hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - boks priser ink spon????? hvabetaler dere??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 boks priser ink spon????? hvabetaler dere??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

rusket

Skrevet - 17/01/2007 :  23:27:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mange hester står det på stallen da Unni?
Si det er 10 hester, og dere møtes på midten og betaler 700 kr i boksleie? I forhold til hva for og flis faktisk koster, så gjør du faktisk ALT arbeidet gratis.

Si du har 10 hester på stallen og alle skal av/på med dekken. Det blir fort 1-2 time arbeid bare i utslipp hver dag. I tillegg så henter du høy/spon (?). Tid, bensin, evnt levering osv. Vi og flir jo for hverandre for å hjelpe, men hvis du DRIVER stallen så kanskje du ska ta deg betalt for det hvis det er en vane at du flir for oppstallerne?

Jeg var og så på en stall en gang, den var koselig, men veldig enkel. Store fine bokser, men ikke vaskespillt. Hestene ble kun foret 2 ganger daglig, og stod i luftegårder på størrelse med ei sandkasse. Ingen fasiliteter som ridebane/hall, og det gikk kanskje buss 3 ganger om dagen dit. Ingen gode turmuligheter heller.
Dette kostet 2700 i mnd som inkluderte 7 kg høy, utslipp/innslipp og begrenset med spon, og de hadde stort sett alltid full stall.

Det er jo det det dreier seg om, etterspørsel, hva man kan tilby, beliggenhet og tilgjengelighet.

Har dine oppstallere forståelse for en evnt liten prisøkning hvis eier ikke går med på reduksjon i boksleie?

Er dette noe du gjør i tillegg til fulltidsjobb?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  23:57:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei... nei tror ikke de liker noe økning nei he he jeg er hjemmeværende med min sønn på snart 2 år, så dette gjør jeg av fri vilje, har fantastiske foreldre som tar gutten når jeg har morgen og kvelds foringer, han er med som regel på middags foring da, he he ha digger det ;)
men det mine oppstalører irriterer seg over, å det samma gjør jeg er at han tar 1000,- for å ikke gjør noe.. kunne i det minste ha kjøpt spon, de andre stallene i bygda ligger på 2000.- å da vill det si at folk drar dit i stedet forå være hos meg, for de har også ridebane å det samme som jeg har .. men han skjønner ikke helt at vi priser oss ut når det blir slik.. å jeg ønsker å ha samma folket på stallen i årevis, enn å ha gjennomtrekk hele tiden... det er nye tryggere å ha de samme.
har jobbet på flere staller, å det har ikke vært slike sta eiere på de andre

men, jeg får vell sammle en del info fra andre staller , og legge det på bordet til han , he he han tar jo i utgangspunktet 8000.- pr månde
å hva trenger ha det til?? ikke strøm på det nivået, og heller ikke slitarsje, jeg som pussa opp stallen i sommer å ;););)
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 18/01/2007 :  00:23:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må virkelig si at stallen er heldig som har deg som syssler så mye for dem - gratis, sånne som deg skulle alle hatt :)

Legg det frem for eieren du, blir han grådig så mister han kunder rett og slett.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/01/2007 :  01:48:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å spørre stalleier hva han evt. betaler for å "holde" bygningen - evt. lån og avdrag osv. Hvilke UTGIFTER har han, altså? Eller er det REN profitt?

Ja, sånn som du jobber for HAM, så burde du "mumle" noe om litt lønn - som hans "stallarbeider"... (Hva om han måtte ansette en som gjør samme jobben som du nå gjør?)
Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 18/01/2007 :  11:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he jeg må si dere er snille med meg
jeg har fått litt ny giv nå, så nå er det møte på kamerse til helga
jeg skal holde dere oppdatert omhvordan det blir...
tuuusen takk for innleggene deres

titt innim vip unni74 , der bor jeg å hestene mine
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 19/01/2007 :  09:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss har vi grunnleie på 2350,- som inkl boksen, 4 trillebårer flis i uka, morgenfor, midtfor og utslipp. Og da bruk av fasilitetene på gården (ridehus).
Høy og kraftfor kommer i tillegg. Kveldsfor og helgforing går på omgang.

Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2007 :  09:42:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Betaler 800 for boks med spon og kraftfôr..

Hadde betalt 1300 hvis det hadde vært med høy/silo.

Vet ikke pris uten spon, men sikkert ett par hundre mindre.
Gå til toppen av siden

_lizy_

Skrevet - 13/02/2007 :  11:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 1500,-
Vi bruker ikke så mye penger på flis i stallen fordi vi har gummimatter med fjører under så matten er ca 5cm over bakken. Det er jo litt dyrt med matte å fjører, men jeg lover det, det lønner seg VELDIG!! vi bruker vel egentlig bare flis nå for det skal se litt finere ud:)
Gå til toppen av siden

_lizy_

Skrevet - 13/02/2007 :  12:02:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det inkl mat, flis, møkking, mating, ut/innslipp, bruk av ridebane, volte osv.
Jeg tar meg av all møkking de dagene jeg er der siden stalleieren gjør alt annet de dagene og møkker for meg når jeg ikke er der:)
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  15:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, så billig dere andre har det..
Jeg betaler 2500 for BARE boksen. For, flis, og tjenester(!!!) kommer i tillegg.. Blir ca 5000 i måneden, bare for oppstalling..
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 14/02/2007 :  10:18:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leier ut stallplass, og tar 500 kr i mnd, KUN for boksen. Da må de gjøre alt arbeidet selv Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  11:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Heisann,
ej betaler ingenting i stall leiie.
ca 500,- i golden grass
200 i kraftfor
300 i spon

Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  22:25:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
oi oi oi 5000.- pr månde for hest , det er jo en leilighet , da bør det jaggu være med alt sammen å. nesten så de som eier stallen skulle trent hesten din å.. he he

men tusen takk for alle innlegg, jeg har nå til opplysning fått boks leigen ned i 625,så det hjelper veldig;);)

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 16/02/2007 :  00:26:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra at du fikk den ned, da, Unni!

Vi betaler 500 kr i boksleie (5 hester på stallen).

Vi tar alt arbeidet, selv, men likevel, synes vi er veldig heldige. Stalleier har nok ikke utgifter i form av lån på bygget, men det går jo litt strøm, og så har vi fått hevet taket innvendig, malt stallen innvendig, støpt noe gulv, og satt opp 2 nye bokser (slik at alle hestene nå står i samme rom, i motsetning til før, hvor 2 sto i naborommet) de siste par-tre årene - alt på stalleiers regning. Og han stiller traktor til låns når det trengs, gjerdemateriell, og i det hele tatt. Alt på stell.

Så vi har det fint, vi!

Så synes 1000 kr i mnd fra 8 hester var MYYYYYYE for å ikke gjøre noen verdens ting, altså! 625 begynner jo å hjelpe litt på, ja...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2007 :  08:43:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oi, så billig dere andre har det..
Jeg betaler 2500 for BARE boksen. For, flis, og tjenester(!!!) kommer i tillegg.. Blir ca 5000 i måneden, bare for oppstalling..

Opprinnelig postet av meg_selv2

Samme her, betaler også 2500,- i boksleie (1500,- om sommeren), inkl stallens fasiliteter (har jo det meste da, ridehall, to store ridebaner, maratonhinder, og preparerte ridestier) og utslipp. Blir tilsammen rundt 4500,- pr mnd.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.