe, ja, greit med hester som står stille når de får besøk av eqiteruaputen. Men som sagt, andre gangen stod han bare og sov, men han hadde så mye spenninger og stress i seg første gangen, så det må ha vært sinnsykt vondt for stakkarn da hun begynte å kna og "stikke fingrene ned i musklaturen".

Godt det endte bra med Roal da, ikke kult å få den meldng at hesten er så halt at hun ikke vil behandle han :S Men rart hva de tennene kan gjøre ja.

Hvordan går dietten til Roal da? Hvorfor har du satt han på diett?

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  23:32:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han fyller i hasene bak... du kan få hele historien på hest og helse her :). så dietten er vel hovedsaklig for å få opp hans immunforsvar... har mange andre grep jeg skal ta paralellt. vi skal bytte til eggersmann foret og få besøk av hestemassør blant annet. Så det skjer en del på den fronten for tiden - må jo ha han tipp topp til Alex kommer :).

Jeg ble faktisk veldig overaska over hvor grei Roal var me equiterapauten... hadde han bare vært like grei me tannlegen, så hadde jo livet vært litt lettere - hehe! Er så deilig når de får løst opp låsningene i musklaturen, men det ser og høres ikke særlig digg ut... Får helt frysninger jeg når jeg ser hofta flytter seg ut i vinkel... Men de vet jo hva de gjør :)

Kjenner jeg er helt dårlig av trøtthet her... hjernen fungerer ikke :). Tror jeg skal legge meg. tidlig på jobben i morra tidlig... god natta :)
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  13:40:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Fyller i hasene faktisk. Skumle greier! Får håpe han blir bedre da :)

Hesten din har tannlegeskrekk? Det har jeg også Iiiik.

Men wææææ.. Ikke si sånt som at hofta flytter seg ut i vinkel. Det ble desverre litt tull på søndag, så jeg skal til hun equiterapauten i morgen, men kanskje jeg bare skal avlyse det? Jeg trives med å ha hofta mi der den er nå

Uff, er skikkelig trøtt jeg også. Et vaskeekte b-menneske, men har ikke fått sovet ut skikkelig på 2 uker. Må jo ta 08-bussen i stallen om morgenen for å rekke alt, men det har sannelig ikke sovehjertet mitt godt av. *Gjesp*.

Skjedde noe moro i forigårs foressten. Så det ikke selv, ble bare fortalt det. Den gampen min vettu, hadde visst hoppa over gjerdet på beite (ca 130), gått inn i boksen til en som heter enrico og spist store deler av betforet hans. Haha. Så kom jeg i går da, og grima var jo hengt på en helt annen måte enn hva jeg pleier å henge den fra meg, og hesten var jo så sprek at han trodde han skulle dø. Og jeg skjønte ingenting før jeg kom hjem fra tur og ble fortalt dette her, haha. Lurer meg på om han har vært en tur ute i går også, for grima var nok en gang ikke slik jeg pleier å henge den fra meg. Men han var hvertfall ikke så sprek da

Men men. Jeg må få i meg noe mat før jeg drar til skolen nå.. Blæh! Frister ikke med 3 timer emd statistikk. Usj!

Royal-X

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  21:23:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor sent begynner du på skolen?

Nei jeg syns du burde ha den equiterapauten jeg! hun jeg har brukt er bare utrolig dårlig til å fortelle hva hun gjør å sånn. tror ikke hun tenker på at "dette her ser kanksje litt drastisk ut ja...". Men hesten min er jo bare kjempefin i formen nå da. så ho knakk ikke hofta hans eller noe :).

Det derre med å hoppe over høye gjerder, det kan min også... når han sto på AGR (i paddocken ute ved den bruktbutikken), så hadde de tatt inn alle de andre hestene unntatt Roal - tror de glemte han... Og så var det ei som gikk ut for å hente han, og da var han ikke i paddocken. så kom hun tilbake - og Roal sto i boksen, sånn "herregud, sku ike jeg få komme inn?".

Har bare en halv time igjen av arbeidsdagen min nå jeg :). skal bli herlig å komme hjem - og i morra skal e ik på jobb før 12 :). skal bare være 3 timer på jobb i morra, før meg og roal skal på tur me ei sprø halvpsykodame :).
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  21:31:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ÅÅÅ snart kommer Hanna på besøk, teller dagene!

WEEE det skal bli show!

Kjempe glad i deg Hanna

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  21:52:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Mandager starter jeg 1430 Lite digg da. Før jeg fikk Tarkan så pleide jeg å sette klokka på 1330. Digg å sove så lenge på en mandag. Eneste minuset er at jeg er ikke ferdig før litt over 17 da, så hele dagen går jo egentlig bort.

Jauda, jeg mannet meg opp og gikk til equiterapauten jeg. Var ganske digg, og tro det eller ei, men Montana hadde gitt meg masse spenninger i ryggen. Haha. Det var helt klart at jeg ikke hadde gitt noe til han, men han hadde gitt dette til meg. Det udyret! Lol. Neida, var glad i gutten min jeg, savner han masse enda (og Tyrol da).
Godt hofta til Roal ikke er knekt, det ville jo vært litt trist da.

Oi, med de gjerdene på AGR er jo HØYE da. De er jo godt over 120 lissom, hehe.

Halvpsykodame? Hmm. Hva vil det si? Hehe.

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  11:56:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
ÅÅÅÅ ponnien irriterer meg BLÅ hehe.. I går tråkka han seg jo selvfølgelig når jeg skulle endelig trappe opp travinga.. jaja, vi får ta det i dag i stedet.. Er bare litt lei av det.. Om bråddene skal av? gjett om..

Royal-X

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  09:51:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe! godt å høre at det er fler enn meg som går i vinterdvale! denne uka har jeg faktisk våkna sånn ca. 8 hver morgen, men står ikke opp før 11-12 hvis jeg har fri til 15 :). jeg klarer, som deg, fint å sove til halv to ja. kan våkne av og til, men sovner alltid igjen liksom. om sommeren tar jeg meg skjelden slike anledninger, da går jeg heller ner på storesand og sover :).

turen med halvpsykodama gik kjempefint! Roal var veldig ivrig, så ho måtte trave store deler av veien for å holde følge - hehe! definisjon på halvpsyko er: rar, snål, schizofren (mistenker alle i stallen for stjeling, beskylder folk for å gi hesten hennes havre når hun ramla av i ridehus osv), eksnarkoman, eksalkis, ADHD osv... men hun er egentlig ganske morsom, ikke med vilje - men ting hun sier og gjør må jeg bare flire litt av. men hun var drittakknemlig for turen i går, hun var helt rørt til tårer, skulle ha klem og greier :).

Neste uke skal Roal få hestemassasje. Det blir gøy! åsså får han siste "lymfekur" i morgen *lei av å kutte opp grønnsaker, så det skal bli digg!*
Gå til toppen av siden
Side: av 21 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.