hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tråd hvor vi snakker ut i det blå
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Tråd hvor vi snakker ut i det blå
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 21

Royal-X

» VIP

Skrevet - 23/02/2007 :  23:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvem hun er, på agderpostens nettsider sto det at det var på Asdal det sjedde... Men Bjorbekk og asdal er jo nærme så... Det er kommet masse snø ja, men det hun hoppet ned i var nok også sånn en hau som brøytebilene har laget. Det som blir veldig farlig med denne snøen er at den er som melis, fins ikke kram i det hele tatt. Så man synker ned i den som om det var vann... Dette er nok grunnen til hele kaoset også, for når brøytebilene kjører og lager brøytekant, så raser den bare ut i veien igjen rett etterpå. Det begynner å hjelpe litt nå, fordi det har vært 0 grader store deler av dagen i dag - så da blir snøen kram. Men et helsikke å skuffe den...

Utrolig trist med hun jenta, det er jo helt tragisk. hun var sammen med lillebroren sin og lekte når det sjedde.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  00:15:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja rett ved postkassene ja... har gitt opp måkingen, nå får det bare snø i vei :). Skal gå i toppen og ta bussen til nedenes i dag, har vannblemmer over ALT! hehe! I morgen tidlig klokken 7.30 skal jeg på jobb i arendal. Gruer meg VELDIG! men blir nok bussen da også. I helgen har jeg hestepasser (forhåpentligvis... ja du vet jo hvordan tilstanden er...) så da trenger jeg kanskje ikke bekymre meg for mye om hesten i alle fall og hvordan jeg skal komme meg til den. Akuratt nå skulle jeg ønske jeg hadde Roal på AGR igjen, hehe!

Er det Ida du er venninne med, eller er det fler leiligheter over butikken? Ja var helt sykt mye vind i år... Hadde jeg ridd inni ridehuset på min hest når veggen kom fykende inn, ja da tror jeg at hesten hadde drept meg... han hadde sikkert løpt gjennom veggen på motsatt side og fått traumer for livet... huff a meg!

Har dere hus OG hytte på fevik? Vet ikke hvor kvennebekken er henn, men ryvingen ser jeg fra hytta vår da... Vi har hytte rett opp fra Moviga, på toppen av fjellet der. Jeg var ute der å så at alt var som det skulle på nyttårsaften... har ikke vært der siden, håper alt er intakt - hehe!

Hvordan går det med hestekjøp da? Hvis du trenger selskap på sommerbeitet vet jeg om to islandshester som er på jakt etter en plass å spise... hehe!

Opprinnelig postet av Royal-X

Det var der jeg mente du bodde ja, men var ikke helt sikker Red jo fordi der masse i fjord, og hvertfall mens stevnene holdt på. Hehe. Har dere kjøpt huset eller leier dere? Fin beliggenhet mht ridemiljø da.

Huff ja, har lest litt på den "freser over forryttere som ikke gjøre jobben sin"-tråden din. Lite uflaks du har da. Ruset på amfetamin og greier. Huff.

Nei, vet ikke hvem Ida er. Maria heter hun, delte rom med henne på Hurdal Verk Folkehøgskole. Hun bor sammen med en som heter Linda som eier Eqateur (tror det er riktig skrevet) som står oppstallet på AGR. Men du vet sikkert ikke hvem det er.

Nei nei, nå har vi bare hus Hehe. Hadde hytte, men den er onkelen min sin nå, siden vi kjøpte oss hus. Men Kvennebekken. Når du kommer fra Hasseltangen, så kjører du forbi veien ned til Søm, og den ut til riksveien vettu, fordi den gården i svingen der. Så er det første vei til høyre, Ruagerveien.

Hestekjøpet ja. Joda, har bestemt meg for hest, men vi har litt hengerproblemer Jobber med saken, håper jeg får han fort. Savner hest. Men trenger ikke beitekompiser, han skla stå med hestene til Linn C. som også leier hos Refvik. Lot alt gjerdeutstyr bli igjen hos henne, så hun ordner gjeret og sånn. Og så nærme rideskolen (og deg) passer meg bra

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 24/02/2007 :  09:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi eier huset vi, kjøpte for 1 1/2 år siden. Kunne hatt hesten hos oss, men da måtte vi ha leid grunn av grunneier + at hesten min trives dårlig alene :). Er huset deres i nærheten av Fritzen? Eller er jeg helt på bærtur? hehe. Eller er det inn der med naturresarvatet?

Så du setter hesten sammen med (Chicken) Curry hestene... hehe! Hun er jo kjempekoselig da! Vi må jo finne på noe til sommeren da! er du strandløve?
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  09:57:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Dere har kjøpt det ja. Så flott da, haha. Men hvorfor har du ikke Royal-X på AGR egentlig. Ville jo vært mye lettere for deg da..

Men Fritzen.. Hmm. Er ikke sikker på hvem det er, men er rett inn til, rettelse, venstre. Ved bøkeskogen der ja. Skrev feil forrige melding. Men inn der hvertfall.

Chicken Currie-hestene? Hvorfor det nicket? Hehe. Hun lot Flash stå ute på utegang sammen med Montana slik at han kunne ha selskap hver dag (og natt). Synes det var koselig jeg

Men jess, er strandløve. Vi har båt der nede også, så kan vi stikke ut på holmene og sånn også

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  10:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vi hadde suprice party for mamma i går vi, haha dere skulle sett hu
hun ble helt stille,
haha

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 24/02/2007 :  12:12:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde han på AGR før... Men kombinasjonen lite utegang, dårlige paddocker, mangel på flis og elendig fòr (han hadde diare omtrent hele tiden). Og så fikk jeg et godt tilbud på stall Nedenes og da greip jeg sjangsen. Tenkte at "nå har jeg hatt det praktisk i ett år, nå er det Roals tur" :-). For praktisk det var det! Det hadde i alle fall vært veldig praktisk nå som vi har det her ekstremværet... :-/.

Har ridd i bøkeskogen en del ganger. bor dere der ved den lille stranda? Er jo KNALLfint der!!!

Vi sto å snakka om Linn og det snodige etternavnet en gang på et stevne. Og at hele familien har samme forbokstav i mellomnavnet osv. så sa jeg at den neste ungen de får burde de jo kalle for Chicken! hehe, chicken curry. Skikkelig sånn trøtt-lei-av-å-jobbe-på-banen-humor :)

Var det Flash Montana sto der med ja, jeg bare gikk ut i fra at det var den andre hesten du hadde... Jeg kjenner ikke de hestene til Linn så godt.

Da kan vi jo gå på stranda i sommer da jo! :) Vi har en båt til opppussing i hagen som vi kjøpte i fjor, den kommer til å bli knallbra - så håper den blir ferdig til sommeren! Åhhh gleder meg maximalt nå!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  16:38:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
alle i familen min begynner på navnet T og vi bor i en vei som starter med T og i et post nummer som starter med T

og vi har hesten Tigull
hehe

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  01:54:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Uff da. Hun venninna mi vettu, Maria, hun har jo jobbet som stalljente på AGR i mange år (dog noen år siden), men har hørt en del ikke fullt så fine ting om senteret der. Men skal ikke gå nærmere inn på det her.

Jupp, er ved den lille stranda der. Vi bor ca 100 m fra den. Flott utsikt hvertfall Husker under båtracet i fjord, var litt fyllesjuk så orka ikke å bli med pappa ut i båten for å se. Så jeg satte meg bare på rekkverket på verandaen jeg, med kikkerten, så så jeg hele greia. Var jo bare 3 etasjer å dette ned lissom, og jeg med høydeskrekk, haha. Men moro var det.

Jauda. Det var Flash. Og får lov til å komme og spyle hesten i vaskespiltet til Linn og sånn. Får vann derfra også, og er ofte jeg bare stikker bort for å slå av en prat. Utrolig hyggelig dame altså. Og hun også sagt om dersom jeg skulle trenge en boks, tordenvær eller noe sånt, må jeg bare låne, hehe.

Ååå, gleder meg til sommeren jeg også. Kommer til å bli så fett altså! Strandliv og sjøliv, ridning og sånn. Må dra på noen rideturer sammen da. Jeg finnes ikke kjent der.

Royal-X

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  12:19:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi hadde akuratt kjøpt båten vår når det var båtrace, så vi hadde en av våre første turer ut den dagen. Var herlig å oppleve båtrace igjen, det kommer vel i år også?

Egentlig var det helt ok på AGR, var veldig greit å slippe å gå ut når jeg skulle i ridehuset. Og mange av folka der var helt topp! men fikk veldig ofte den derre: nå er det lenge siden du har vært her, og har du ikke møkka på ei uke osv. DEtte irriterte meg veldig igrunnen, og siden jeg bor så nærme var jeg som regel i stallen flere ganger daglig... Jeg sto i den nye stallen og der er det jo veldig fint da. Men det hjelper ikke så mye når hesten må stå inne mye og får rundballhøy han ikke tåler. Siden vi har hytte på fevik også, har jeg vært mye på agr opp igjennom årene. det har alltid vært et typisk rideskolemiljø - mye baksnakking! derfor bestemte jeg meg, når jeg satt Roal der, at jeg ville involvere meg minst mulig i folka der. hver gang noen begynte å baksnakke noen andre til meg, så forholdt jeg meg helt objektiv. Men dette gjelder jo virkelig ikke bare her da, det er jo sånn generelt i hestemiljøet... Folk kan ikke skille seg ut liksom, hehe! Hvis noen er rare så er det jo bare å le av det, gidder ikke irritere meg. men å irritere meg over hestepassere som ikke gjør jobben sin, ja DET kan jeg... Hehe!

Høres ut som en Gullavtale du har med Linn da - kjempegreit! da har du jo alt du trenger! er jo sikkert veldig greit å ha en boks sånn i tilfelle sykdom o.l. eller tordenvær som du sier.

Strandliv, sjøliv, ridning og sånn - du glemte drikking!!! hehe! det er jo viktig :)
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  12:22:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
alle i familen min begynner på navnet T og vi bor i en vei som starter med T og i et post nummer som starter med T

og vi har hesten Tigull
hehe

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hehe, så snålt... ER det bevisst, eller tilfeldig? Jeg og kjæresten min har samme bokstav på etternavnet R, og hesten heter Royal X... hehe!

Men hunden heter Møppetsoff Teodor og katten heter Maximus - så de passa visst ikke inn i familien... søren! :)
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  14:27:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vel er tilfelldig alt untatt fornavnene til barna for mamma liker t navn.
men er enda mer som er t.

vi har TO TOYOTA
onkelen min heter Truls
vi bor i Torpveien Tretti
i tretten åtti ni

søstra mi
Trine giftet seg med Trond
og hun har TRE unger
og hu og mannen har vært sammen i Tretten år
og hesten vår heter Tigull og den har hatt i Ti år

vi har også To bobble bad haha

litt rart kanskej hehe

brodern var foresten sammen med en som het Turi før hehhe

kunne blitt litt sjukt om det gikk bra

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  14:51:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jauda, nå er båtracet tilbake i Arendal. Har vært borte i 5 år, før det endelig kom tilbake. Kjempegøy med båter som gr fort og sier brum

Ja, det miljøet på AGR er ikke mye å skryte av for å si det sånn. Og hvertfall ikke under stevneukene. Haha, du kan jo bare tenke deg de blikkene jeg fikk da jeg red rundt der på Montana, uten neserem og beskyttere, og t.o.m. uten sal. Hahahaha. Hvis blikk kunne drepe.. Hihi.
Men bryr meg ikke om sånt jeg, rir hvor jeg vil så lenge det er lov. Men hadde faktisk planer om å starte Montana der i fjor, vi hadde bare trengt litt mer rutine på å hoppe så store og lange baner. Hadde hvertfal tenkt 0.80 og 1-klassen, sannsynlivis 110 også. Lite fett at den lille kaldblodsen hadd deltatt da.

Jadda, er glad for den avtalen med Linn. Hadde det ikke vært for henne hadde gampen stått alene. Dog nærme rideskolen. Det er derfor jeg valgte å ta han med ned, da så han hester nesten hele tiden, og hvertfall hørte dem. Men han og Flash ble jo så gode venner da. så ikke ut som om en av de var sjefen (jeg vet ikke hvem det var), så bare ut som 2 bestevenner. Flash stod jo nesten under Montana og spiste, og de gikk jo konstant rundt hverandre. Nåååh

Drekking ja. Seff. Var meget overrasket over hvor bra utelivet er i Arendal, selvom det var båtracehelg. Men vi må stikke ut. Shoppe på Sørlandssenteret og sånn også. Mye vi skal gjøre altså.

Gleder meg skikkelig

Royal-X

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  18:00:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååååh! så gøy! Ja gleder meg veldig veldig til sommern!!

Ja du kan tenke deg hva de sa om meg når jeg kom med sånn hel bobledress som mopedfolk bruker og en gammel falma hjelm som fløyelet hadde skrelt seg av på! hehe! i tillegg så var det veldig mange som trodde de kjente hesten min bedre enn meg da :). Måtte le litt hver gang det var stevne, veldig mange som var så "pene" at 101 var ute når ting ikke var helt perfekt. Husker spesielt en far som var rundt å leita etter et spesielt bitt som dattra (fly forbanna) MÅTTE ha. Jeg sto inni boksen til Roal og flirte litt for meg selv. De fant ikke noen som hadde sånt bitt, så da måtte de kjøpe nytt bitt OG hodelag!!! HAHA! det er jo bare helt utrolig!

Har du hatt hestene dine nede på sørlandet hver sommer eller?

Utelivet i Arendal er slett ikke verst nei. Det har åpna to nye utesteder som er KNALL bra! i tillegg er det jo kjempekoselig å gå ut i grimstad da! forrige sommer var vi på studio 54 fest på galleri midt i byen, og da spilte de helt fantastisk musikk! Hehe, og så var vi på apotekergården på lukket arrangement under kortfilmfestivalen - det var jo kjempemorsomt! mange kjente skuespillere og regisører :). I år braker jo Hovefestivalen i arendal løs også. har funnet ut at DER må jeg jo bare, jeg er i grunnen ikke noe festivalperson da men... Ellers så kan quarten seile sin kos for meg. har vært der en gang og det var sølete og masse åpenlys narkotika - det er ikke noe for meg :). Deler av Canal Street må jeg også prøve å få med meg i år. I fjor var vi på båttur til lyngør, så da fikk jeg ikke med meg en eneste konsert... :( skulle gjerne sett jamie cullum og heine totland :).

Så du var ute båtracehelga ja... du må jo være stinn av gryn... hehe! de skrur jo opp prisene noe helt vanvittig den helgen! jeg var på et vorspiel på hisøy, der kjente jeg ikke en kjeft! hehe! hun jeg kom sammen med på festen måtte gå hjem for hun fikk migrene... Jeg tror aldri det har sjedd før at jeg har vært på fest med INGEN kjente! Når jeg kom til byen (arendal) traff jeg samboeren min. han hadde klatra over gjerdet til et VIP telt og spjæra seg opp alle veier. da reiste vi hjem, for han trengte jo førstehjelp :). Men sånn til vanlig er han en fredelig fyr, hehe!

Jeg er med på shoppetur til kristiansand ja! og da må vi jo ha med oss hòòks i lillesand og skoies i sørlandsparken, jeg er alltid innom der når jeg er den veien :).
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  20:00:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Du er ikke den eneste som gleder seg til sommeren altså Vi kommer til å få det så gøy også.. Wee..

Haha, tviler ikke et sekund på at bobledressen din falt i smak Men huff, det er så slitsomt å omgås bedrevitere, spesielt når de ikke engang kjenner hesten din. Da blir det bare så dumt.
Nytt bitt og hodelag ja. Nytt bitt kan jeg gå med på, men hodelag?! (Nå skal det sies at jeg har bortimot en 10-12 hodelag da, men likevel)..

Nei, blir 4.året jeg tar den med nå. Så ikke hvert år nei, hadde ikke henger før. Så fikk jeg pappa til å kjøpe henger sånn at jeg kunne ta de med ned på ferie. Tenke seg til at pappa har blitt en hesteperson. Haha. Han digger å kjøre hestehenger, men han må jo late som at det er litt mye pes og sånn for han da.

Gikk jo på folkehøgskole i fjord vettu. Gjett hvem sin pappa som komme og hente BÅDE meg OG hest hver ferie og kjøre oss til bake da ferien var over? Haha. Var bare 1,5 t en vei da, men likevel.

Wow, 2 nye utesteder ja. Var bare 19 år i fjord, så fikk ikke testa alle stedene. Holdt oss mest på fishermans bar vi, ganske bra sted egentlig. Men kom inn på flere 20års-steder da, helt til de fant ut at de kanskje burde sjekke leg. Så da kom vi ikke inn der mer, haha. Eller da både jeg og venninna mi (som var 20,5 år) ble kasta ut på et 20 års-sted. Ordentlig kasta ut altså. Haha.

Har aldri vært ute i Grimstad, er ikke noe glad i den byen egentlig. Vet ikke hvorfor, har bare alltid likt Arendal. Men det er sikkert bra steder i Grimstad også. Alt skal testes

Ja, har lurt litt på den Hove-festivalen. Hadde vært kult da

Jadda, var seff ute under båtracet. Men synes det var billig jeg! Vi kjøpte et sånt bånd, så vi kom inn på alle utesteder bortsett fra Paparzzi. Prisene var helt greie, billigere enn Oslo hvertfall. I Arendal fikk vi jo drinker til under 70 kr. Storfornøyd jeg

På fest uten å kjenne noen ja. HAr vært på det jeg også. Da jeg startet på BI i høst hadde vi 2 uker med fadderuker. Eller en 2 uker lang fest. Første kvelden, kjente ingen. Ik. Skummelt. Men vi ble gode venner alle sammen, og jeg savner fadderullan Var jo drita 2 uker i strekk omtrent, haha.

Seff, Hööks skal vi på. Synd pappa har solgt merchedesen nå. Husker i fjor, da jeg og venninna mi kjørte ned til Kr.sand med cabben nede og Dub I Dub sangen av Me and My på full guffe, haha. Skikkelig rosa fjortiss-sang, hahaha.

Men Skoies ja. Har vært der en gang. Fin butikk, men likte ikke han som jobbet der. Blir bare for dumt når han presser pappa til å kjøpe mer.

Åååååå, hvorfor kan det ikke bli sommer nå?!?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 26/02/2007 :  19:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke henger jeg... Men har aldri hatt bruk for det heller igrunn. Godt du blir 20 nå da, for alle 18 årsgrense plassene er lagt ned omtrent... Madonna, mamarazzi osv.. Men fisher holder koken :). Jeg går enten på castelle, pollen eller poppes som regel. skal jeg på havnepubben må jeg være dritings ellers blir jeg så forbanna... det er jo bare altfor mange folk der og så danser folk sving... så lunta bør jo være litt lang, hehe!

Nå har jeg vært ute å måka i noen timer, helt til melkesyra ble for mye... bilen er nå halvveis ute, men mye tung snø gjenstår... blir så jækli sliten...

Jeg har vært en del på skoies, og de jeg har truffet der har vært kjempekoselige! meg og mamma fikk faktisk motorstopp utenfor skoies i sommer og da kom det to - tre travkusker løpende og hjalp oss! :) Den nye rideskolen i sørlandsparken; Epona er bare skikkelig lekker! jeg var borte å kikka i høst... har du vært der?

Vi syns vel båtræsprisene er stive fordi vi ikke er vant til å betale en sjit her, hehe! å betale for å komme inn på utesteder er liksom litt sånn utenkelig, hehe! men jeg sjønner jo at de skur opp prisene, for de tjener jo fett på den helga liksom - er jo kjukt av folk alle steder!

Stakkars hesten min har ikke stått i paddock siden tirsdag... Gjerder og alt er snødd ned. var ute hos han i sta og slapp han i ridehuset - thank GOD at vi har ridehus!
Gå til toppen av siden
Side: av 21 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.